Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Kunne være det modparten har ventet på og stillet som krav…?!

Latest Development:June 7, 2018 - The Tribunal issues Procedural Order No. 1 consolidating ICSID Cases African Petroleum Gambia Limited and APCL Gambia B.V. v. Republic of The Gambia (ICSID Cases No. ARB/17/38), African Petroleum Gambia Limited and APCL Gambia B.V. v. Republic of The Gambia (ICSID Cases No. ARB/17/39), and APCL Gambia B.V. v. Republic of The Gambia (ICSID Cases No. ARB/17/40).
User Agreement | Privacy Agreement
©2018 International Centre for Settlement of Investment Disputes. All Rights Reserved. Contact Us Follow Us

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB%2F17%2F39

Det samme stod det da de ble enige i 2015

2 Likes

“Outcome of Proceeding:June 7, 2018 - The Tribunal issues a procedural order taking note of the discontinuance of the proceeding pursuant to ICSID Arbitration Rule 43(1).”

Høres i mine øre også som at man har fundet en løsning og sagen derfor nu afsluttes i ICSID-regi (discontinuance)…!

1 Like

Høres vel litt ut som at det ikke skal videre. Tenker kanskje også i baner forlik. Blir spennende å se. Vil vel nesten tro det bør foreligge en bøsrmelding før åpning på mandag da.

1 Like

De har slått sammen de tre sakene til en, sikkert av rettsøkonomiske hensyn.

1 Like

Har ting begynt å skje? Det rører på seg.? Eller er dette kun enda mer HO-oppspinn? :joy::rofl:

Tre saker har blitt til én.

Det virker som APCL og Gambia vil ta dette utenfor rettssalen.

Regner med det jobbes på spreng bak kulissene, Gambia har allerede fjernet en advokat…

Tenker at om 1-4 uker får vi svaret på hva som kommer til å skje… Blir det forlik tror jeg en partner er klar

3 Likes

Hva tror dere det har å si på kursen til uka? Solgte meg ut på 1,94… Litt usikker på om dette er det som kan sette fyr på raketten eller bare noe som holder den stabilt en stund…

Kortsiktig tror jeg ikke det vil ha noe påvirkning, kanskje noen småsparere som tolker dette positivt og at kursen får et par prosenters løft… Men det har jo ikke endret seg noe helt verken den ene eller andre veien… Eneste jeg forholder meg til er en PM fra selskapet, alt annet blir bare spekulasjoner, men jeg synes jo personlig at det ser lysere ut enn det det gjorde for 1 år siden

1 Like

Ja, håper jo på en mulighet til å komme inn igjen om det skulle ordne seg, men har ikke cash tilgjengelig i morgen…så håper det evt tar noen dager før oppturen starter :stuck_out_tongue:

Noen som har peil på dette og kan si noe for/imot denne tolkningen?

APCL - forhandlinger mellom Gambia og APCL

Rather than risk a costly case against the oil company, the Gambian government is negotiating a settlement.

After several weeks of behind-the-scenes talks, on June 7 the Gambian government formally resumed negotiations with the British oil junior African Petroleum (AP) and obtained the temporary freeze of an arbitration procedure at the International Court for Settlement of Investor Disputes (ICSID). AP, which was founded by Australian magnate Frank Timis, filed a suit to the ICSID in October 2017 over the Gambian government’s withdrawal of contracts to operate blocks A1 and A4 when President Adam Barrow came to power. To avoid a costly court case that could land the government with heavy fines to pay, the Gambian justice minister Abubacarr Marie Tambadou has been trying to reach an out-of-court settlement since the beginning of the year. The dispute has also been an obstacle to selling the two blocks to another oil company, since no major would want to invest while a legal case is ongoing. Although companies including Woodside Energy and Tullow Oil have expressed an interest in the blocks, the oil minister has repeatedly pushed back the final date for tenders, which was originally fixed at February 18 (AEI 812)."

1 Like

Teksten er fra fb gruppen, ikke verifisert:

Rather than risk a costly case against the oil company, the Gambian government is negotiating a settlement.
After several weeks of behind-the-scenes talks, on June 7 the Gambian government formally resumed negotiations with the British oil junior African Petroleum (AP) and obtained the temporary freeze of an arbitration procedure at the International Court for Settlement of Investor Disputes (ICSID). AP, which was founded by Australian magnate Frank Timis, filed a suit to the ICSID in October 2017 over the Gambian government’s withdrawal of contracts to operate blocks A1 and A4 when President Adam Barrow came to power. To avoid a costly court case that could land the government with heavy fines to pay, the Gambian justice minister Abubacarr Marie Tambadou has been trying to reach an out-of-court settlement since the beginning of the year. The dispute has also been an obstacle to selling the two blocks to another oil company, since no major would want to invest while a legal case is ongoing. Although companies including Woodside Energy and Tullow Oil have expressed an interest in the blocks, the oil minister has repeatedly pushed back the final date for tenders, which was originally fixed at February 18 (AEI 812).

2 Likes

Nå starter det å bli fristende med en liten inngang her :thinking:

1 Like

Enda et bestillinsverk fra Timis!? Oh, wait, han er jo ute. Hva skal man si nå er grunnen til “fake news”. Anyway, enda en “håpløs aksje”!! (and I am IN :smile: )

1 Like

Jeg tipper det er noe i de artikklene. Jeg har lest de selv og vurdert, men siden det ikke er noen referanser eller henvisninger til hvor de har informasjonen fra så er det litt risky business. Jeg liker i det minste å ha noe håndfast. Mulig jeg går inn likevel på spekulasjon.

2 Likes

Enig - det er samme gamle (men positive) nyhed, som fortsat er ubekræftet.
Bliver en spændende tid - fest eller ragnarok:wink:

2 Likes

Har et papirtap på 60k så håper det løser seg :stuck_out_tongue:

Tror jeg skal ha noen lodd her.

Venter at den falder lidt tilbage igen, men man ved aldrig…