Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Ser dårlig ut for 5PG:

Det gikk vel som @Evilfreud spådde…

1 Like

Å spå nedtur her, var vel ikke helt sånn hårreisende :sweat_smile:

2 Likes

Har du fått solgt deg ut @Kronn ?

Evilfreud har et øye for selskaper som kommer til å feile. Kudos til han for advarslene nok en gang.

3 Likes

Prises lavere enn Hmony nå… Bare at 5th ikke er scam, bare udugelige på å tjene peng.

Verste er at jeg ikke spådde det. Jeg bare refererte til meldingene fra selskapet!

Men fornuftig at de avliver dårlige prosjekter synes jeg.

1 Like

Ja og de burde kanskje avlivet legospillet med en gang så slipper vi å vente til etter release før de gjør det. Blir ikke overrasket om legospillet havner i samme kategori som tintin…

2 Likes

Har desverre tenkt det samme. Virker litt som de prøver å makse profitt på dårlig spill ved å klistre på veldig kul ip.

1 Like

Post fra desember 2020.

Var ikke så langt unna. Dvs de har kansellert de to store (Doodle jump og Vikings) navnene de skrøt av ved alle emi. Fakisk overrasket kursen er over 0.2kr

1 Like

Hva er forskjellen ? :sweat_smile:

1 Like

Haha, ja, godt spørsmål :sweat_smile: Jeg får inntrykket av at 5th prøver i hvert fall, mens Hmony regelrett har holdt aksjonærer for narr.

The cancellation of vikings was good. It would have had a very low impact on the revenue anyways -even if it would have been a good game. Apparatly it would have costed more than it would have gained for the company, therefore this is the only decission that should have been made.

The killing of the vikings game was the last piece of heritage /burden from good old Hugo (together with DoD, Kings of Soccer and Doodle Jump) from the period 2017-2019 in which a lot of bad projects and ideas were launched.

Hopefully they can take a fresh start from here. The company has some advantages on this point. The Lego game is for approx 43% funded by the german government and they are building on an already existing game engine, so it should not cost them too much to develop the game. The Tintin crew has been decreased so I hope it gains money by now as well. Moreover the legacy and casion games are cash cows for the company (allthough not very fat).

I however have my doubts about the engine they have build and would like to use for upcoming games. I do not think if it is clever to continue spending money on this.

I am looking forward to the half year report of the 23th of september.

13-2021 Skybound Entertainment to invest 10,5M USD for significant ownership in 5th Planet Games

2 Likes

Interesting… :smiley:

1 Like

Budplikt på emisjonskurs. :slight_smile:

Må si jeg ble litt overrasket :slight_smile:

1 Like

Jeg er sjokkert.

men hyggelig for dem.

2 Likes

Hva var emisjonskursen på?

NOK 0.60968 per share

1 Like