Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Er du helt ute?
Kjøpte med inn igjen idag. Var inne tidligere forrige uke, men tok tapet da.

1 Like

Det er sant. Denne risikoen derimot for min del var kalkulert og kommer ikke til å miste nattesøvnen av den grunn. Det finnes fortsatt halmstrå igjen selv om det ikke ser spesielt bra ut. Akkurat nå får aksjene ligge i fred.

3 Likes

Tror fortsatt Apcl kan være en aksje å bli rik på, men da må man unngå å sitte inne i påvente av godmeldinger, som likegjerne kan halvere seg, som den kan dobble seg.
Blei litt rusisk rulett her etterhvert, ikke akkurat utviklingen som emisjonskameratene så for seg

2 Likes

Hehe, når jeg har snitt ca. 50 øre under emisjonskameratene var det ikke akkurat dette jeg så for meg heller :slight_smile: Snittet er nok noe lavere hvis jeg trekker fra gevinst på tur opp til 12 kr men foreløpig tror jeg ikke jeg kommer i pluss her før a). mange, mange år og alt løser seg eller b). snitter ned og ting løser seg litt. Men jeg gjør som @laplagam og lar disse aksjene ligge. Kanskje ungene mine får glede av dem når jeg pensjonerer meg :smile:

2 Likes

Blir en morsom historie å fortelle ungene mine da pappa sparte til pianotimene deres i APCL aksjer.

3 Likes

Får satse på at interessen for piano avtar etterhvert :roll_eyes:

3 Likes

Ny artikkel rundt APCL og Gambia lisensene.

African Petroleum’s former blocks have heads spinning

Though the subject of an on-going arbitration, the junior’s permits have seen the Gambian government receive a rush of expressions of interest from companies wanting to operate the blocks.

A1 and A4: the mere mention of the two block’s removed from African Petroleum at the start of the year by the Gambian president, seems to have oil majors’ heads in a spin. According to our sources, more than 40 companies have presented an expression of interest to the Gambian ministry of oil and energy, headed by Fafa Sanyang. Those interested in operating the two blocks are believed to include, Woodside, Tullow Oil, as well as several majors.

Nevertheless, it not likely to be easy for the government to reassign A1 and A4. African Petroleum filed for arbitration before the International Court for Settlement of Investor Disputes (ICSID) hoping to put a freeze on any on-sale. As Africa Energy Intelligence was able to reveal, the company, partly owned by Australian-Romanian businessman Frank Timis, enlisted the services of British lawyer Maurice Kenton from Clyde & Co (AEI 804). The new Gambian government headed by president Adama Barrow chose to remove the two offshore blocks after noting what it deemed to be a failure to comply with the work programme to which African Petroleum had committed to carry out.

So far, the Gambian authorities has only indicated that the blocks are available, and has not got stuck into formal negotiations with any one of the 40 interested companies. The State has not yet officially appointed a law firm to handle the legal side of selling the permits, as the arbitration is still pending. This strategy could work provided the fault committed by the company can be indisputably proven. To ensure it is legally able to start sale proceedings, the government will need to enlist a legal counsel. In light of recent oil (SNE - Cairn Energy - Woodside) and gas (Kosmos Energy - BP) discoveries in neighbouring Senegal’s offshore, the two permits have suddenly become a prized target both the State and those interested would like to see reassigned.

2 Likes

Hjerteskjærende å se på disse kursene.

Håper virkelig at det ordner seg, for dere som sitter inne. Jeg vet nøyaktig hva dere går gjennom :disappointed_relieved:

1 Like

Vært ute en regnværsdag før. Er egentlig fornøyd, skal jo snitte ned - 0.50 next! :slight_smile:

1 Like

7 Likes

Melding. _Har Alle solgt ?

African Petroleum Corporation Limited (“African Petroleum” or the “Company”), an independent oil and gas exploration company operating high impact exploration licences offshore West Africa, is pleased to announce an update on behalf of its wholly owned subsidiaries European Hydrocarbon Limited and African Petroleum Sierra Leone Limited to the prospective oil resources at the 100% owned and operated licence blocks SL-03 and SL-4A-10 in Sierra Leone (“Sierra Leone Licences”).

The Company engaged the independent petroleum consultant, ERC Equipoise Ltd (“ERCE”), to prepare an updated assessment of prospective oil resources attributable to the Company’s Sierra Leone Licences (the “ERCE Letter”). The ERCE Letter of prospective resources includes six undrilled prospects and estimates the net prospective oil resources relating to the Sierra Leone Licences as follows:

      Mean (MMstb)                     % Increase in
      Net Unrisked    Net Risked      Prospective Oil
      Prospective Oil Prospective Oil Resources March

Licences Resources Resources 2015 ERCE Letter

SL-03 and
SL-4A-10 2,530 394 76.6%

The upgrade to the independently assessed prospective resources follows the recent announcement on 5 December 2017 regarding the entry into the Second Extension Periods for the two Sierra Leone Licences and takes into account two new material prospects identified by the Company: Leo and Vega. Pursuant to our commitments on the licences, African Petroleum will, on conclusion of further assessment with ERCE, provide the Sierra Leone Petroleum Directorate with confirmation of its drilling programme ahead of the notification deadline of 31 October 2018 for both SL-03 and SL-4A-10.

Commenting on the update, African Petroleum’s CEO Jens Pace said:
“We are delighted that we have seen such a material increase in our independently assessed prospective oil resources in Sierra Leone to over 2.5 billion barrels (unrisked). African Petroleum has experienced increased industry interest in this acreage due to technology improvements and cost reductions in ultra-deep water drilling together with the materiality of the prospects identified by the Company on the SL-03 and SL-4A-10 licences. We will continue our de-risking efforts on these licences and, in due course, work towards formulating a suitable drilling strategy that meets with the current licence commitments.”

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=441321

2 Likes

Igår satt eg flere ganger å vurderte å ta en Lotto, men turte det ikke.
Men kjøper ikke på denne meldingen, hadde eg kjøpt igår, ville eg solgt på stigningen idag, hjelper ikke med økte anslag når vi aldri ser at Apcl ikke evner å få opp møkka

3 Likes

Nope. Fortsatt inne i lottobongen. Selger ikke nå. :slight_smile:

1 Like

Som tidligere blir verdien av melding minimal gitt dagens situasjon.
Vil tro det blir en midlertidig stigning for så tilbake til start igjen.

2 Likes

jeg solte alt …

Eg tror det var ett smart valg, dagens melding endrer ikke noe på selskapets muligheter og cash behov for videre drift.
Eg tror det kommer en emisjon her, ganske tidlig på nyåret, å den blir neppe satt med premie, som vi såg både Thin og Funcom kunne gjøre.
Selføgelib bare ett wild bet fra min side

2 Likes

vurderte faktisk å ta tapet igår. Like greit at jeg ikke gjorde det. :wink: Funderer på om jeg skal selge idag, men har ikke bestemt meg enda

Tok tapet på 1,05 så er i “pluss” …

er helt enig med Kronn … skrev d samme på HO tidligere idag ! de som har tatt lodd på lave 80 gjør jo faktisk over 10% på en trade :slight_smile:

Emisjon , eller stille lenge fremover og dalende kurs …

Såå glad jeg tok tapet allerede fra 2,7 ned til 2,5 og kun småtradet litt i ettertid …

1 Like