Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Ser at Tribunalet har holdt høring om saken 30 november. Noen som vet når det kan forventes å få noe svar fra dette?

Hva skyldes oppgangen vi ser nå?

Tror ikke det skyldes noget substantielt, men blot trading, og at den var blevet for billig til at lade ligge…
Kan falde tilbage igen i dag - desværre.

Dette papiret plager meg

Hvordan, på denne fine dag :rocket:

Skulla kjøpt no APCL i romjuln…

Satt faktisk på 0.51 og tenkte - Dette er bunnlinja. Nå må jeg kjøpe. Den gang ei - Nå må jeg bare finne ut om jeg skal ro en annen vei, eller gjøre som alle andre med FOMO og hoppe på lasset

07/01-2019 10:16:55: (APCL.OAX) Financial calendar

AFRICAN PETROLEUM: Selskapet har pågående to saker i den internasjonale voldgiftsdomstolen mot Gambia og Senegal knyttet til 4 oljelisenser som selskapet hevder seg være rettmessig eier av.I Gambia-saken har det siden april vært pågående delprosess hvor Gambia har bedt retten om å avslutte saken med det grunnlag at African Petroleums krav skal mangle åpenbare legale grunner – «manifest lack of legal merit» - under paragraf 41(5). Iht voldgiftsdomstolens nettsider er nå en avgjørelse under 41(5) fattet. Voldgiftsdomstolen bruker begreper «decision» i overskriften noe som ut fra deres begrepsbruk normalt betyr at Gambias påstand helt eller delvis har blitt avslått – begrepet «award» benyttes normalt når den innklagede får rett i sin 41(5) påstand ettersom saken i et slikt tilfelle ville blitt avsluttet. African Petroleum har ikke meddelt markedet denne avgjørelsen – aksjekursen har i dag vært opp over 40 prosent (disclosure: denne skribent eier aksjen). APCL-diskusjon kan du følge her: https://www.xtrainvestor.com/channel/apcl

4 Likes

Ser det står om det på extrainvestor, men klarer ikke finne kilden hvor dette er hentet ifra? Er fortsatt ingen børsmelding, så hadde vært fint å finne linken og tidspkrift hvor dette skal være hentet ifra.

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38

Ah, så det må være basert på nedenfor meldinger da. Kanskje litt spekulativt med at “Decision” mest sannsynlig skal bety at Gambia har fått helt eller delvis avslag? Skulle gjerne fått litt info hvorfor de mener det er tilfellet. Vi får se hvor det går :slight_smile:

Frequently, a decision is considered the initial step in a rendition by a court of a judgment in an action.

Enig at det er litt spekulativt, men ser ut som det er uro i administrasjonen i Gambia, blir spennende å se om saken blir løst i år

Enig at det virker noe spekulativt.

Fra HO (larsbrnd) ser jeg at det skrives: Voldgiftsdomstolen bruker begreper «decision» i overskriften noe som ut fra deres begrepsbruk normalt betyr at Gambias påstand helt eller delvis har blitt avslått – begrepet «award» benyttes normalt når den innklagede får rett i sin 41(5) påstand ettersom saken i et slikt tilfelle ville blitt avsluttet.

Jeg er verken enig/uenig i påstanden da ICSID problematikk er langt fra min sterkeste side.

1 Like

Tynt datagrunnlag, men vi hentet det herfra. https://icsid.worldbank.org/en/Pages/process/Decisions-on-Manifest-Lack-of-Legal-Merit.aspx

Da er jeg i skuta igjen, forventer egentlig at oppgangen bremser, men jeg er i det minste om bord.

1 Like

Tror vi passerer 1,4-1,5 inden kort tid/ få dage…

Prøver noen lodd jeg og.

Fordi?

Grattis til som opplever en fin apcl dag, så får vi bare håpe at det ikkje skjer det samme som skjedde sist aksjen ble hypet på xtrainvestor, men inntil det skjer skal eg ydmykt gratulere dei få som nyter godt av dagens oppgang :star_struck:

2 Likes