Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

5th Planet Games A/S

Viktig å få ut mange børsmeldinger nå slik at de får fulltegnet emisjonen :wink:

2 Likes

Når er siste tegningsdato

presentasjon kommer her https://hugo.eventcdn.net/20170601/

1 Like

Aksjen pumpes opp før TR avsluttes :smiley:

Spoiler fyr! Er på sesong 1 her :stuck_out_tongue:

3 Likes

Leser “Norges Kriger” for tiden, og det gikk stort sett ikke bra med vikingene til slutt for å si det sånn. :smile:

Fun fact: Norge og Danmark gikk sammen og krevde inn beskyttelsespenger fra England tilsvarende 3-4x skatteinngangen i Norge på den tiden. Skulle hatt det opplegget i 2017 også :stuck_out_tongue:

2 Likes

Sorry! Er noen titals timer med ragnar igjen :-). Bare å glede deg

Da har jeg sust gjennom presentasjonen. Synes det er veldig spennende. For å begynne fra begynnelsen. Neste spillet de lanserer blir Nyjah Huston. Det står som q2 og CEO Henrik Kølle sa at spillet er rett rundt hjørnet og at de forventer å lanserer det i løpet av de neste 30-50 dagene.

Q3 Blir det lansering av Doodle Jump 2 og Soccer Leaque (navnet på nye fotball spillet). De gikk gjennom en del tall på omsetning på liknende spill. De viste også statistikk fra Doodle Jump en hvor de nevnte at spillet er blitt lastet ned 250 millioner ganger og at spillet er 3 plass på all time top paid application. Inntektene fra spillet skal deles 50/50 mellom Lima sky og Hugo Games. Lima Sky vil være publisher av spillet. Hugo games vil utivkle å designe spillet.

Oppfølgeren til Angry birds - Angry birds 2 har en månedlig turnover på 23-30 DKK millioner pr. måned. Forventninger Hugo Games har på spillets inntekter ligger på 5-10 millioner DKK pr. måned. Denne inntekten er før split mellom Hugo Games og Lima Sky. I tillegg er ikke adds tatt med. De regner at ads i spillet vil generere cirka like store inntekter som ingame purchases.

Soccer Leaque blir et multiplayer spill hvor en setter opp egne lag, spiller live kamper og turnering. Det blir lagt sosiale features basert på fanbaser fra facebook fra klubbene de har signert. Klubbene de har signert med har de avtale med at skal promotere spillet via sine fanbaser. Totalt har fanbasene på facebook ca 284 millioner fans.

Spillet de sammenlignet seg med inntektsmessig var Soccer Stars. Dette spillet drar inn omkring 3-4 millioner DKK pr. måned.

Ellers gikk de også igjennom Vikings spillet som blir Casual spill og som skal lanseres på mobil, men også på steam som gir grobunn for nytt marked og nytt potensialet. De nevnte ikke noe her om hvor mye de forventer å tjene, men blant andre spill i samme sjangre så var det blant annet Vikings: War of clans (23-27 milolioner DKK), Lords: 90-110 millioner DKK ++ frem til det høyeste emd Clash Royale (460-490 millioner DKK). Dette er derimot spill av casual ttype og såvidt jeg kan se ikke nødvendgivis så veldig sammenlignbart. Muligens dderfor de ikke har sagt noe om forventninger til inntekter her. I tillegg skal ikke spillet lanseres før 2018. Utviklerene som nå jobber med Nyjah Huston skal begynne på det spillet så fort eksisterende spillet er ferdig.

Mitt inntrykk fra presentasjonen er litt delt. Når det gjelder Doodle Jump oppfølgeren så tror jeg det spillet alene kan dra hele lasset med suksess. Her er det snakk om ett spill som allerede kan vise til at det har en fungerende betalingsmodell. Jeg må si det er definitivt denne jeg har mest tro på.

Soccer Leaque er spennende, men det kom absolutt ingen informasjon gjennom hele casten om hvordan de skal få spillet til å generere inntekter. Det gjør at jeg automatisk blir ganske skeptisk. Likevel, med såpass enorm potensiell spiller base så er det nok potensiale her. Det er bare veldig vanskelig å bedømme hvordan dette blir.

Nyjah Huston spillet nevnte de heller ikke noe om hvordan de skulle generere inntekter på. De sammenlignet spillet True skate som genererte mellomg 1.5-2 million DKK i måneden av inntekter (uten ad inntekter). De må også ut med Royalties her.

Alt i alt, veldig spennende. Selskapets børsverdi på nåværende tidspunkt er 87 millioner. Etter emisjon så blir det vel omkring 120 millioner. Til tross for at jeg er fortsatt skeptisk til store deler av de spillene de skal lansere, så synes jeg Doodle Jump 2 alene gjør at selskapet frister veldig for en lytte post.

4 Likes

Ja Doodle jump 2 er det som er mest interessant. Her har man en kjent IP som har svært mange downloads og ikke minst en publisher som skal ta seg av markedsføringa. En bedre sjangse til å lykkes enn dette, har HUGO nok aldri hatt. Spørsmålet er om spillet kommer i Q3 eller i værste fall tidlig neste år. Begynner å bli paranoid når det gjelder spill-aksjer og utsettelser…

2 Likes

Tror du ikke på Soccer League?

Ingen som er så gale i en serie som overlever, det er ganske gitt :+1:

Hugo tretter begynner å minke på tilbudssiden nå

Jeg tror det er sykt mye penger i et bra fotballspill men spørsmålet er om Hugo klarer å lage et bra fotballspill.

Hugo har jo mange spill på gang og jeg tenker at de ikke klarer å ha fokus på så mye. Faren er jo at alt blir gjort halvveis . Jeg kommer uansett til å bli med på emisjonen så får vi se om de treffer sånn halvveis med et eller flere spill.

2 Likes

Ny Melding, ny klubb.

Liker meldingene til Hugo :joy: Tror ikke de hadde sendt ut denne før den var i boks hvis det ikke hadde vært for emisjonen.

2 Likes

Det er mange som er ekstra ivrige med meldinger når penger skal hentes inn, men HUGO tar dette til et helt nytt nivå. Om det er udelt positivt kan nok diskuteres: "Hugo Games expects to sign agreement with Paris St. Germain "

2 Likes

02.06.2017 11:14:41: Hugo Games expects to sign agreement with Paris St. Germain no.
http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=428861

1 Like

Hadde hyggelig med ett ferdig spill og, uke bare avtaler.
Men blir det sukses, så er manen klubber, så det kan fort bli volum

3 Likes

Hugo 30% opp i øyeblikket :slight_smile: Da er vi på 1kr igjen!

2 Likes

Vurderte å kjøpe t retter, no angrer eg litt på at eg ikke tok en trade