Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

7 Likes

Føles litt ekkelt å sitte på utsiden visst resten av verden sitter om bord og dette faktisk fortsetter, what to do ?

1 Like

Jeg skjønner ikke helt “hypen” over dette. Jeg hadde den oppfatning av at det var ganske stor sannsynlighet for at Gambia ikke ble til å vinne denne (41,5). I det store bilde er vi jo ikke noe lengre, med mindre man kjøper fordi man tror Gambia satt alle pengene på denne. Om APCL får beholde lisensene er jo fortsatt like uklart som tidligere.

Kortsiktig vil jo dette ha en positiv effekt på kursen (har jo allerede vært stor oppgang), men hva om det blir stille igjen… Poenget mitt er vel at jeg ikke er like sikker på en snarlig løsning bare fordi 41.5 er avklart.

1 Like

Det er vel muligens et skritt nærmere et forlik, evt interne forhandlinger mellom apcl og gambia. En stram økonomi og uro i rekkene i landet kan tvinge frem en løsning. APCL er sålangt #1 i % avkastning i år. Dette er vel en blanding av tradere og meldingen som ble lagt ut på ICSID sine sider 31.12

Kan være mange prosenter å hente dersom de har det juridiske på sin side slik de påstår

1 Like

Eg kjøpte ikke igår, men inne med aksjer nå, handlet siste timen, eg tror self ikke på selskapet, men nytter liksom ikke å stå igjen aleine på letingen heller :roll_eyes:

Edit : letingen = perrong, ordbok :rage:

Hvorfor ikke? Enten har du troen på at aksjen går opp, eller ikke. Så nå har du trua - hva du gjør i morgen er en annen sak :slight_smile:

TA: Stay long…

UK junior African Petroleum may have won some respite in arbitration proceedings before the World Bank’s International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) over revoked title to deep-water blocks A1 & A4 off Gambia.

The Oslo-listed explorer lodged three separate cases against Gambia in 2016 to prevent re-allocation of its licences, which were revoked after the government alleged non-performance of exploration commitments.

The move by African Petroleum prompted Minister of Justice Abubacarr Marie Tambadou to play for time, allowing a window of opportunity to firm up alternative suitors.

Tambadou protested concern over the fundamental legitimacy of the case and last April filed preliminary objections pursuant to Rule 41(5), which allows for the dismissal of unmeritorious claims.

The ICSID has now issued its decision on Gambia’s objections. As no award has been made and no more details have been forthcoming, it is possible that Gambia’s claims have been rejected.

Since 2006, ICSID has offered an expedited procedure to dispose of unmeritorious claims, including claims to jurisdiction at an early stage, but a decision in this respect is distinct from a final award and the case remains officially pending.

Acting for African Petroleum is London-based law firm Clyde & Co, whereas the Gambian team is supported by California-based Edi Faal, London-based Lucas Bastin of Essex Court Chambers and Omnia Strategy, the last chaired by Cherie Blair, the wife of former UK prime minister Tony Blair.

Gambia has struggled to complete the re-allocation process, despite expressions of interest having been received from Tullow Oil, Woodside Petroleum, Australia’s Far Ltd and China National Offshore Oil Corporation.

African Petroleum is bound by confidentiality agreements and cannot formally comment on developments in the case.

However, Upstream understands the company is content that the arbitration process is ongoing and continues in line with its expectations.

https://www.upstreamonline.com/hardcopy/1671090/african-petroleums-gambia-case-passes-first-hurdle

1 Like

Dette får jeg opp på linken nå.

Edit: ser noe innhold dersom jeg går inn på nedenfor link. Mulig de har gjemt det bak login nå.

Eg må presisere at eg ikke har trua på det fundamentale, men så lenge det foregår en hype, så må får man prøve å ri bølgen

1 Like

Da tenker vi likt, selv om jeg har holdt meg unna (dessverre) så langt :roll_eyes:

1 Like

Sykt høyr volum i går, og gjennomsnittsprisen havnet en god del over sluttkurs, spennende fortsettelse, dei som solgte igår gjorde kanskje bra, eg blir vel med ned så man blir sittende i minus, eller fortsetter afrikabrevet som vandring nordover idag ?
Kanskje det blir en «alle skal inn fredag, for mandag kan det komme melding» dag, idag :roll_eyes:

Igen pænt stort volumen, uden de store kirsvevægelser. Tror en del kortsigtede har gevinst nu, mens andre ser lejligheden til at last flere villige aktier på nuværende niveau. Havde jeg haft midler havde jeg også suppleret i dag… spændt på at se lukkekursen.

14/01-2019 09:28:46: (APCL.OAX) Flagging

1 Like

Snittkurs 0.15?

er nok 1,15 ja :stuck_out_tongue:

1 Like

Ordreboken ser ikke akkurat overbevisende ut…

1 Like

Hei,

Det stemmer at det er feil kurs. Meldingen med riktig kurs vil bli publisert nå.

Med vennlig hilsen

Stockwatch

1 Like

14/01-2019 14:11:15: (APCL.OAX) Flagging - korreksjon ***

Er vel som tidligere hype løft hvor kursen sakte synker tilbake mot bunnen igjen.

1 Like