Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Godt levert, @Gunnersaurus. Jeg lo høyt flere ganger. :smile:

Sagaen er ikke over …

8 Likes

Lurer på det samme, virker usannsynlig høyt

Noen som tittet innom Moderna i dag?
mRNA med LNP er melodien der i gården. Fin presentasjon for de som orker å sette seg inn i konkurrerende teknologier.

Mer om liposomer og LNP her:

Unfortunately, delivery of free, unencapsulated RNA into human cells is difficult, as they are large, unstable in serum and prone to nuclease degradation.

14 Likes

Du sikter til Moderna Science Day 2020

https://investors.modernatx.com/static-files/5ded4992-c730-4841-b756-db53c9ab9a9b

Ja, de markedsfører sin leveringsløsning av mRNA, men de er nok klar over alternativer… :wink:

5 Likes

I am a member of the AZ Global Pharm Dev leadership team and is currently leading a major change program for our Pharm Dev organisation.

Hmm, kan det det være pci?

https://se.linkedin.com/in/anders-holmén-1603535

12 Likes

Lurer på når han oppdaterte. Neppe i 1998 :grinning:

2 Likes

His name is Amir not Amin :joy::joy:

4 Likes

Amen to that!

2 Likes

Ny dag nye muligheter. Børsen skal opp og da skal vel vi ned?
Pluss for at vi er en dag nærmere den store dagen. Skal dette bli den uforglemmelige datoen vi ha venta på i 200 dager nå?

5 Likes

Helt greit det ja men hvor blir det av FOMO-effekten ? I mai var det oppgang og bra volum men nå når det virkelig nærmer seg så er lufta litt ut av ballongen? Bare meg som mener dette er litt merkelig? Trodde vi skulle “fyke” gjennom 70 tidlig i måneden men ser ut som jeg må revurdere den drømmen?

3 Likes

I en ellers vanlig hverdag hadde vi vel sett mere av fomo-effekten, men antar at makrobildet holder mange igjen…

2 Likes
  1. De optimistiske ser ut til å være ferdighandlet

  2. De forsiktige venter på AZ-avklaring

  3. De skeptiske venter på AZ-avklaring

  4. De aller fleste investorene på Oslo Børs har ikke satt seg inn i PCI Biotech (ennå).

  5. Traderne holder seg muligens unna pga binært utfall innen kort tid.

Mitt bet er at en relativt positiv melding angående noe annet enn AZ ville skutt kursen over 80 med én gang. Så aksjen er eksplosiv som aldri før nå, men vi trenger den positive triggeren som setter fyr på raketten. :sunglasses::rocket:

21 Likes

Du har sikkert mye rett men omsatt 7k første 15 min ?? Nekter å tro at alle er ferdig med hamstringa? Positiv børs med andre aksjer som går til himmels er nok med på holde omset i vårt gull-egg nede?

1 Like

Det ser da vitterlig ut som de fleste er ferdig med hamstringen, med det volumet som er i dag…?

Det er vel den siste, og mest kritiske, fasen av tålmodighetsprøven som er i gang… Men hverken du eller jeg selger en aksje nå, @arve1954. :wink:

Bare fryktelig kjedelig å se på en aksje som er så stille som nå… :yawning_face::sleeping:

4 Likes
  1. Avventer ferie-penge eller refusjon av kansellert pakkereise.
6 Likes

Nei jeg tenkte å sitte med mine 90k som er OK om det blir avtale ( slik jeg og mange med meg tror) men er jo litt mye om det kommer en skuff-melding så her satses det nesten i overkant.

5 Likes

20,75 børsdager igjen av Juni…

Jeg skjønner meg i utgangspunktet ikke på de som tør stå utenfor men med et tilnærmet binært case så vil noen velge å stå utenfor eller selge unna litt.

Det jeg tror ikke alle de har tenkt på er at ved en god avtale vil det nok ikke bli mulig å komme seg inn i aksjen i nærheten av 70 NOK.

Ved en god avtale vil nok aksjen fyke langt over denne kursen.

8 Likes

Din pulsmåling av markedet, er nok rett.
Men brått og tilsynelatende helt uventet for journalistene i DN, Finansavisen… eksploderer det! Grafene blir steile som Trollveggen… Godt å kunne glede seg med de glade! :sweat_smile:

Tenk så lenge enkelte her har ventet!

10 Likes

Vet jeg nå spiller litt djevelens advokat.
Har PCIB så det holder.
Men----, hvorfor kjøpte ikke AZ PCIB eller NAC for noen måneder siden, da aksjen var nedom 20-tallet?
Da kunne de sluppet unna med halve kjøpesummen ift. dagens kurs.
Jo, jo, -vet at ting tar tid og man skal jo være sikker i sin investering.
Men AZ kjente jo godt til både firmaet og produktet allerede.

O.

1 Like

Svar: Fordi det handler mindre om penger for en BP som AZ (med pæng på bok, så det holder) enn tekniske teknikaliteter… Patentbiblioteket til Kristian trenger mer enn en biblotekar, for å si det sånn. :joy:

8 Likes