Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

tror denne skal kjøres opp før en emisjon, noe dagens melding kanskje var et forsøk på? :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Enig. Tok et minilodd på 0,90 bare pga at jeg tror noen vil kjøre opp kursen mer før emisjon. Kommer nok mer lurt her for å overbevise markedet.

2 Likes

Jeg ønsker selv å se litt mer rundt hva som skjer med Gambia arbitration først. Om det kommer noen gode signaler der så er oppsiden plutselig veldig stor. Går det dårlig så går det dårlig. Shit happens.

1 Like

Eg er enig at Gambia vil kunne forløse en del ting, å det vil gjøre caset mer interesant igjen for større investorer, og dermed lettegjøre en Evt kapitalinnhenting, noe som ved ett negativt resultatet, vil gjøres til en håpløs situasjon og tiltrekke seg dei store og smarte pengene

Altså, Gambia har meddelt at de har over 40 (!) interessenter på disse lisensene. Vinner APCL arbritration så kan du banne på de kan velge og vrake i partnere. Det er et stykke frem dit men det er håp så lenge liket fiser. Jeg er med på EMI. De har vunnet rettsak mot Gambia før. Let’s go!

3 Likes

Eg registrerer at det ikke er kommentert så mye rundt dei nye anslagene, eg skal heller ikke det, for da begir eg meg ut på områder som eg ikke har god nok kunnskaper om, men likevel, så stiller eg noen spørsmål.

Hvorfor kom dei med nye anslag ovenfor sierra leone ? Har det blitt skutt ny seismikk ? Nei, det har det ikke, her det nye tolkninger, akkurat som det det var da Apcl kom med en rekke nye anslag for noen år siden.
Eg satt selv med en del aksjer da kursen dobbblet seg iver natten, da også etter at den hadde gått en god del i forkant, etter å vaket mellom 20-30 øre i lang tid, så var den tett på krona intra, pga av økte anslag i noen av verdens mest interessante områder.
Så kom emisjonen, eg deltok, flere andre deltok, og vi ble lokket med med oppsjoner som senere kunne innløses, det var ett kjempe case, dæven så rike vi skulle bli, men så kom fallet, og ny emisjon, flere deltok, å så skjedde igjen, det var vel en emisjon på rundt 15-16-17øre eller der omkring, noe som idag ville gitt kurs på 1,5-1,6-1,7kr, pga av spleis. Altså dagens kurs er samme som 9 øre fra den gangen, dvs at langsiktige investorer sitter med enorme tap, enten i form av realistert, eller at folk enda ikke har realistert.
Nå kjenner eg igjen spillet for galleriene, økte resursanslag, basert på nye tolkninger, ikke på ny seismikk, men nå er det enda færre lisenser enn den gangen, investorer har lært, man går ikke på Afrikabrev flere ganger, nå må det evt nye investorer inn, men hvem går inn her nå, med så få lanserer igjen, på så dypt vann, i en så vansklig offshore tid som nå, med bakgrunnen til dette selskapet, som ikke evner å få opp Noe som helst ?
Her er mangen tradere som har tjent penger på Apcl, eg har gjort, eg har vert heldig, og eg har vel stort sett postet inn og utganger her, så det er «dokumentert».

Alle som har eigd eller følgt apcl, vet hva apcl er, på godt og vondt, så kommer budskapet med innelegget her, til nye, uerfarne aksjespekulanter, stay away, ikke pådra dere søvnproblemer med å gå inn her, det kan komme hærlige russiske prosenter opp, men pengene dine kan like gjerne blir bort vekk over natten.
Det kan godt være eg kjøper Apcl igjen, men da som korte trades, med mindre beløp.

Apcl har en eneste ting, og det er ett ikke kommersielt funn for noen år tilbake, np er det bare en rekke forpliktelser som selskapet ikke er i stand til og gjennomføre uten hjelp

5 Likes

tror du de gjør en emisjon på nyåret?

Ja, neppe noen vei utenom.

kommer du til å delta?

Nei, hadde eg hatt mangen Lotto penger som eg ikke var glad i, så kunne eg ha gjort det.
Men dette er jo bare noe eg tror, det kan sikkert dukke opp alternative løsninger, men eg ser ikke hva det skulle være, vertfall ikke som kinne gange dagens aksjonærer

1 Like

Det kommer nok en emisjon, men å uttale deg så bastant om at dette er eneste asset APCL har blir for dumt.

Som kjent skal man ikke dømme en som er tiltalt før det har vært en rettergang - selv om vi ofte ser det. Spesielt er media flinke til å dømme, og folk suger inn som om det var den beste opium.

Eneste årsaken til at jeg har APCL er muligheten for at tvisten i Gambialøser seg. Gambia har vært eneste årsaken for mitt eierskap helt siden i våres. Senegal og Sierra Leone har jeg fulgt lite med på. Men så vidt jeg skjønner går teknologien fremover også når det gjelder leteboring. Selv om feltene i Sierra Leone ligger på 2000m dyp eller hva det er, betyr ikke det at funnet er ikke-kommersielt.

Dette går på grensen til at det kan rapporteres til Pdx. Det ble litt for ensidig.

2 Likes

Om gambia løser seg så løser Senegal seg også mest sannsynlig/forhåpentligvis… Kommer til å HODL aksjene uansett, har vært med ned nå får vi vente på en etterlengtet opptur :heart_eyes:

Ok, eg kan legge meg flat og beklage, men som eg skrev lenger oppe intet innlegg tidligere idag, så vil ting kunne endre seg, eller forløse seg, var ordet eg brukte, med positive oppdateringer rundt f.eks Gambia.
Videre påpeker eg info innlegg at dette er bare noe eg tror, så mener eg det må kunne anses som innenfor, skulle det likevel være grunnlag for og rapportere her så gjerne for meg.
Hva med han som storhauset noen innlegg lenger oppe for kort tid siden, da kursen sto 1,3-1,4, da var det motsatt vei, så da var det ingen grunn til og rapportere, for da spilte han ballen samme vei som deg ?

8 Likes

Bra post @Kronn, jeg tror du treffer bra på mye av dine refleksjoner rundt aksjen. Desverre tror jeg flertallet av småaksjonærene ikke innser hvor ekstremt høy risiko denne aksjen er. Og det er litt skremmende. Alle som har studert tallene og infoen fra APCL er nok ganske enige om at det må komme en emmisjon til. De har ikke nok cash til å dekke/fullføre alle forpliktelsene sine. Var en større diskusjon rundt dette på XI for et par uker siden ( før de la om siden). og konklusjonen der var entydig.

Men det er mulig å gjøre noen megarisk bets her å tjene penger. Men for den jevne investor hadde jeg også rådet folk til å styre unna.

5 Likes

Ser ikke hvordan Gambia skal løse seg. I verste fall kommer dette opp mot WTO og der tviler jeg sterkt på at apeselg har mye troverdighet å spore.

Angrer på at jeg ikke fulgte med her på HO mens oppgangen skjedde i starten av desember, ser for meg at de verste var verre enn vanlig. Men synes også genuint synd på de sittende som holder seg i skinnet og er forsiktige optimister.

Uansett om de vinner, hva da? 8 år, ingenting har skjedd. Vondt. Rett og slett vondt.

2 Likes

Jeg ville selvsagt aldri rapportert deg Kronn. Du er som regel ganske fair i det du uttaler deg om. Men jeg savner generelt i manges innlegg nettopp en ordlyd som er litt ydmyk i forhold til at det utfallet man selv tror på er det eneste riktige. Men det kan jo vanne ut en diskusjon selvsagt.

Saken her er at APCL mener å ha handlet i god troni forhold til Gambia, som er en megareasurs. Får de tilbake en del av lisensen ved å betale en cut til Gambia og partner er det fortsatt en vanvittig ressurs å være deleier i. Kampen er ikke over før dommen er klar.

2 Likes

Nå synes jeg vi skal sette pris på forskjellige synsvinkler om denne aksjen… Samtidig er alt du og jeg skriver et resultat av våre posisjoner og vi har en lei tildens til å lete etter personer med samme mening. Jeg har lært utrolig mye av @Kronn og alle er tjent med å få vite om nedsiden i APCL.

Personlig sitter jeg med en spekulativ post i apcl (kort tidshorisont)

3 Likes

Slike disputes er interessante selvom man ikke er inne… om man er glad i risk så er jo dette en fin lottokuppong … Har klart å snitte ned en god del så avventer iallefall til gambia rettsaken er løst

Synes tittentei sitt innlegg lengre oppe var ganske bra oppsummert og ryddig.

3 Likes

Jeg advarte folk på Shareville når aksjen falt -40%. Dette på tross av at jeg sitter inne. Det ser ekstremt mørkt ut og jeg har egentlig ikke tro på at jeg vil få se pengene igjen her. Men jeg håper tapet kan bli noe mindre med tid og stunder.

Når det gjelder Gambia @Kronn så kunne vel ingen forutse at de plutselig skulle si opp lisensene til APCL. Folk kan si hva de vil men hadde folk kunne forutse dette hadde de aldri klart å få en overtegnet emisjon på 7.75 eller hva det nå var.

4 Likes

Tja, ryktene om lisensene begynte og svirre i den pågående emisjonen, den burde blitt stoppet, vertfall burde investorene stilt spørsmålstegn.
Nesten rart at det ikke har fått etterspill

1 Like