Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

Dette stemmer vel bra med at de ikke har kommet så langt i utviklingen av TWD forbi konsept-stadiet. Klarer de å gjøre seg ferdig med spillet, på en helt ny engine på under 19 måneder er spørsmålet jeg stiller meg selv.

3 Likes

Det finns väl inget som säger att de inte redan börjar jobba i motorn? Det tror jag absolut.
“Since one of the owners has been employed by Starbreeze since November 2014”

Nu handlar det om ett uppköp av tekniken så att de äger den själva, kanske de siktar på att ligga i framkant så att de senare kan licensiera ut den till andra utvecklare? :smile:

3 Likes

Gjør du ? :stuck_out_tongue:

Men for å være litt seriøs. Er det noen som har funnet noe mer info om denne motoren ?

“Genom att köpa Valhalla får vi access till en kraftfull, framtidssäkrad motor och produktionspipeline. Det kommer hjälpa oss att ta oss an utmaningar och möjligheter i den framtida spelutveckling”, säger vd Bo Andersson Klint som menar att utvecklingsmiljön i ett steg kliver flera år framåt.

Valhalla, som har en molnbaserade grafikmotor, stödjer inte bara 3D utan även “full virtual reality”, vilket enligt pressmeddelandet bevisats på flera befintliga headsets.

https://www.avanza.se/placera/telegram/2015/05/28/starbreeze-tar-tekniksprang-med-kop-av-valhalla.html

Helt enig med hva du sier her @spararn . Jeg har lurt litt på hva de hadde tenkt å gjøre med grafikkmotor, ettersom Payday 2 ikke akkurat har den beste grafikken på markedet.

Btw, angående spekulasjoner om Funcom og oppkjøp, så var vel det spikeren i kisten for den diskusjonen. De trenger ikke to like verktøy. Det gir forsåvidt også en pekepinn på hva en grafikkmotor kan være verdt.

3 Likes

Kan det være noe som ligner på denne?

https://playcanvas.com

Browser based: Betyr det at man skal spille TWD i en browser, eller betyr det bare at den også støtter browsers?

Cloud based: Betyr det at innholdet ligger i skyen, eller også grafikken?

Noen tech heads her? :slight_smile:

Edit: Slik beskrives PlayCanvas: 3D game engine/interactive 3D application engine alongside a proprietary cloud-hosted creation platform that allows for simultaneous editing from multiple computers via a browser-based interface.[2] It runs in modern browsers that support WebGL, including Mozilla Firefox and Google Chrome. The engine is capable of rigid-body physics simulation, handling three-dimensional audio and 3D animations."

Høyst sannsynlig betyr det bare at den også støtter browsers.
Tipper TWD blir for stort for browsers. En av svakhetene til browser games er vel blandt annet store begrennsninger i minneallokering.

2 Likes

Må si at jeg hadde håpet de skulle kjøpe en spillutvikler, men det kommer kanskje senere? Valhalla er det vanskelig å si noe om når vi vet så lite om teknologien.

Edit: Et interessant innlegg:

https://www.avanza.se/placera/forum/trad.927.1796797.html

Dvs cloud og browser based handler om utviklingsverktøy…

1 Like

90% på møtet…

1 Like

90% på møtet (eller via fullmakter)

1 Like

90% av stemmene så klart (aksjene). Så det skal jo litt til

Det er vel et krav om at ni tideler av den representerte aksjekapitalen skal stemme for et forslag som reduserer utbytte eller reduserer selskapets formue, dersom det skal tre i kraft. Altså det styres ikke gjennom vedtektene til SB.
Er vel ikke så mange måter å forholde seg til det på. En plan B er nok både lurt og vanlig.

1 Like

Å stemme mot dette forslaget vil jo være å skyte seg selv i foten. Jeg tviler på at de har en plan B som ikke innebærer utsettelse av TWD. Som @spararn nevnte over, de har nok jobbet tett med engine-utvikleren for å få de featurene de trenger. Det kan godt hende Diesel 2.0 enginenen ikke håndterer det de har planlagt med TWD. Jeg ser på det som rimelig sannsynlig, ettersom de planlegger dette kjøpet.

2 Likes

Valhalla kan sikkert lisensiere ut motoren til Starbreeze.

Det er jo heller ikke sikkert at de har begynt å bruke Valhalla hittil i spillene…