Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Alltid noen som vet mer enn andre i aksjer som denne…

2 Likes

En kjapp titt innom HO viser at det nok en gang trolig er en avisartikkel og rykter som igjen skaper forventing, eg tror det er mer smart å selge nå, enn å kjøpe.

Dead Cat liksom, men eg tar ofte feil, mulig dette er en av gangene :yum:

1 Like

Mulig, men står over å cashe inn på denne +/- 20 øres oppgangen og risikere å miste en evt nyhet som kan mangedoble kursen. Har allerede regnet disse pengene som tapt.

1 Like

Hadde eg komt inn under krona, hadde eg sikkert gamblet på å sitte videre, men eg tørr ikke å kjøpe nå

Lykke til :+1:

Hadde jeg kommet inn under krona så hadde jeg nok solgt nå og satset på at den gikk ned igjen. Når kjøpet er gjort nærmere 5 kr så er det ikke like aktuelt.

1 Like

Men hvorfor ikkje prøve å trade med en del av antallet og på den måten snitte ned ?

Fordi risikoen er så stor på å glipp av en evt opptur. Kommer det en nyhet her som ryktene tydligvis spekulerer i, så tror jeg ikke engang de beste joggeskoene er nok til å holde følge med kursen.

1 Like

Da må du nok på med V12 motoren… Ser ikke på pengene som tapt da Gambia er verdensmestere på å havne i slike konflikter… De kommer til å bikke for alt presset de har mot seg… er optimist på utfallet av situasjonen… Men skal iallefall ikke skyte inn mer kapital enn jeg allerede har :stuck_out_tongue:

1 Like

Veldig spekulativt, men all in all, så synes jeg ryktene er litt fornuftig. Sitter rolig her en stund fremover.

1 Like

Tipper den fåes ned mot 85 øre igjen innen Tor- Fre.

Lenge siden eg har lest/ følgt med på Apcl, noen meninger om hvor lenge det er penger i kassa ?

1 Like

30.04.2018 - Annual Report

Her er det bare og gratulere dei som fikk oppleve denne hærlige dagen

4 Likes

tok noen lodd her idag, kanskje jeg kjøper mer imorgen

1 Like

Var en sterk avslutning på dagen, ikke bra for oss som sitter på perrongen

Fint for oss som har et lite sete på toget. :joy:

3 Likes

Uhorvelig dritt å ha solgt seg ut. Spent på hvordan den åpner i morgen.

1 Like

Men hvorfor går den nå?

Kanskje det er artikkelen som H.L. la ut for 10 timer siden?

Den er tatt fra BørsXtra, de hadde visst sendt ut til alle medlemmene sine, ca 10.000 om jeg ikke tar helt feil, så er det optimisme og interesse rundt APCL igjen. Er vel mer rykter enn fakta som svirrer rundt nå, men hvis den kan gå så mye på bare rykter tenk hvor mye den kommer til å gå ved en eventuell positiv PM.

2 Likes

Interessant lesning hvis noen har lyst :slight_smile:

Længe siden jeg har set denne volume og interesse for apcl. Der blev omsat over 8 mil aktier og vi steg 35% i markedsværdi. Det ser ud som om at flere investorer nu ser større chancer for en mindelig løsning. Og de seneste måneder har jo budt på flere tegn som kunne pege i den retning.

Da Gambia startede bidding process på vores licenser var der flere artikler omkring hvordan major flokkedes om at få en bid af kagen, dette fik naturligvis konsekvenser for kursen og investeringsviljen, men nu ser det ud til at Gambia er ved at indse, at det ikke var helt så nemt som de troede. Vi ved at de over 2 gange udskød deadline for at byde på licenserne, fordi der stort set ikke var nogen, der var interesseret efter, at der blev oprettet en case hos ISCID.
Her i februar, der den sidste deadline udløb, ender man op med en usikker olieminister som bruger et helt andet ordvalg end sidste år, da han bliver spurgt til licenserne, svare han følgende

Has government received bids on blocks that previously belonged to Africa Petroleum?

Well, like I said, I have not got the list of companies and which blocks they applying for. I won’t be surprised also if that happens, because the whole country are open for business and they are free to apply for those areas. But when that happens, also, we have to get our legal advice. We seek such advice in everything that we do, whatever blocks that are concerned. We work with both our domestic and others that support through the African Development Bank.

Som om der er nogen der tror på at olieministeren ikke ved hvem der har budt på deres mest lovende licenser, come on! Og hvad fanden har legal advice med journalistens spørgsmål at gøre?

Africa Petroleum has said the term of their license says it remains valid until Gambia enacted a termination procedure. Is that how you view it?

Well, for Africa Petroleum matters, I think we will refer you to the Justice Ministry. We have a legal department that is handling that case.

Det er da helt andre toner fra mr. Sanyang… Sidste år kunne han jo sige alt mellem himmel og jord, nu har han fået mundkurv på

I believed that interested companies will be willing to take risks despite knowing that Africa Petroleum is still taking Gambia to court over certain blocks?

You know companies will do their due diligence and everything… so, they know where to go and when to go and how to go about it. They know that very well. These companies are in business for long, they know where to go in order to get what they looking for. They are very much informed of pretty much everything.

Hvis der er nogen der forstår hvad manden prøver at sige her så er jeg lydhør. Jeg fatter ikke dette krypterede svar… Jeg troede ikke det var så indviklet, sidst skulle man bare byde i en licensing round og så ville Gambia vælge det mest attraktive tilbud… Kunne han ikke bare have sagt, yes they are very much willing to take that risk, eller som han plejede at sige, african Petroleum dosent have any license in Gambia so there is no risk.

Så kom Africa intelligence på banen med en yderst interessant artikel hvor der blandt andet stod at ingen af de store ville. Investerer i licenserne sålænge sagen lå hos icsid, og at justitsministeren ifølge deres interne kilder arbejdede på en venskabelig løsning med apcl. Det skal siges at han os er manden bag forliget med Semlex efter der også i den sag var blevet gået højt med vandene.

Så graver vores gode warom frem at JP er blevet venner med 10 fra ENI på ekstrem kort tid samt at han over påsken såmen os blev linket sammen med lamin manneh fra GNPC og det er basse os… Altså Gambias nationale Petroleum company… Basse knytter sig såmen også til lederen af petrosen i Gambia…

Dette med ENI bliver dog først rigtig interessant når warom ligger lidt spekulation oveni og prøver at forbinde det hele. Fra samme interview med mr Sanyang

Are there major players like British Petroleum, Exxon Mobil?

I know there are major players like ENI, Tullow Oil, PetroGas Malaysia. I don’t know whether BP bade for it but all these companies are big companies. Just that Exxon Mobile is what it is but those are even more active…. (laughs).

Så her spekuleres i om det er ENI som hjælper justitsministeren med at finde et venskabeligt forlig ;)…

Det kan også være til ovenstående mr. Sanyang sagde dette

You know companies will do their due diligence and everything… so, they know where to go and when to go and how to go about it. They know that very well. These companies are in business for long, they know where to go in order to get what they looking for. They are very much informed of pretty much everything.

“they know where to go and when to go and how to go about it” (griner hver gang jeg læser den formulering)

Så topper dette når Exxafrica bekræfter at de os har kilder der siger at der bliver arbejdet på en mindelig løsning. Exxafrica koster Ca 18.000kr om året at være medlem i, så man må vel forvente en hvis kaliber af nyheder og kildekritik af dem… Bloomberg er blandt dem som bruger dem (det siger vel os lidt om troværdigheden)

Nogle af de mest spændende ting Der stod i deres artikel

The highly experienced Gambian Minister of Justice Abubacarr Marie Tambadou is orchestrating the delays to the bidding process and is pushing for an amicable settlement with AP before a final decision on the blocks’ ownership is made.

Legal experts maintain that there is absolutely no guarantee that its decision to strip AP of the permits will be validated by ICSID. Moreover, there are worries in the Gambian government over how the cost of a lengthy legal battle could affect the administration and the development of the oil sector. The stalling strategy also allows Gambia’s minister of oil, Fafa Sanyang, to continue to seek new expressions of interest in the oil blocks. Woodside Energy and Tullow Oil have already expressed their interest.

Der skal ikke være nogen tvivl om at der stadig er risiko forbundet med At investerer i apcl, derfor skal man heller ikke investerer på Baggrund af LinkedIn kontakter eller artikler fra exxafrica… Alle bør lave deres egen due diligence og gøre op med sig selv om man mener apcl er under eller overpriset… Denne post er ikke en købsanbefaling jeg er selv tungt investeret i apcl og kan derfor os have en farvet vinkel til tingene… Man kan sikkert få nogle helt andre overvejelse ud af de samme artikler og informationer som jeg har brugt, og de er os mere end velkomne i kommentarsporet. :slight_smile:

4 Likes