Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Ikke mye kjekt å sitte med papirtap, men ting kan fort endre seg!

2 Likes

Ting endrer seg fort ja, og har tro på vi får noe igjen her.

1 Like

Er det noe som tilsier at noe i Apcl er i ferd med og endre seg ?

Påtide å tapet å komme seg videre?

Hehe, nei sitter nok litt til, avventer og ser hvordan det går med rettssaken

Har ikke inntrykk av at så mye er forandret, men hver dag som går så kommer man nærmere en løsning. Tror ikke nødvendigvis apcl sitter igjen med alle rettigheter når vi har fått svar, men har også vanskelig for å se for meg at de taper alt.

2 Likes

Man kommer vel nærmere et akutt behov for å fylle på penger også.

Kommer vel en pump før emi :wink:

Ett politisk korrekt svar :+1:

2 Likes

Satser på at det tikker inn en partner avtale med upfront betaling på sierra leone lisensene :smile:
Ikke så veldig sannsynlig men, kan alltid skje ting. Største problemet er som EvilFreud påpeker at det er noen emisjonsspøkelse som driver å trippe rundt i gangene

:ghost: :ghost::ghost::ghost:

3 Likes

Jeg tror pressemelding er nært forestående.

Helt siden nyttår har det vært “rot” i pressemeldingssiden på hjemmesiden deres.
Nå nylig er det rettet opp i. (Alle meldinger fra 2016 lå i 2017, og alt var forskøvet et år).

Fra et IT-perspektiv virker det bare logisk at dem har oppdaget det når dem klargjorde for slipp av første pressemelding i 2018.
Hva kan vi forvente? Godt nytt? Dårlig nytt?
Jeg har selv en finger på sistnevnte…

2 Likes

Ja, venter vel egentlig på mer informasjon rundt rettsak med Gambiske myndigheter. Har et lite håp om en form for forlik, men synes det er fryktelig vanskelig å spekulere i utfall når en ikke har tilgang til kontraktene det gjelder. Det positive med APCL i den måten er at de nok har svært mye større kompetanse på det juridiske og forhold til kontrakter. Derimot kan de fint ha rotet det til slik at de sitter igjen med slikk eller ingen ting. Likevel, jeg har nok tro til at jeg har valgt å beholde aksjene jeg har i påvente av videre tilbakemeldinger.

Ellers, det jeg anser som en større frykt akkurat nå enn Gambia rettsak er om det suser opp en emisjon. Jeg håper de klarer å holde det flytende en god stund til slik at vi får litt oppklaringer rundt hva som skjer i forkant. Foreløpig ser det veldig tynt ut her.

Har klart å snitte ned til 3,5 fra 7 så er ganske fornøyd med det, bare en positiv melding kan sende den opp igjen! Da tenker jeg på meld ang. ROP/SOSP eller at Gambia blir enig med APCL om en avtale bak kulissene slik som de gjorde med SEMLEX, dog en helt annen sak… men samme land :stuck_out_tongue:

Skulle heller gjerne hatt de pengene i funcom, men sånn er nå det… krysser fingrene for at det blir noe positivt ut av det, unner alle sammen som er i samme situasjon det beste🙏

3 Likes

Hvis det stemmer at det kommer en oppdatering tipper jeg det blir akkurat det. En oppdatering uten spesielle hold: “Bla bla bla, vi jobber med arbitration, i dialog med flere store oljeseselskap, bla bla bla, løp og kjøp!!!”

Så, et par dager eller uker senere: "bla bla bla, for å sikre at arbitration blir utført på best mulig måte og for å sikre våre verdier bla bla bla trenger vi mer penger, bla bla bla… emisjon blir utført 03. april… bla bla bla. "

Men det er jo lov å håpe på en positiv melding, underskrevet partneravtale eller noe.

EDIT:

Får håpe Jens Pace og co får bruk for opsjonene sine:

3 Likes

Så lenge det får prisen opp til 3.5kr så skal jeg ut fort som fanden :rofl:

Lar 20% stå for morro skyld :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg føler 20% er det jeg har igjen! Vanskelig å si hvordan jeg reagerer på melding før den kommer :smiley: Hvis det er snakk om partneravtale, med forbehold om at arbitration-prosessen går bra, så beholder jeg i hvert fall alt. Jeg kan ikke forstå annet enn at begge parter er best tjent med å inngå et kompromiss.

1 Like

Med tanke på alle sakene Gambia går til retten med så burde de inngå et forlik, jo flere de taper jo mer forsvinner landet

2 Likes

Lurer på om jeg skal kjøpe meg inn ved emisjon.
Det kan være et gyldent tidspunkt, for det kommer garantert ikke varsel om emisjon før skuta har snudd. Hvis den snur.

1 Like

Hva tenker du emi-pris kommer til å ligge på? Idag skal det vel komme melding fra Ophir om det blir drill or drop på CI-513

Det har jeg ikke hørt noe om.
Kommersiell interesse for disse feltene var vel kjørt i grusen, var dem ikke?

1 Like