Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Ja, stemmer det, men så vidt jeg husker handlet det om ROP og ikke A1 & A4?

2 Likes

Ku’a skal pyntes før emisjonen kommer :joy:

1 Like

Alle som sitter idenne eller vurderer dennne bør se siste del av hegnar sin julesending, biten med arne fredly.

Er det noen kjang på denne, eller er det bare å holde seg langt unna? Den er på 0.89 nå, selvfølgelig kan det gå enda mer ned, men hvordan er ståa der nå?

Jo, men sett i ettertid ( noe som ikke funker, eg vet det), så burde man kanksje vert mer obs på hele greia.
Kort tid etter, startet også Timis og selge, som utrolig nok ble hyllet som positivt på Hegnar.
Timis er en kødd, men har er også Mr. African petroleum, kongen selv, som Eide lisense og som gjorde Apcl til den drømmenscenarioet det ble for for mangen, men snublet på målstreken, selv om det enda er mulig å karre seg over målstreken og likvel mota hyllesten som kan komme med en vending i selskapet.

Nei, desverre fungerer det ikke… :smile:

Futurew

3 Likes

Hehe.

Etter å ha fått i meg ett kaffi kopper nå på morrakvisten, så ser eg jo at eg må ha vert svært grinete igårkvel, eg skrev sikkert mer enn eg burde, men nå ble det gjort.
Det er sikkert en frustrasjon over at Apcl ikke har evnet å levere, samtidig kjenner eg ett par stykker som sitter dypt i møkka pga rikdommen dei aldri opplevde, eller seiner jo skuld inder selv, men likevel.

Vet dere historien til Apcl ?
Eg føler eg kjenner selskapet godt, det ble grunnlagt tidlig på 2000 tallet, Timis var dyrlege alsjonær og en aktiv eier, børsnotert i Australia i 2010, og emisjonen kunne starte.
Børsnotert på Oslo axes i 2014, på våren, teginskurs på 1,3 som nederst i intervallet.
1,3 da, er det samme som 13kr idag, det ble heller ikke fulltegnet, proventyret ble kraftig redusert i forhold tiltenkt.
Sener samme år, ble landet annet eg oppmerksom på selskapet, å kjøpte frem mot jul, fikk en enorm urealisert gevinst kort tid etter, på nyåret ‘15 kom det en rekke oppjusterte anslag, det kom meldinger om intensjonsavtaler, ikke bindende avtaler, og self ikke navngitte aktører, det ble satt emisjoner etterhvert som god meldingene kom.
Året etter igjen, kom det faktisk en avtale, utrolig bra var det, og det skulle drilles, noe som ble gjenomført, helt fantastisk, dessverre var brønne tom, noe som foreløpig har vert som en spiker i kista, den har bar ikke fått siste slaget enda, og ja, det er mulighet for at spikeren blir trekt opp igjen, og kammerater, kan kursen gå ellevilt herifra, la meg ha det sagt, kommer det en god melding her, så er dagens inngang meget lukrativt, men kommer det ikke noe, så faller kursen videre.
Derfor, mener eg det er klokt å sitte rolig å se ann, det er mulig å kjøpe dyrere med mindre risiko.
Og en ting til, i alle aksjer, som kraftig, innlegge retninger, så vil det være korrigeringer underveis, det gjelder også her, den vil ha dager der den stiger igjen, før videre fall, og motsatt, dette kan gi gode muligheter for trading.
Og en siste ting, det kan være eg sier st eg har kjøpt litt, selv om eg er kristisk, men da er det trading det er, å ikke noe som kan forbindes med tro på selskapet.
Kommer det meldinger, så kan self mitt syn på selskapet, endres i takt med Evt melding, og meldingens innhold.

Lykke til,
PS: historien til Apcl, er historie ja, og har nødvendigvis ikke noe med fremtiden og gjøre.

Ett siste PS : ikke selg/ kjøp basert på mine synspunkter

3 Likes

01.04.15

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20150401.OBI.20150401S35

21.12.17

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20171221.OBI.20171221S14

Noen som har litt peil, hvor mangen ganger man tolke seismikken for så å komme med nye anslag ?
Er dette troverdig ?

Njet, ikke troverdig. Det stinker. Anbefaler deg å se arne fredly biten på slutten av hegnars julesending. Han er ganske tydelig på hva han mener om selskaper som apcl

1 Like

Eg mener heller ikke det er troverdig, spørsmålet ble mer stilt for at andre kan reflektere over det.

PS : eg setter pris på tilbakemelding fra deg ang innlegget lenger oppe👍

Jeg synes en skal være veldig forsiktig med å antyde uærlige motiver her. Jeg ser at Evilfreud er enig og synes dette er bra, men her er jeg dypt uenig. Det er stor forskjell å kritisere selskapet for hva de har fått til og kritisere de for mer eller mindre å drive ren svindel.

Med tanke på de siste børsmeldingene så mener jeg det som er kommet frem vil være helt naturlig fra en ledelse uavhengig av om de skal ha emisjon eller ikke. At kostnader på dypvannsboring har gått ned er helt i tråd med hva som rapporteres på generell basis.

Dersom du har fått fornyet en lisens rundt dette. Vil det ikke være helt naturlig å da å få ny vurdering på området? Og dersom det viser seg å være bedre enn antatt, vil det ikke være helt naturlig å børsmelde dette. Jeg vil påstå at mange aksjonærer ville vært sterkt kritisk til selskaper som ville holdt tilbake og/eller ikke forsøkt å hente ut denne informasjonen.

Når det er sagt, når det kommer til anbefaling rundt selskapet så er vi nok nokså på lik linje. Jeg vil til tross for tidens nedgang heller ikke anbefale aksjen. Oppsiden kan være svært stor, men de har problemer med å fullføre commitments og lisenser og jobber i et område hvor en vet det er vanskelig å drive pga. korrupsjon. Derimot får den endelige avgjørelse på hva en gjør være opp til hver enkelt. Her bør en sette seg inn i prospektene og gjøre sine egne vurderinger.

https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=28552

4 Likes

Mulig det var grinete @Kronn, men jeg synes du kommer med gode poeng og stiller meg helt bak det du sier. Du og jeg deler nok samme syn på selskapet. Selv om du var inne i apcl før jeg var det, vil jeg tro vi begge var aksjonærer i selskapet før en god del av de som kommenterer regelmessig i denne tråden. Vi begge har nok opparbeidet oss litt mer bitterhet til selskapet, som følge at at ting aldri løser seg. Det er alltid ett skritt frem og to(minimum) skritt tilbake. Som følge av dette og som jeg tidligere har skrevet blir Sierra Leone meldingen(e) som å pisse i havet, med et håp om at verdenshavet skal øke i temperatur.

Ja meldingene om sierra leone er bra, men selskapet gjør fremskritt på alt annet enn det som faktisk betyr noe.

3 Likes

Joda, mulig eg bruker en litt hard tone, og burde utalt meg mer nøytralt, men det måten eg nå fremstår, reflekterer jo min tillit til selskapet.
Samtidig håper eg, å det mener eg, at selskapet skal kunne lykkes, men eg synst det minner mer og mer om ett dødfødt case, og ett case som alle som har advart mot, over lang tid, ser ut til og få rett.
Enig i at om og når det fremkommer nye info, så må det naturligvis meldes, men eg undrer meg over at det kan tolkes flere ganger uten ny seismikk, hvor mangen ganger kan en block tolkes liksom, eg synst ikke det fremstår som tillitsverdig.
Hadde det vert noen andre, total, Cairn, eller nesten hvem som helst, så ja, men bare ikke Apcl.

Dessuten er det bra om vi kan være litt uenige, på den måten Hjelper vi hverandre til og bli best mulig :+1:

3 Likes

Det er artig å lese dine inlegg Kronn :slight_smile: Har den på radaren , men holder meg unna per nå !

Satser nå heller på at Targovax skal komme på nyåret , så får vi se hvordan det går :wink:

3 Likes
1 Like

Jeg er helt ute av APCL, og har allerede tjent inn 10% av hva jeg tapte i dette papiret på 3/4 år i kryptovaluta.

Det som er så beklagelig med APCL, er situasjonen dem nå har havnet i. Jeg føler at Senegal “presser” dem ut med viten og vilje, og at vi ikke kan gjøre noe særlig for å rette opp i situasjonen.
Gambia derimot tror jeg vi har en sjanse, men ikke uten penger. Sierra Leone kan også være en god mulighet i framtiden.

Derfor har jeg inntil videre bestemt meg for å holde meg ute av dette papiret, fram til trenden snur. Skal ikke se bort fra at jeg tegner på en emisjon i framtiden :slight_smile:

tok å realiserte et lite tap her idag. Mulig det blir ny inngang over nyttår

Vurderte å ta tapet her nå men så så jeg ordreboken. Hvorfor så mye på kjøp?

image

1 Like

Sånn, etter 9 måneder i denne aksjen (et helt forferdelig svangerskap @anon21766851) så tok jeg en @UNO, @potetsalat, og @jensen m.fl og solgte meg helt ut. Sitter igjen med et sekssifret tap og en lærepenge jeg kommer til å huske lenge. Dette er det største tapet jeg har opplevd på mine 10 år på børsen. Men det er det man lærer av. En av tingene jeg har lært er å bruke SL i disse prosjektene OG ta tapet mye fortere. Noe jeg har diskutert en del med @christian og en strategi jeg har sett @babyrage har forfektet med god effekt.

Nå skal det sies at det KAN være jeg hadde gått break-even om jeg hadde kjørt en Funcom; snitte ned (doble beholdningen) og håpe på det beste. Tok meg 2.5 år i Funcom før jeg gikk i pluss med den strategien. Men så er saken: kunne jeg tjent inn igjen tapet med å selge meg ut fortere og kjøpe noe annet?

Jeg trodde ikke det da, men jeg ser så mange muligheter nå, at det ikke er vits å sitte å vente på noe som kanskje aldri kommer. Dette er en del av den nye strategien for 2018 som jeg har jobbet med i romjulen, og selv om det smerter meg enormt å selge meg ut med tap her så måtte jeg bare rive av plasteret.

Jeg tenker at hvis de taper rettsaken så er selskapet konk. Det er en for stor risk å ta, selv med smulene jeg har igjen. Disse smulene kan kanskje vokse igjen i noe annet.

Ønsker dere alle som sitter videre lykke til. Blir spennende å følge med fra sidelinjen.

Nå skal det gambles. Trenger «bare» 7.2x i Krypto for å gå break even med tapet her, så here we go!

tombstone

16 Likes

Har vurdert det samme - utallige ganger. Senest i dag :slight_smile:

Men har solgt litt, og tror jeg sitter med resten. Vi får se - jeg eksponerer meg allerede godt nok mot kryptomarkedet!

1 Like