Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Ja de alltid vært sjarmerende uproffe :slight_smile: kanskje ikke like sjarmerende for aksjonærene dog…

Så da skal de bruke emisjonspenger på dette kjøpet. Sjansespill da de da vel fort balanserer mot nye kapitalbehov.

Spennende ja, men HUGO sine utgifter må vel øke betydelig nå? Det står det ingenting om i mld.

1 Like

Vel - om ikke annet står det at kostnaden dekker omkostningene med å bringe “Dawn of the Dragons 2” til markedet Q2 2019.

1 Like

Vil tro også at det blir høyere burnrate. Jeg liker derimot strategien og at de får inn flere selskaper som har erfarging med å få inntekter, samtidig som jeg tenker at her kan de nok gjerne få synergi effekter både i forhold til kostnader og inntekter.

Synes dette er bull faktisk, blir spennende å følge

:trophy: Mesteren har talt :joy:

4 Likes

Etter å ha vært inn og ut av Hugo nå i 3år, kan det hende de nå har funnet en måte å tjene penger… kjøp noen andre som tjener penger. :smirk:
For alle som er inne ønsker jeg dem all lykke.
Jeg holder meg unna inntil videre.

Sies i meldingen at de skal bruke eksisterende penger og at aksjonærene kan slappe av… hvorfor de ordene får alarmklokkene mine til å jalle har jeg ingen forklaring på, men de ringer.

1 Like

De ringer fordi selv om det ikke umiddelbart blir utvanning så tar oppkjøpet dem umiddelbart flere skritt nærmere neste emisjon?

1 Like

Noe av pengene skal jo brukes til å ferdiggjøre og forlegge spillet Dawn of Dragons 2

The acquisition price of $1.2 million USD includes the anticipated expenses going into finishing and publishing “Dawn of the Dragons 2”.

1 Like

Nei men står at kosten for ferdigstillelse av det nye spillet er inkludert i transaksjonskosten.
Grovt overslag skulle vel gi:
image

4 Likes

Altså dvs ny emisjon ca q1 19 før release av dette spillet. Ellers står alt og faller på det. For det er jo svært lite sannsynlig at inntjening på noen av de andre spillene til Hugo skal øke.

1 Like

Før denne nyheten var der DJ2 og KoS som skulle redde Hugo, nå er det dette. 15 fler munner å mette hvis dette gjennomføres.
Og hva vil “merger” si? Hva ligger i avtalen? Hvorfor lar et firma som tjener like mye som Hugo taper la seg bli kjøpt(ikke korrekt jeg vet, men bare som illustrasjon)? Blir DJ2 yttligere utsatt? Nyheter om vikings?

Sikkert lurt dette av Hugo, men kjenner ikke det rykker i kjøpefingrene enda.

Har noen emisjoner jeg må igjennom, så ikke mulig å kjøpe nå, men personlig begynner Hugo å bli veldig aktuell som høy risiko investering.

3 Likes

Lurer litt på hva hugo har tenkt på her. Jeg sjekket ut dette spillet, prøvde å finne gameplayvideoer, fant noe men det hadde ikke gameplay før jeg forstod at dette var gameplayet. Kjernen virker mest som en MUD, men med litt statisk grafikk på toppen og inventory management, med masse reklame for alt man kan kjøpe. Knallharde energi-krav slik at man ikke kan spille lenge før man må betale.

https://www.youtube.com/watch?v=juYIe3EcedQ

Mulig hugo tenker at de kan hjelpe til med gode ideer for å få hugo til å tjene penger på sine egne spill. Multiplayer-kunnskap er også en mulig faktor her.

Nå høres du ut som meg etter at jeg så på G5 sine spill og konkluderte meg at det aldri ville tjene penger :slight_smile:

4 Likes

Ja tenkte litt på G5 jeg også da jeg skrev dette.

2 Likes

Har Hugo fått orden på KoS nå?
Da spillet ble lansert var det en del positive omtaler her inne som ble betydelig dempet da det viste seg at de man soilte mot kun var roboter.
Mao - har spillet begynt å bli befoket av supportere eller er det samme situasjon ennå?

2 Likes

De jobber med å få på plass en re-launch. Det har vært årsak til at de har tilbakeholdt en del av promoteringen da de har sett at en del burde bli utbedret først. Litt usikke rpå når den skal være på plass, men mente at på “toppen av hodet” at det var snakk om i nær fremtid. Har ikke tid til å sjekke opp akkurat nå.

Takker for svar. Var litt sånn at det rykket litt i “dansefoten”, eller hva man nå skal si, i det de gode omtalene her inne var på sitt sterkeste.

Tror faktisk (basert på slike bruker opplevelser som det var helt i starten) at KoS kan gi gode inntekter om/når de får på plass at supportere kan spille mot hverandre.

En veldig viktig faktor i den sammenhengen er at spillet retter seg mot en gruppe som er både stor og ikke minst har kjøpekraft.

Jeg har adskillig større tro på dette enn på foreksemepl det skateboard spillet hvor sannsynligvis målgruppen er noe yngre og må gnage litt på mor eller far før kjøpene gjøres.

1 Like

Mener jeg leste KoS skulle relanseres ved slutten av denne måneden.

1 Like

De har jo aldrig greid og lansert noe i tide, så selv relanseringa blir vel utsatt.:grimacing:

2 Likes