Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Siden mai 2016 har AstraZenecas hovedkvarter hatt tilhold i Cambridge (United Kingdom). Det er nok der det avgjøres, men i disse tider trolig i et digitalt styremøte administrert fra toppetasjen i Cambridge.

2 Likes

Det var et veldig seriøst svar på min post :sweat_smile:

Jeg er 100 % enig med deg!

1 Like

Min tolkning av abacus:
HER BLIR VÅR SKJEBNE AVGJORT
– I ØREPROPPEN TIL CEO PASCAL SORIOT

image

Det er ikke Mölndal, Sverige, som bestemmer i AZ, men Cambridge, UK! Du har helt rett, abacus. :grin:

1 Like

Tror mange begår feilen at de ser på dagens kurs når de gjør seg opp en mening om potensiell kurs etter en positiv melding om avtale. Jeg tror det kan bli veldig feil. Etter en evt avtale med penger på bordet og «Proof of concept» fra AZ er PCIB et fullstendig nytt case.
Det blir feil å tenke at X% oppgang fra dagen før er for lite eller for mye.
Det blir en ny tidsregning. Utfallsrommet er langt større.

31 Likes

Men styrelederen er svensk; Leif Johansson.

4 Likes

Jeg håper du får rett Bamse :slight_smile: Jeg er forsiktig av natur og ønsker ikke bidra til urealistiske forventninger. Caset vil bli kraftig de-risket om AstraZeneca setter sitt “kvalitetsstempel” på det! Ingen som helst tvil om det.

Men husk de vise ordene til William Arthur Ward;
The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.

Jeg forsøker meg på en realistisk tilnærming. Det er fimaCHEM som er den virkelige verdi-driveren i mine regnestykker. Det andre er bonuser som jeg håper innfrir :slight_smile:

13 Likes

Du har helt rett, @bamse. Med en rimelig god avtale skal PCIB prissettes på nytt. Da vil selskapet ha passert kommersialiseringsmuren og ikke lenger bare være et FoU-selskap.

I selskapets nye rolle, vil ikke bare avtaleverdien (og da spesielt upfront-beløpet) være handfaste størrelser å vurdere selskapsverdien etter. Like viktig mener jeg det vil være at PCIBs teknologi er verdivurdert av et av verdens største farmasiselskap. Det vil vekke stor internasjonal interesse og publisitet.

15 Likes

Når vi ser alt som PCIB har fått til og sikret patenter på så er det temmelig innlysende at det blir en solid avtale." Virker på alt" er muligens litt overdrivelse men ikke helt ut av det blå.
Tror denne måned blir min mest spennende siden jeg debuterte ca 1990 .
Håpet vi skulle starte uka med solid kursoppgang men mye annet på børsen ser ut til å trekke kapitalen til seg.
Ja ja den som ler sisst……

9 Likes

Jeg har endt opp i samme gata som deg… Jeg ser AZ avtalene i lys av hvilke tilgitte overføringer (pengestørrelsen) har å si for GGK studiet primært… Sekundært ser jeg på hvilke andre forskningsstudier PCIB vil få muligheter til å starte opp… Hode og nakke??? FirmVacc med sponsor og kombinasjon???

Kort fortalt: AZ og FirmNac er bare en indirekte form for emisjon uten økning av aksjeandel :wink:

1 Like

Det er nå snart 14 år siden Kristian Berg et. al publiserte den prisbelønte artikkelen sin https://www.ous-research.no/home/institute/news/6015

Photochemical internalization (PCI): A novel technology for activation of
endocytosed therapeutic agents

I kjølvannet etter dette har Berg og gruppen hans veiledet et stort antall master- og PhD-studenter innen forskningsfeltet PCI. Mulige og umulige aspekter er blitt testet ut av unge, nysgjerrige forskerspirer. Egentlig har professor Kristian Berg & Co lagt til rette for en forskningsmessig lekegrind som vi bare må ta hatten av for.

Men så var det dette med den vanskelige kommersialiseringen da. Her vil jeg også ta hatten av for PCI Biotech sin innsats! :cowboy_hat_face:

6 Likes

live nå :wink:
masse rundt mRNA technology

8 Likes

Er det mulig? Oslo børs 2% opp mens pcib snart i minus…

3 Likes

Ja, de som vil selge nå, max noen uker før positiv avklaring og god aksjestigning, bør få gjøre dette. Kjøpere er det tydligvis også.

1 Like

Er sånn det har vært siste månedene, når børsen går mye opp går BIOTEK ned, nedgang eller rimelig flatt så går Biotek opp :grin:!

4 Likes

Bra deling, JAXI. Lastet ned dagens Moderna Science Day 2020

https://investors.modernatx.com/static-files/5ded4992-c730-4841-b756-db53c9ab9a9b

264 slides - 30.5 MB

3 Likes

Her skryter Moderna uhemmet av hvor godt LNPs fungerer i delivery av mRNA. Interessant.

1 Like

Kursen og handelen idag, ser ut som “krusninger” før den perfekte stormen slår inn…

Har meget stor tro på en kjempe avtale uansett om kursen dagen før ligger på kr 60 - 70 eller 90kr, dagen før en evt melding… :smiling_face_with_three_hearts::grin::muscle:

8 Likes

Noe annet…
Flere her inne gjetter på en evt høy EMI kurs for AZ…
Jeg tror på en knall avtale, men en god emikurs til AZ…
“Ofte” brukt er eks snitt aksjekurs siste 5 handledager på rettet emisjoner…

Da kan mann se et mønster som idag… (ikke opp/ikke ned)
De neste dager viser status rundt vårens thriller :ok_hand::rocket:

3 Likes

Må ikke glemme at en evnt emikurs for AZ også skal ta med i ligningen at AZ sitter med innsideinformasjon på resultater fra FimaNac-utprøvingen og at den skal inludere avtalen på Nac også når den beregnes – så det at den skal beregnes til snittet av 5 siste børsdager høres for meg ikke ut som noe som nødvendigvis ser så gunstig ut for eksisterende aksjonærer av i dag – og jeg tror heller ikke den vil beregnes på dette grunnlag…

20 Likes

I tillegg så er IKKE pcib i beit for penger akkurat nå så BP har ikke den fordelen…

Og til @Savepig, som garantert kommer til å kommentere, så er jeg enig at mere penger hadde gitt oss større handlefrihet, men vi MÅ ikke ha inn penger nå for å holde skuta flytende mot målet :grin:

5 Likes