Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Tidligere omtalt som Afrikabrevet :joy:

Blir spennende med utviklingen etterhvert som eierandeler blir klargjort gjennom rettslige skritt, samt progresjon i evtentuele lisenser.
Apcl kan self med litt flaks, være en Lotto for fremtiden, men det er litt enten eller

2 Likes

Flaggemelding fra Nordnet AB

Nordnet AB (publ) har via deres datterselskap Nordnet Pensjonsförsäkring AB og
Nordnet Livsforsikring AS den 27. Juni 2018 solgt 511 235 aksjer i African
Petroleum Corporation Ltd (AU000000AOQ0, APCL) til en snittkurs pålydende NOK
1,04. Etter salg eier Nordnet AB (publ) på konsolidert basis 7 698 551 aksjer i
African Petroleum Corporation Ltd, som tilsvarer 4,95 % av antall utestående
aksjer i selskapet. Nordnet AB (publ) utøver ikke stemmerett for disse aksjene.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=454641

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180627.OBI.20180627S89

Flaggemelding fra Nordnet AB

Nordnet AB (publ) har via deres datterselskap Nordnet Pensjonsförsäkring AB og
Nordnet Livsforsikring AS den 6. Juli 2018 solgt 296 222 aksjer i African
Petroleum Corporation Ltd (AU000000AOQ0, APCL) til en snittkurs pålydende NOK
1,09. Etter salg eier Nordnet AB (publ) på konsolidert basis 7 544 881 aksjer i
African Petroleum Corporation Ltd, som tilsvarer 4,85 % av antall utestående
aksjer i selskapet. Nordnet AB (publ) utøver ikke stemmerett for disse aksjene.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=455254

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180706.OBI.20180706S61

1 Like

Er det noe håp i sikte om gode nyheter?

Nå gikk kursen fra 0,90 til 2,10 på rykter om at en avtale var på vei. Etter meldingen fra selskapet om at det ikke var noe avtale foreløpig, så synker den gradvis ned mot 0,90 igjen tenker jeg.

Dette var mer en oppsummering enn svar, men er vel bare internt i selskapet de vet hva som skjer. Håper på gode nyheter snart selv også.

4 Likes

Her skjer det ikke mye… Håper det snart kommer litt mer informasjon om hva som skjer rundt arbitration. Slitsomt å sitte å vente på nyhetene her, men satser på at det kommer noe informasjon med litt mer juice om ikke så altfor lenge. Tiden går veldig fort, og jo mer tid som går, jo mindre penger har selskapet.

2 Likes

Uff, ja er slitsomt å vente, men er det intet nytt så er det ikke så mye å melde heller, rettssaker kan desverre ta drittlang tid, har jo sittet i over ett år nå, så man får jo sånn sett bedre tålmodighet, nå driter jeg egentlig i kursen helt til det skjer noe kursdrivende…

2 Likes

Hentet fra HO:

Warom
I dag kl 12:18
41
Del
Rapportér
Det har vært lagt ut mange kart fra Senegalesiske myndigheter på deres side®. Noen husker sikkert denne vi diskuterte for ikke så mange mnd siden.

http://itie.sn/le-gouvernement-du-senegal-publie-les-contrats-de-total/

For å få litt sikkerhet i kart/terreng slik det ser ut nå, så ble det sendt en henvendelse til EITI i dag morges, og svaret kom kjapt tilbake:

«See attached file for the current situation of Senegal oil blocks. The following webpage http://itie.sn/liste-des-permis/ has been updated accordingly.»

Best regards

Papa Alioune Badara PAYE
Deputy Permanent Secretary|
Secrétariat Technique - Comité National ITIE| 186 Avenue du Président Lamine GUEYE x Jacques Bugnicourt,
Immeuble Collé Ardo SOW, 5ème étage.
E-mail : [email protected]|
Site web : www.itie.sn .

Her får vi tydelige svar på 3 ting i den situasjonen «visestatssekretæren» kaller «current», altså nå.

Vi står på SOSP og Total står ikke lenger på UDO(som på det første kartet)

I tillegg ble det stilt ett spørsmål ang det vi har lurt litt på mtp T5, Elenilto og AZ.

Meg:Thank you for the quick replay!

T5, Elenilto and AZ are not present, could you provide some information in that regard?

Thanks

Svar:Those contracts was terminated mainly due to failure to comply with drilling work commitments.

Kindest regards,

PAYE

Disse siste er altså terminert pga at de selskapene ikke har oppfylt forpliktelsene, men her kan vi se svart på hvitt at dette IKKE er tilfellet når det gjelder APCL/SOSP.

Jeg synes i alle fall dette er interessant, hva sier dere ? :wink:

4 Likes

Fikk med meg det, veldig observant av @Warom og bra research, men jeg venter fortsatt på PM fra APCL :smiley:

1 Like

Jeg ville ikke lagt alt for mye vekt på kartene. Nå er jo kontraktene terminert for de andre selskapene, men ikke for apcl… dette er jo allerede kjent og kartet gjenspeiler jo bare dette. Motsi meg gjerne om jeg sier noe feil her.

3 Likes

Kartet som inneholdt APCL var vel gammelt nytt, usikkert vedr. det med at de andre selskapene var terminert, men sist gang de inngikk et forlik med bla. Gambia tok jo det 8-10 mnd, så tar nok like lang tid om ikke lengre denne gangen også før de kommer frem til en løsning.

1 Like

I Gambia har da arbitrition pågått o flere mnd, men i Senegal er det kun gått noen uker. Men forskjellen fra arbitrition i Gambia kontra Senegal er TOTAL, der de har fått ROP uten at noen terminering har blitt varslet APCL. Derfor tror jeg Senegal er presset på flere kanter, og ett forlik ligger i kortene. Og det behøver ikke ta lang tid.

1 Like

Det behøver ikke å ta lang tid, men kjenner jeg Afrika så kommer dette til å ta tid, men håper jo selvfølgelig jeg blir positivt overrasket, men har mine tvil

@Hoven det har allerede tatt et år og vel så det. Det var i mai 2017 det først ble kjent at TOTAL skulle inn på ROP. APCL har dermed allerede benyttet et år uten å kunne vise til noen som helst positive resultater (min mening). Positivt resultat kan allerede komme i morgen, men for meg kan du godt plusse på 6-12 mnd til før vi får vite noe mer.

2 Likes

Tørr brønn i SL i tillegg, kan ikke akkurat si at det har vært en suksesshistorie helt enda…

1 Like

Hver sitt valg.
Kommer det positiv info, går aksjen til himmels.
Og den tror jeg kommer før mange aner.

1 Like

Håper du har rett og ikke jeg :wink:

1 Like

Ny artikkel igjen med rykter om at de er i ferd med å få tilbake deler av landområdet. Link til hegnar nedenfor. Ingen referanse/link så foreløpig veldig ubekreftet, men tydelig at aksjonærene lar seg imponere. Opp 11% sålangt.

Jeg avventer referanser for å vurdere om en kan legge noe i dette. Men alltid positivt å se litt blå tall.

2 Likes

Flott for aksjonærene at det er litt røre i kursen, men eg synst det er betenkelig at det stadig dukker opp artikler og rykter uten gode kilder, samtidig som selskapet ikke følger opp dei gjentatte ryktene med å melde om progresjon.
Synst man bør være litt kritisk til artiklene, men så er eg på utsiden så kanskje det bedugger mitt syn på caset

2 Likes

Ser ut til å komme ifra denne linken:

Betal side, men 5 gratis artikler ved første registrering. Det ser ut til at det med at de får tilbake Casamance Deep området er spekulasjon pga. at det er dukett opp på siste plansje over områder og hvem som har tilhørende lisens. Dette er sånn sett ikke noe nytt. Synes det er fint at noen andre også tolker det i den retningen, men vi får se. Hadde vært en fin bonus om de i det minste kommer ut av arbitration med noen lisenser i behold.

3 Likes