Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Bagger, is that you?
Kanskje på tide å ha føttene litt plantet på jorden. DJ2 vil aldri dra selskapet til 3mrd. Det kan jeg faktisk garantere.
Rovio er for øyeblikket verdsatt til 3,5 mrd. Tror du virkelig Hugo på noen som helst måte er å finne oppe i det selskapet i 2019?

1 Like

Ikke glem at Vikings også kommer til Steam. 3 millarder i Mcap er som sagt ekstremt , men det er mobil markedet også.

KOS ble oppdatert i går. Pris på lag er økt fra 55 til 85. Hugo sier på twitter at relanseringen av KOS blir denne uken. Jeg tror det blir melding om nye klubber å kjempe markedsføring av KOS i løpet av helga.

2 Likes

Hugo har 38 mill i cash. Priset til under 100 mill. Slipper snart DJ Space chase der DJ1 har 250 mill+ downloads, 7,5 mill mnd active spillere i mnd.
KOS blir relansert nå med massiv markedsføring av barca, real m , liverpool ++++.

Hugo sier det skal bli cash positive i q4. DJ2 kan sende vedien på selskapet til himmels. Så kommer Vikings(ja som i vikings serien) i H1 2019 som også skal slippes på steam. Da kommer også Dawn of Dragons 2 som de har fått kjøpt for en billig penge.

2 Likes

Hugo sliter med å tjene penger på spillene sine, de har enda ikke vist at de har knekket koden. Så prisen nå tilsvarer vel at markedet venter ny emmisjon.

3 Likes

ny emisjon kommer nok, men først etter KoS og DJ2 - ellers ville de hentet for oppkjøpet.

KoS lansert nå ser jeg - blir veldig spennende å følge med i Q4. Sitter lastet med en god dose, men er klar til å kjøpe mer om vi skulle få et tilbakefall som ikke står seg til spillenes utvikling.

Kommer ikke noe Emi, cashburn på 2 mill i mnd i h1 med den lille inntekten de hadde da. Skal ikke mye til før de er cash positive.

36-2018 Hugo Games Releases Major Update to “Kings of Soccer” Mobile Game - Targets 400M Soccer Fans

COPENHAGEN, October 9th, 2018: Hugo Games (OMX: HUGO) is pleased to announce
that it has released a major update to the mobile game “Kings of Soccer.” The
update includes new features and bug fixes - and is meant to drive up the game’s
retention rate and monetization level considerably.

The game Kings of Soccer allows players to steer some of Europe’s top clubs to
victory in exciting Player versus Player (PVP) matches using superstar
footballers including Neymar, Ronaldo and Messi.

Kings of Soccer was originally released worldwide on April 19 and even though
the planned social media marketing campaign hasn’t been launched yet, the game
has been downloaded more than 1.5 million times and has received four-star
ratings on the Apple App Store and Google Play.

Hugo Games CEO Henrik Nielsen believes the game is now fine-tuned enough and
that it’s time to activate the campaign, which will be boosted by the social
media of the clubs in the game.

“I’m very satisfied that we now are able to launch the important update to Kings
of Soccer,” says Henrik Nielsen. “We believe, that it’s time to activate the
planned marketing campaign where we will take advantage of the signed clubs’
social media platforms. Using the combined strength of the soccer clubs’ social
media, we estimate that the game has the potential to reach 400 million soccer
fans around the world.”

Kings of Soccer hosts some of the world’s greatest soccer clubs. So far, FC
Barcelona, Real Madrid, AS Monaco, Paris Saint-Germain, Dortmund, Arsenal,
Liverpool, Juventus, AS Roma, FC Porto and Benfica have been signed to feature
in the game. Roma, the next club to go live in the game, is expected to be
introduced to the game on October 22nd. Portuguese Benfica will be introduced in
November with more top clubs to follow soon after.

The reason why the planned marketing campaign hasn’t been executed yet, is that
the Hugo Games management wasn’t satisfied with the retention rate and
monetization level delivered by the game after the April launch. There were too
many bugs. The Player Versus Player functionality wasn’t performing as planned,
among other things.

These bugs are now fixed, and the Hugo Games management is now confident that
Kings of Soccer is ready for kickoff and that the game will perform as
anticipated.

About Hugo Games
Hugo Games is a mobile games publisher and developer located in Copenhagen and
Nottingham. At Hugo Games we are honoured to cooperate with strong IPs as The
Adventures of Tintin and premium sports brands as FC Barcelona, Liverpool FC and
Paris St. Germain – as well as soccer star Cristiano Ronaldo and skater icon
Nyjah Huston. We are proud to expand the world of television hit series Vikings
– and we are thrilled to produce the official sequel to the legendary Doodle
Jump. For more information see www.hugogames.com or contact Hugo Games CEO
Henrik Nielsen +45 27 200 200

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460886

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181009.OBI.20181009S16

2 Likes

Dette blir bra, allerede bra økning i rankings på appannie selv om markedsføringen ikke har startet.

1 Like

Nå ja, ligger vel relativt stabilt slik det har gjort de siste 3 mnd, utenom italia som har hatt en real oppsving siden midten av september.

Lykke til Hugo, håper jeg tar feil…!

Du må sjekke alle land.

Det er sant, jeg tok utgangspunkt i de store markedene hvor jeg anser fotball for å være en OK poppis hobby. Hva barbados og panama gjør er ikke fullt like interessant, men ja jeg registrerer at flere mindre markeder har hatt en fin oppsving det siste døgnet, spesielt sør- og mellom-Amerika tydeligvis.

1 Like

US og Canada er feks kommet på listen igjen. Blir spennende å se hvordan markedsføringen slår ut. Ut i fra rating ser det ut som spillet blir greit likt.

Nå mener nå jeg at kategoriene under All og Games er helt meningsløse da det er så små tall å snakke om, men ja, ser de er dukket opp der. US ser jeg uansett ikke på som et stort marked for fotball.
Men problemet til Hugo er jo som flere sier : Monetization. Så får vi se om revenue listene får en oppsving de også.

2 Likes

Ja min erfaring er at det holder man holder øye med kategoriene All og Games. Og kun konsentrere seg om de største landene, de mindre blir bare støy.

2 Likes

Er selvfølgelig enig i dette. Blir spennende å se fremover. Gikk en del opp på på overall og games også, men som nevnt av kona mange ubetydelige land.

Er uansett DJSC som blir gjennombruddet for Hugo.

SIkkert blitt svart på før her, men hvorfor ville Lima Sky samarbeide med Hugo av alle selskap?

Edit: Lime var ikke interessert i å lage en oppfølger og lisensierte bare ut til noen som var interessert?

Det tror jeg ingen har klart å svare på.
Om jeg skal tippe så tenker jeg de betalte mest for rettighetene til å lage spillet og lar Lima sitte igjen med mer enn konkurrentene deres gjorde. Eller så hadde Lima veldig lyst til at DJ2 skulle bli en endless runner, og uansett hva Hugo prøver på å lage så ender det jo opp som en endless runner til slutt.

Setter ting selvfølgelig litt på spissen. Men at Hugo kan inngå avtaler er det jo ingen tvil om, bare synd at ingen av avtalene har kommet selskapet til gode enda.

3 Likes

Ja hvordan i svarte klarer de å få avtale med MGM og Vikings feks. Må si jeg likte kjøpet av 5th planet veldig godt. Får et ferdig utviklet spill for 1 mill usd og de har allerede inntekter på 60k-80k usd i mnd.
Håper det blir flere av disse små kjøpene fremover.

1 Like