Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Axactor (ACR)

Mandatory Notification of Trade

Idag handles aksjen på et pris/bok-forhold på 0,44x. Det er etter min mening veldig billig tross nedskrivningene. Jeg hadde trodd at vi skulle få større nedskrivninger, og er overasket over hvor mye gjeld selskapet har klart å drive inn!

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @ior (6 likes)
  1. @MOluf (4 likes)
  1. @rokky (1 likes)

[quote=“rokky, post:2202, topic:424”]

Resten av topp 10:

  1. @Kvadro (1 likes)

Gratulerer!

B2H med stort hopp de siste par dagene. Med coronanyhetene fra Russland og DNB Markets-prat om finansbransjen er straffet enda hardere enn bank i corona, er det vel kun et tidsspørsmål før også AXA skyter fart.

Axactor SE - presentation for Nordea Small Cap days August 2020

Employee share option program

Axactor henger igjen i forhold til de andre gjelds-innkrevingselskapene. Er det Axa sin tur nå? Det begynner å bli trangt. Stigende rsi-kurve og positiv volumbalanse.

De leverte jo dårlige tall, så er ikke rart at den henger etter. Nå går den opp bare pga B2H :slight_smile:

Stemmer det, men det er jo slik børsen er. Om det er finans, biotek eller oljeservice så liker jo aksjene å ta følge med hverandre. De leverte dårlige tall men er jo billig på p/b, men så er jo inkasso nærmest umulig å regne på. Enn må være forberedt på overraskelser i denne sektoren.

De har jo ikke levert noe særlig over tid, de har bare vært høyt priset :slight_smile:

De hadde bedre årsresultat enn b2holding ifjord f.eks. Er priset til lavere enn halvparten av egenkapitalen nå :slight_smile:

Men da tok B2H store nedskrivninger :slight_smile:

Ja, hva var det axa gjorde nå? :slight_smile:

Jeg synes selv at b2h virker mye mer solid enn axa altså, men rent teknisk så ser det ut som denne også kan gjøre et byks.

Du er sikkert veldig kortsiktig her, så det vel bare å prøve :slight_smile: Men tror mer på B2H enn AXA :slight_smile:

Nei er ikke det forbudt når man deltar på forum? :sweat_smile: :see_no_evil: Man må jo ta aksjene med seg i grava og vell så det :slight_smile:

Det får vel bli opp til hver enkelt, men at det er mange tradere her inne er vel ikke å legge skjul på :slight_smile:

Det jeg også mener. Skal ikke bli sett ned på bare for enn trader. Det er nok heller ingen sammenheng med å trade ofte og økt profitt. Men nok om det. Har du annet å bidra med i Axa-tråden eller er det b2h er bedre som er budskapet? :slight_smile:

Trade eller long er opp til hver enkelt, de aller fleste er tradere i dag :slight_smile:

Er spent på utviklingen etter de kastet ut Endre, er ikke helt sikker på om det var rette valget. Mange eide også aksjen pga at han ledet skuta.

Så får man se om storeulv sluker hele selskapet eller om han bare holder seg der han er i dag, han gjorde det jo bra med aktiv kapital. Det kan være en trigger om han begynner å kjøpe :slight_smile:

1 Like

Det har ikke hjulpet til nå. Det er ikke få handler han har gjort. Men så låner han også ut til shortere. Så det spørs om han støttekjøpte eller om han ville ha kursen lenger ned for å kjøpe mer :thinking:

Har han kjøpt etter corona? Det har ikke jeg fått med meg :slight_smile: