Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Håper på en PM fra selskapet iløpet av denne måneden

2 Likes

Jeg har ikke regnet på eget snitt men det er også ganske høyt. For min del blir det å beholde det jeg har igjen (halvparten av det jeg hadde på det meste). Årsaken er at jeg kommer til å hate meg selv om jeg ikke sitter inne om/når apcl fyker oppover om/når arbitration løses. Personlig har jeg faktisk tro på ledelsen, at de står for gode norske verdier som handler om å gjøre sitt beste. Om det er det beste risk/reward-caset på børsen tviler jeg på, men latskap og poenget mitt over gjør at jeg blir med denne skuta uansett hvilken vei den går. Mye av kapitalen er allerede tapt. For meg er det viktigere å ikke sitte utenfor om den går opp igjen, enn å spare de siste slantene.

2 Likes

“The highly experienced Gambian Minister of Justice Abubacarr Marie Tambadou is orchestrating the delays to the bidding process and is pushing for an amicable settlement with AP before a final decision on the blocks’ ownership is made.”

I tillegg til den siste artikkelen fra Barry Morgan Upstream gjør at jeg med flere er positiv til at dette kommer til å løse seg i vår favør… Med tanke på alle sakene Gambia/Senegal har imot seg så kan jeg ikke se at dette kommer til å ende bra for dem med mindre de inngår en avtale med APCL. Risk/Reward her er faktisk helt sinnsyk om det kommer en positiv PM fra APCL, da kan vi begynne å snakke om Mirabaud sine analyser igjen

4 Likes

Innser at eg ikke klarte og vurdere dette riktig, men det nytter heller ikke å være sta og egen mot resten av verden, tok inngang idag mot viljen, men med strømmen

1 Like

Mulig det blir en del gevinstsikring med tanke på hvor mye den har gått i det siste, men er nok en del opp til mitt snitt uansett så sitter stille i båten.

Håper årsrapporten kan gi oss en liten pekepinn på hvordan det ligger an

1 Like

Vert bra volum noen dager, skulle vert interessant å se om det er bevegelse blandt toppene

Hadde vært konge det, alltid noen som vet mer enn andre, plutselig er det på med joggeskoene :stuck_out_tongue:

Med tanke på at majoriteten av aksjene har et snitt milevis over det nivået vi er nå så tror jeg det går fort oppover hvis det ordner seg i Senegal og/eller Gambia.

Gang på gang blir jeg rævkjørt av dette papiret.

Det er folk som meg dere tjener penger på… :frowning:

2 Likes

Eg er litt irritert over at ingen av dere klarte og overbevise meg om å kjøpe under krona :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 Likes

Haha, grunnen til at jeg ikke overbeviste noen under kronen var at til tross for at jeg hadde troen på selskapet så er det alltid en risiko :stuck_out_tongue: og når jeg allerede var langt nedi dritten selv så ville jeg aldri anbefalt det til noen andre :joy: - Men som tidligere nevnt så ser det litt lysere ut nå enn på leenge… er glad jeg snittet ned når jeg hadde muligheten… kortere vei opp

1 Like

Sitter på gjerdet litt gretten på at den oppgangen måtte skje rett før Funcom launch :smile: Jeg swappet pengene over i Funcom PGA. at jeg anså det som ganske trygg og sikkert gevinst i forkant av launch. Kunne bare APCL venta et par uker til så hadde alt vært greit… Får bare håpe det blir en dupp etter launch og at jeg kalrer å holde meg rolig…

Uansett, det blir å følge med hvordan denne utvikler seg.

Vi klarte knapt å overbevise oss selv til å beholde det vi hadde. Jeg er irritert over at jeg har halve beholdningen av det jeg hadde…

1 Like

Kronn, du spurte ikke meg :wink:

2 Likes

Nogen der har tanker om hvorfor vi ikke ser en PM endnu, og som vi dele tankerne? Ved det meste er spekulation lige nu, men ville være interesant hvilke tanker I gør jer herom.
PM skal jo komme når fx en ny aftale er indgået, eller der er indgået et bindende forlig ml AP og Senegal/Gambia.
MEN vi har også tidligere set JP give markedet informationer/en Update på situationen når der er blevet spekuleret meget og ikke nødvendigvis er tale om konkrete nye facts.
Kunne godt se begge situationer inden for de kommende timer/dage. Tror vi får en positiv men i første omgang kun foreløbig melding om at der er fremskridt, og at selve aftale endnu mangler lidt juridiske detaljer der kan tage dage/uger, før vi får den endeligt PM om ny aftale/forlig
Hvad tænker I derude…?

Eg har veldig begrenset tro på at Apcl er verdt å satse penger på, for min del blir det kun og prøve litt trading på det eksplosive volumet vi ser.

Då må ikke trade…kun kjøpe…!!
For da kommer jeg kanskje opp til snittet mitt…:wink:

2 Likes

Med en omsetning på 30 mill og stigning på 36% så må det være personer som vet noe som ikke almenheten har fått vite enda?

Er det noen som har fått gravd opp noe informasjon?

1 Like

Forrige gang dette skjedde var jeg i Euphoria.
Det var dagen før PM som sendte aksjen under krona, og ned på 0.7

Jævelig surt å sitte utenfor nå

1 Like

Har gravd litt og kom over denne ;

Ticker: APCL
APCL - PSC’n i Senegal - APCL
Da har vel folk benyttet helgen til å slappe av etter en heftig avslutning på børsuken! Noen mener oppgangen er traderstyrt, mens andre mener vi på bakrunn av det fundamentale burde stått enda høyere enn hva vi gjør per i dag- jeg skal ikke legge skjul på at jeg er blant dem!

Jeg tror det veldig mange ikke er klar over ift innholdet i PSC`en i Senegal, er hvordan den forholder seg til terminering. Jeg ser stadig eksempler på, både her på HO og andre forum som f.eks XI, at skribenter jeg i utganspunktet anser som svært oppegående og flinke, flere ganger skriver noe sånt som “ja men de har jo ikke overholdt forpliktelsene så det er jo bare å si opp avtalen”. Det er så grunnleggende feil at jeg kjenner jeg blir litt småirritert av det, for dersom man er litt oppdatert så mener jeg man ikke kan si noe sånt uten at man sier det pga egne interesser. Jeg sier IKKE at dette er «done deal» eller at dette GARANTERT løser seg for APCL, men ser man på hva som står i PSC’n der nede så skal man være relativt naiv dersom man oppriktig talt mener dette er «rett frem» for Senegal- det er så langt i fra sannheten det går an å komme!

Kontrakten er jo klokkeklar på nettopp dette rundt terminering! Ved terminring MÅ det sendes en termineringsnotis hvor selskapet får sin rettmessige rett til å gjennomføre en cure, for å rette opp den manglende forpliktelsen. Ergo, om Senegal sender oss en terminering har vi, HELT uavhengig av hva vi skulle gjort og når det skulle vært gjort, en tid hvor vi kan fikse vår breach og med det reparere skaden som er gjort, og dermed forsvare våre eiendeler på en måte som gjør det juridisk umulig for Senegal å «fjerne oss»…

Av og til lurer jeg på om folk faktisk gidder å lese seg opp på det i det hele tatt, men her gir jeg dere i hvert fall muligheten! Og dersom jeg skal ha tolket dette feil så må dere gjerne forklare meg hvordan kontrakten åpner for at en lisens kan tas fra APCL uten at Senegal må sende terminering, og uten at APCL får sjansen til å rette opp den/de manglende forpliktelsen/forpliktelsene!?!

Det er uomtvistelig 3 måneders curepoeriode:

ARTICLE 30

TERMINATION OF THE CONTRACT

30.1. Pursuant to the Oil Code, this Contract may be terminated by the State in y of the following cases:

a) serious violation by the Contractor of the provisions of the Oil Code, or stipulations of this Contract, after official notification with no remedy within three (3) months;

b) delay of more than three (3) months as regards any payment to be made by the Contractor to the State,after a formal notice has not been heeded during a period of three (3) months;

c) after the startup of production on a Marketable Deposit, shutdown of its exploitation for one (1) year, without resumption of this exploitation six (6) months after receipt of a formal notice to that end;

d) the non­execution by the Contractor within the time period ordered of an arbitration ruling corresponding
to this Contract;

e) or legal regulation or liquidation of the assets of the Contractor or its parent companies.

30.2. For the application of the provisions mentioned above, the Minister shall officially, by registered mail return receipt requested, ask the Contractor to comply with its obligations within the time periods established in paragraphs a) through d) above.

If the Contractor does not comply with this injunction within the applicable time periods, then this Contract may be terminated.

Innlegg av: Q10ps (22.04.18 22:24 ), lest 299 ganger
Ticker: APCL
RE^1: APCL - PSC’n i Senegal - APCL
Her ligger muligens også mye av forklaringen til at noen er med videre mens andre ikke. Det er ingen tvil om at både PSC og dagens Code åpner for cure ved terminering. Nettopp derfor har ikke APCL akseptert å søke på nytt om lisensene, for da vil du miste rettighetene i dagens kontrakt. T5 lot seg kanskje friste til å søke på nytt, slik de skriver på hjemmesiden? Dette gjorde de nok under (falske) lovnader, for i desember erklærte jo ministeren at ALLE nye kontrakter skulle signeres med majors. Det ser rett og slett ut til at Senegal satt de i ei felle.

Denne fella unngikk vi, og vi er derfor beskyttet av termineringsklausulene i både PSC og Code.

Jeg sier ikke at det ER sånn, men det kan veldig godt tenkes! Uansett, poenget her er at uansett hvor lite Senegal måtte ønske å ha APCL med videre, så MÅ de terminere kontraktene riktig, og ved terminering skal det være en mulighet for APCL å «rette opp» de forpliktelser de til nå ikke har holdt.

Det jeg ikke skjønner med oppgangen er at dette er gammel nytt, mulig det er noen som har fått “inside” informasjon angående dette?

2 Likes