Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

XXL (XXL) ⚽

CEO for Nille er hun også

1 Like

Hei.
Hva tenker dere om denne shorten i XXL ?
Ser at PENTWATER CAPITAL MANAGEMENT EUROPE LLP har økt sin short fra 13. til 14. mai .
Noen som vet hva den er satt på ?
Mulig dem bør dekke seg inn kanskje ?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010716863

XXL ASA - Minutes from Annual General Meeting

Hele flybudsjett skal inn i turutstyr?:thinking: Kronen styrker seg også mye nå som er bra for import.

1 Like

Er det for sent å slenge seg på XXL-bølgen? hva tenker dere?

Fikk du svar ? :slight_smile:

Nei :blush:

Ifølge Paul Harper i DNB, så kan det tyde på at det vil være gode muligheter for å tjene noen kroner på XXL fremover.
Ikke noen fasit på noen ting, men jeg selv har god tro på at det blir et par gode kvartaler nå for XXL. Har tro på Pål Wibe som ny sjef og det virker som mye positivt skjer nå i XXL. Flotte innsidekjøp :slight_smile:
Det er aldri negativt.
En får gjøre seg opp sin egen mening tenker nå jeg .

1 Like

Du har sikkert oppdaget det selv ,hvor mange av vennene dine har kjøpt turutstyr? folk som kanskje ikke er turfolk?
Så kan du regne ut mcap før emi og finne ut hva kurs tilsvarer ish etter emi.
Virker også som at XXL sine dårlige holdning til ansatte osv var helt glemt av folket. Min lokale XXL var stappfull iallefall vs andre sportsbutikker.

Instagram folket begynner å promotere norske turer ute i naturen med klær i instagram vennlige farger osv

Innslag fra XXL15:40

“Sportskjeden XXL melder om tosifret prosent vekst i salg av redningsvester i år, sammenlignet med samme periode i fjor. Båtutstyrsbutikker selger som aldri før, og også Redningsselskapet melder om rekordsalg fra sin nettbutikk.”

XXL ASA – Q2 2020 results trading update

XXL ASA – Q2 2020 results trading update

XXL ASA – Q2 2020 results trading update

Nice :grin: Spent på hvor mye som er priset inn

2 Likes

Skulle jo tro det bare er å sitte her nå?

2 Likes

På hvilke aksjer vi hadde tro på i år dro jeg frem DNO, Nekkar og XXL som årets vinnere 10. mai, selv har jeg bare aksjer i i de 2 førstnevnte i dag. Grei utvikling på disse til nå :slight_smile: Jeg tror XXL kommer til å tjene mye penger fremover, ikke bare for i år, men jeg håper og tror folk får opp øynene for trening, turer osv i årene som kommer, og at det ikke kun er all inclusive i “syden” som gjelder for å ha det fint. Jeg tror Covid får positive følger på mange områder selv om det er hardt når det stormer som verst. Det kan være en øyneåpner for mange og vi trenger en trøkk for å våkne litt fra tid til annen :slight_smile:

5 Likes

"André Sørensen, norgessjef i XXL, forteller om eksplosjon i salget av hengekøyer og trekker frem tidlig vårvær og coronarestriksjoner som medvirkende årsaker.

– Tilbakemeldingene fra butikkene er at folk vil være aktive og røre på seg, og under coronavirusutbruddet har mange funnet alternative aktiviteter, sier han."

Solgte beholdning etter oppdatert salgsrapport, så har fått gratis tur utstyr iår :smiley:
Men er fortsatt positiv til aksjen på lang sikt + virker som kronen styrker seg.

Er vanligvis veldig prisbevist, men måtte bare ha utstyr nå + leverandører klarer ikke levere så blir neppe salg på det man vil ha før langt ut på høsten.
Felles for det utstyret jeg så etter på prisjakt, var at prisene var satt opp 20 til 40% fra forrige sommer. Eks på sekken jeg kjøpte "Trollhetta 75 L "