Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Activision Blizzard, Inc (ATVI)

Aksjonærene ikke akkurat imponert heller. Ned 6 % nå

Helt krise det der; er super skuffa over dette. Hadde aldri trodd Blizz kunne synke så lavt? Har de seriøst skutt Heroin før de planla dette? Det er jo helt på tryne’ hele greien…

Det “verste” av alt er at de sikkert kommer til å tjene mer penger på det mobilspillet enn et skikkelig diablo 4 spill på PC/Console.
#mixedfeelings

1 Like

Shots fired :joy::gun:

3 Likes

Fant denne på battlenet sitt forum. Kjenner på mye usikkerhet på om de er i gang med Diablo 4 eller om bruker ressurser på en remake.

After Starcraft and Warcraft 3 being rereleased there is only one titan of the three left who deserves a remaster and that is Diablo 2. I think we can put some hope in classic team as they seem to be nice guys and caring. I’m hyped for Warcraft 3 and will definitely keep me busy in 2019 and the fact that they picked this Warcraft which is the most successful instead of 1 or 2 they will after that definitely pick Diablo 2.

So we don’t have a choice but to wait and I’m pretty sure Diablo 2 remaster will be announced at another Blizzcon in 2019 or in 2020 if it requires much more work like David Brevik said.

A quote from old job listings. Game order seems valid.

Compelling stories. Intense multiplayer. Endless replayability. Qualities that made StarCraft, Warcraft III, and Diablo II the titans of their day. Evolving operating systems, hardware, and online services have made them more difficult to be experienced by their loyal followers or reaching a new generation.

We’re restoring them to glory, and we need your engineering talents, your passion, and your ability to get tough jobs done.

1 Like

Min gjetning er faktisk begge deler.

Yupp. D2 remaster og D4 kommer “garantert”. :slight_smile:

Spørsmålet er hvor mange teams Blizzard har tilgjengelig. Jeg tror ikke de har kapasitet til å lage nytt diablo remastre 2 spill, vedlikeholde overwatch og Wow samtidig.

Noooope, du har nok helt rett. En av grunnen til at folk er så jækla skuffa tror eg. Fordi de vet at med Immortal reveal så vil neste Diablo reveal ikke skje før neste år tidligst?
Funfact: Diablo 3 ble releaset 15. mail, 2012…

Nuvel. Det gikk 12 år mellom Diablo 2 og 3, så de har fremdeles plenty av tid til å slå den rekorden. Dessverre så er jeg ikke allverdens hypet for D4 efter skuffelsen som D3 var. D3 var en cartoony pink affære som helt klart er gøy, om så menn bare for en hakket stund; mens D2 har stått the test of time. Så klart, det blir å hoppe efter Wirkola med D2 til D3, men det som gjorde D2 så fantastisk var atmosfæren og kompleksiteten i loot og character development - noe som D3 dummet ned betraktelig, og D3’s atmosfære er en slags smørje av Blizzard Pretty Flower Polish og “glatt mørke”. Get my drift? :wink:

2 Likes

Interessant høring!

EDIT: Dette var nytt for meg: i 2014 hadde Blizzard faktisk en Aprilsnarr hvor de presanterte “det nye” diablospillet Happy reaper.
Det gir jo mer kontekst til det spørsmålet om det var en sein aprilsspøk i Q&A session.

www. playdiablo4. com

1 Like

For dere som ikke tørr å trykke på linken til @theroger :smiley:

1 Like

Har hatt ATVI i min watchlist en god stund, og den begynner å nærmere seg nivåer hvor jeg tror den kan være gunstig å se enda nærmere på. Den handles nå på 52W L.

Solid balanse (debt to equity på .25)
Total Gjeld: $4.3 mrd
Cash and Marketable Securities: $4.7 mrd
Fortsatt litt stivt priset, men de har en sterk merkevare og posisjon i markedet som kan rettferdiggjøre å betale en noe høyere pris.
Inntjenings Estimat for 2019: $2.61 (P/E for 2019E: 17).

2 Likes

Activision Blizzard fucked up med mobilt Diablo, men tror classic WOW som kommer neste år kan være en vinner.

De nye expansionsene som kommer i WOW spiller folk i noen uker/måneder før de blir dritt lei og quitter igjen pga. lack of content og gambling feelen WOW har tatt helt siden etter WOTLK.

Tror ikke aksjen kommer til å gå noe særlig før de begynner å høre på spillerne (som nå blir ignorert), dette er noe som også er minket i sannsynlighet etter at Activision tok over Blizzard entertainment for en stund siden.

Problemet nå er vel at strategiske avgjørelser er satt til økonomifolkene som har et korstog for å senke kostnadene i selskapet.

Nettopp, selskapet styres nå av økonomifolk som, akkurat som du sier, fjerner kostnader mest mulig og prøver å øke inntekter ved å basically gjøre spillene deres til pay to win og gambling.

Dette kommer sikkert til å øke profitten kortsiktig, men også uten tvil til å gradvis redusere playerbasen for hver måned som går pga. at spillene blir mer og mer dritt.

WOW fra expansion til expansion er et prima eksempel.

Så lenge de klarer å holde gamblingkonseptet unna classic å passe på at alt i spillet er likt som det var før er det en god mulighet for at classic blir en hit, hvis de ikke klarer det kommer det 100% til å floppe.

Etter å ha sett på deres financials ser jeg at EPS har falt fra 2017 med fallende trend de siste 3 kvartaler også. Jeg hadde holdt med unna til jeg ser noen styrke her. Hvis de ikke tar seg sammen tror jeg på videre fall.

wohoo!

Farcry kommer med en “Mad Max” versjon.

1 Like

Far Cry är väl Ubisoft och inte ATVI

vilja inte laga ny träd da svenskevennen min!