Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Spillet har ikke vært featured på Play Store, det kan jo hende at de blir det etter hvert. Pleier å gå lengre tid der før featuring.

Uansett er ikke dette blant spillene de forventer de største inntektene fra. De forventer en del nedlastninger de 10 første dagene, men en DAU peak på bare 71000 er den laveste forventningen av spillene representert her.

2 Likes

Axe In Face er nå #35 i Danmark - Google Play Store - Games, og det er jo ikke så verst.

3 Likes

http://thegeeko.com/axe-in-face-2-review/

Haaper i tillegg paa god mottakelse av troll race 2 idag da :slight_smile:

1 Like

Axe In Face 2 holder seg rimelig bra til å ikke være featured i Apple Store. Spesielt gledelig med sterke plasseringer i Tyskland, som er det 5. største spillmarkedet i verden på Apple Store. Det sagt, skulle jeg gjerne sett bedre plasseringer i US/UK.

Men de er nr. 25 nå i Play Store - Danmark.

1 Like

Godt i gang med Hugo Troll Race 2. Direkte opp på 1000-5000 nedlastninger på Android, og 30 delinger på G+.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.hugogames.projectarnold

Apple Store:
https://itunes.apple.com/at/app/hugo-troll-race-2./id1057145653?l=en&mt=8

5 Likes

Hugo Flower Flush ser forresten ut til å være i soft launch nå, release Q2. Her på Google Play:

Mange lanseringer nå. Mest spennende blir det med Christiano Ronaldo : Football Runner, som også skal i soft launch i disse dager. Håper det er endret mye på, så det ikke er en ren kopi av Subway Surfers, som var tilfellet med det første spillet.

Flower flush soft launcher I Antigua og Barbuda(!) I følge appannie :slight_smile:

1 Like

Sensortower vurderer Axe In Face foran Ronaldospillet i verdi nå.

Edit: Axe In Face 2 er nr. 17 i Danmark nå - Google Play.

3 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=396961

2 Likes

Hvorffor er det så liten interesse for Hugo aksjen egentlig ?
Hvordan er spillene og hvilket inntekter snakker vi om ?

Nå har Hugo hele veien vært svært optimistiske, så hvis dette bærer i nærheten av guidingen deres, vil vi se en betydelig kursoppgang rimelig kjapt. Q1 og Q2 er guidet til å gå i minus, men det er på grunn av at de samtidig har utviklingskostnader med nye spill, og at Ronaldo-spillet kanskje ikke gikk helt som de håpet.

Her er guiding:
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=392586

Strategien er følgende type spill:

• Varemerket Hugo
  • Oppkjøp , som f.eks. Axe In Face
  • Kjendiser (som Ronaldo og Nyjah Huston)

Guidingen for 2016 er mer enn 10-gangen i forhold til omsetning, sett i forhold til 2015.

Her er en gammel oversikt jeg fant på nettet over Hugos forventninger fra de forskjellige spillene:

Den har endret seg en del i forhold til tidspunkt for utvgivelser og taktikk etter dette. Blant annet er jo kjendiser nå en del av konseptet.

DAU= Daily Active Users, altså aktive antall brukere som er innom appen daglig.
ARPDAU in app = Average Revenue Per Daily Active User - gjennomsnittlig inntekt per aktive bruker, i selve appen.
ARPDAU in ad = Gjennomsnittlig inntekt per aktive bruker, på annonsering.

Som man ser beregner de f.eks. Axe In Face til kun 71000 DAU som peak, noe som ville gitt 710000,030=2130DKK + 710000,060=4260DKK. Altså beregner de den beste dagen å tjene kun 6390DKK.

“Hugo Super Skater”, som jeg er usikker på hva er, men jeg mistenker at det er Ronaldo-spillet, beregnes til 1.813.000 brukere som peak. Dette gir i overkant av 200K DKK i inntekter den dagen.

Så det er bare å følge med, foreløpig ser det ut som om Axe In Face innfrir til forventningene. Hugo Troll Race 2 er godt i gang og har nå vært featured i 103 land på App Store. Det er en god start, og det gikk kjapt å komme dit. Dette her er det som Hugo kan best. Dette har de forsket på. De vet nøyaktig hva som kreves av Apple for å bli featured.

Nå lanseres spillene globalt også, og Hugo har inngått avtale med Mygamez i Kina når det kommer til release av Ronaldospillet der. Forhåpentligvis gjelder den avtalen også for den revitaliserte versjonen av Ronaldo, hvor Hugo er fjernet.

Hugo har store ambisjoner, de ønsker å være et “tier 1” mobilselskap. Dvs. f.eks. i samme klasse som Zynga, Glu Mobile og Gameloft.

Så kan man kanskje le av dette, og si at det ikke er mulig. Men de har kommet såpass langt at de har inngått sterke avtaler med kjendiser, kjører lanseringer i Asia og viser at de virkelig kan med blant annet å bli featured kjapt med spillene sine,

Nå er det mange som synes spillene er “dårlig”, og dermed ikke har tro på Hugo Games. Personlig tror jeg Hugo har såpass innsikt i markedet at de vet hva de kan utnytte for å tjene penger. Da også med tanke på gjenbruk. Funker ikke spillet, så lanserer de det på nytt etter å ha fikset litt på det.

Det er også mange som liker Hugo Troll Race selv om kanskje de fleste av oss her inne ikke kommer til å spille det i stor grad. Som de selv skriver i melding, er den første Hugo Troll Race lastet ned over 20 millioner ganger. Så det er ingen tvil om at Hugo Troll Race 2 er en større lansering.

Edit:

En ting til som er verdt å merke seg, er satsingen globalt. Se f.eks. språkene som er støttet av Hugo Troll Race 2 (hentet fra appannie.com):

Hugo Troll Race Classic er engelsk, og ferdig med det.

Lykkes Hugo i Asia så er det klart det er store muligheter. Det er Kina som i dag er verdens største mobilspillmarked foran USA. Her er tall fra desember 2015.

8 Likes

Thanks, eg blir å følge med på aksjen fremover, mulig eg tar en og anna

2 Likes

Hugo Troll Race 2 ser ut til å gjøre det bra, og har nå tatt seg inn på flere top 100 games- lister rundt omkring. Har også fått 715 reviews på Google Play, som allerede er nesten like mye som Axe In Face.

Er nå inne på top 500 i flere store land. Og dette er første plassering så det vil bevege seg oppover.
Kina #396
US #417
Tyskland #69
UK #375
Frankrike #165

Liker spesielt godt at de er inne på listen i Kina.

3 Likes

featured paa google ogsaa, dette blir det mye nedlastinger av :slight_smile: Haaper de treffer i asia! Kan bli morro å følge denne i helgen. Noen nye iPhone tall:
England games: 291
Us games: 342
Kina games 178
Frankrike games: 78
Tyskland games: 36

2 Likes

Kina iPad:

Og #105 på iPhone i Kina.

Dette må da være bra! #123 på iPad i US, 236 iPhone.

Tyskland #28 iPhone, #4 iPad!
UK #219 iPhone, #119 iPad
Frankrike #54 iPhone, #16 iPad
Russland #4 iPhone, #4 iPad

I hjemlandet Danmark ligger de på #14 og #2.

Kan man anta en suksess på gang her? :smiley:

3 Likes

Den må vel ligge topp 10 en god stund før det kan kalles en suksess. Vi har jo sett hva funcom sine plasseringer har bidratt til. Jeg vil hvertfall vente og se en god stund før jeg blir interessert

1 Like

du har sikkert rett i det, men funcoms spill kom aldri lengre enn til nummer 240 paa iphone i kina (longest journey) (Og 77 i us 54 i uk)

1 Like

Ja, og hva Funcom trenger i inntekter og Hugo trenger i inntekter er to forskjellige ting. Hugo guider med inntekter mellom 2,8-3,5 millioner danske kroner i Q1. Husk at LMO ga 4-500TUSD i inntekter i det første kvartalet, hvis jeg ikke husker feil. Hugo har ikke brukt flere år på å utvikle dette spillet.

Glem heller ikke at LMO solgte mer enn forventet på iPad/iPhone.

Som Markus sier er plasseringene allerede høyere enn LMO, selv om de er vanskelige å sammenligne siden LMO var B2P med det første.

Men de har også høyere plasseringer enn Hugo Troll Race Classic. Hugo Troll Race 2 banker allerede Hugo Troll Race Classic på iPhone. Foreløpig ikke på iPad, men det kommer nok der også.

1 Like

Plasseringer i de 20 største landene.

Hva dette gir i kroner og øre aner jeg ikke, men jeg liker spesielt Kina og Russland akkurat nå.

Det eneste tallet jeg har er iPad i US, hvor Thinkgaming estimerer i overkant av 200$ dagen, og 6659 nedlastninger.

Hvis man sammenligner med Hugos egne estimater, som er 0,02$ pr aktive bruker i appen, og 0,06$ for annonser, ender vi opp på ca $500 for Ipad. Et snitt på 150$ på alle enheter, fordelt over alle landene hvor spillet er featured, vil sørge for inntjening på over 23000$.

Kilde største land: www.newzoo.com

2 Likes
2 Likes