Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Nothing says xmas like grevinnen og investorcall med Hugo :joy:

6 Likes

Hva er grunnen til bevegelsen her i dag?

Vet ikke, nok et idiotrally?

Har noen fått snusen i planene de skal presentere på lille julaften? Jeg gjetter på de skal launche et julespill, online Ludo med Rudolf og reinsdyrene! Fet IP, Free2Play, pengene kommer til å RASE inn!!! UNZT!!!

Edit: Har vært pauset i snart 15 minutter.
Dagens hotte tips: Hva med at Ludolfene som ligger med kjøpsordrer over 1.17 trekker dem!? :joy:

3 Likes

Hugo og reinsdyrene* endless runner hvor du samler pakker mens du prøver å unngå grinchen

3 Likes

" 56-2020 5th Planet Games to Develop and Publish LEGO® Themed Match 3 Puzzle Mobile Game

COPENHAGEN, December 14th, 2020: 5th Planet Games A/S (OAX: FIVEPG) is pleased to announce that its Berlin studio will develop a new Match 3 type mobile game based upon the playful themes of the LEGO® system in play."

2 Likes

Hahaha, det måtte jo komme! Lego Minifigurer… good ol’ times :laughing:

7 Likes

This is great news! And the development will not take that long. So by the end of next year we will have tintin, vikings and lego making money for the company, combined with an increase in revenue from Nyah and ronaldo due to the sport events.

1 Like

Tjah, hittil, så har vel inntekter minus utgifter blitt tap, så det gjenstår vel å se…

2 Likes

Lego er et knallsterkt varemerke. Men, som flere her på forumet smertelig har erfart, er slett ingen garanti for suksess. Selv med mye større og mer erfarne selskaper enn 5PG… og det har jo aldri vært IPene som har vært utfordringen for dem.

1 Like

Tipper de sitter å brainstormer ideer rundt dette nå.

“hva om det faller legeklosser fra toppen av skjermen, ned mot bunnen. Spilleren kan vri disse delene for å lage hele rekker over hele skjermen, hvor på de forsvinner og gir poeng”

4 Likes

Det kommer til å bli helt unikt! :money_mouth_face:

2 Likes

Bra at Lego ikke bryr seg om merkevaren sin så de risikerer nok ingen problemer rundt kvalitetskontroll eller sånt tull.

2 Likes

The tintin game works, it may not be something revolutionary, but it works and is a nice working base for similar games like the lego game.

det som er enda viktigere enn spillet, er aksjekursen :grin:

2 Likes

Do not forget, tomorrow there will be an investor call!

1 Like

Da ser det ut som den grunnløse hausingen er erstattet med fakta og fall.

Nettopp hørt på investor-call.

Disclaimer: har ingen aksjer, men har vært inn og ut siden 2016. Følger med kursmål under 1kr og selv da ser jeg det som høy risiko.

Tanker helt uten analyse;

• Tintin humper vidre og gjør det ok. De fortsetter utviklingen, vil ha events og sosialmedia push. De håper dette vil gi spillet en lang hale.
    Ikke nok til å bære kostnadene, men det har de allerede signalisert.
  • reklame har så langt gitt dem ca $7000 siden de ble implementert.
  • Tintin har så langt dratt inn ca $140000
  • Lego M3 kommer basert på tintin koden.
  • vikings har veldig få brukere fordelt på de tre land de er i(Filippinene, Sverige og Finnland). Men det var som forventet sa ceo. De kan skalere dette selv(?).

Jeg synes prisen på aksjen fortsatt er for høy. Det lukter ikke penger av noe av det de presenterer. Men klarer de klore seg fast og spy ut nok spill, tror jeg de kan gå i pluss i løpet av 2022(hvis de klarer holde fingrene fra fatet med rare oppkjøp av selskap og snodige avtaler.).
Jeg hadde ikke blitt sjokkert om de om 6mnd sier Vikings er kansellert. Tror ikke det, for jeg tipper de veide doodle jump og vikings opp mot hverandre, da øksa til slutt falt på DJ. Det er tydelig (og de legger ikke skjul på) at Match3 er satsningsområde.
Når bare ceo snakker om vikings bittelitt mens match3 har tre produsenter, lukter det nedprioritering og alarmklokkene ringer for meg.

Ceo om vikings; “we have 22 reviews with a rating of 4.4, I think that is good. -the graphics look nice I think”

Ehhh, ikke ett ord om hva de jobber med etter erfaringene fra SL eller hva ip-holder synes.

Pluss for at de er åpne og informerer investorer.

Jeg synes det er rart kursen fortsatt er over 1kr.

My 2 cents

3 Likes

Very bad presentation. The Berlin team made a good presentation, the CEO not:

-no timing for the lego game
-no information on the vikings game; maybe quantum shake, the developer of this game knows more than the CEO, but then he should have invited them.
-no information on the development of other games

1 Like

Hørtes nitrist ut ja. Takk for oppsummering!

@pdx skifte ticker her

1 Like