Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Tog 15k igår på 1,04 og igen 15k idag på 1,03😜

7 Likes

Der traff du godt :joy:

Tenkte å laste opp i morgen, men jeg «frykter» at det blir moment i denne fra morgenen av. Setter midlene til side og følger med - jeg sitter med en god pott uansett :slight_smile:

Det som er spennende er verdien på selskapet nå, risk/reward og warrantsene. Forstår jeg melding riktig så får vi doblet aksjebeholdningen gjennom warrants dersom det kommer forlik innen 2020. Personlig har jeg tro på at det løser seg innen den tid, må vel være mer attraktivt nå som apcl slipper å bekymre seg for at kassa går tom

1 Like

Det er korrekt ! Siter du med aksjer den dagen EGM blir holdt ( ville uansett hatt 2 dager i forveien) så har du 1 warrant som frafaller 1/1-20 om det ikke er signert noe på enten SOSP eller A1/A4 :slight_smile:

Det tror jeg også du har , selv om man velger og selge aksjene sine 1 uke etter EGM !

Dette var morro , nå blir det da et helt nytt selskap med produskjon av 2300 boepd allerede :wink:

og forhandlingene kan bli mye lettere med de respektive myndighetene i S/G.

3 Likes

Ja litt spennede at apcl nå faktisk blir en del av produksjonsselskap, er en stund siden eg mistet troen på at det faktisk skulle skje.

Utrolig hyggelig for dere som har sittet rolig i båten dette

4 Likes

Tak Kronn - du fik så til gengæld opgangen i QEC som jeg missede😜

1 Like

Det er hver sin gang :money_with_wings:

Selv brumlemann er positiv. Major bullsignal :joy:

brumlemann

I dag kl 19:46209

Etter flere år med ørkenvandring og utallige fake news hausseinnlegg synes jeg det var veldig hyggelig for APCL aksjonærer at det endelig kom konkrete og gode nyheter. Som jeg har skrevet mange ganger før, jeg har håpet at noe skulle skje slik at ikke aksjonærene tapte alt. Gratulerer med dagens melding. :+1:
Kom nettopp hjem fra utlandet, og ironisk nok tenkte jeg av en eller annen grunn på fredag - at kanskje det var på tide å kjøpe noen aksjer i APCL - en aksje jeg har brukt alt for mye tid på. Uansett hyggelig.

1 Like

Blir å laste opp imorgen tidlig. Går den over 2 kr før uka er omme tro?

2 Likes

Kan noen vennligst forklare meg hvordan mine aksjer i APCL blir i forhold til PetroNor, og hva som er greia med Warrants?

Dette er mye større enn hva jeg har klart å sette meg inn i. Ble 145% tatt på senga i dag! :slight_smile:

Apcl “kjøper opp” petronor ved og utstede de 816 mill aksjer . Så bytter apcl navn til PetroNor E&P Limited, som allerede har inntekter på salg av ca 2300 fat olje per dag .
Dette skal stemmes over i midten av april .

Sitter du med aksjer over EGM så får du en warrant per aksje du har.
Altså har du 100k aksjer kan du potensielt få 100k til gratis !

Denne frafaller 1/1-20 om ikke de har fått noe lisens tilbake i Gambia eller Senegal og signert partner for borring .

Fyy så spennende fremover nå :grinning::grinning::rocket:

3 Likes

Blir en spennende åpning
iallefalll :smiley:

1 Like

“Following the Transaction, African Petroleum will have a total of 971,665,288 outstanding shares
and 322,817,378 warrants and options, whereof existing shareholders of African Petroleum will hold
155,466,446 outstanding shares and 155,466,446 warrants, and existing African Petroleum Board,
management and consultants will hold 8,513,848 APCL Replacement Performance Options. Prior to
the exercise of any warrants, existing shareholders of APCL will hold 16% of the shares of the
Company and existing shareholders of PetroNor will hold 84% of the shares.”

“PetroNor shareholders (being Nor Energy and Petromal) will receive in total
155,466,446 warrants related to a business development opportunity offshore Nigeria which is in
advanced phase of negotiations (the “PetroNor Warrants”).”

Salgsinntekter på 150mnok årlig opplyses det om. Hva er ebitda margin på et slikt selskap? 30%?
Isåfall verdsett på P/E 5 PR nå da. Kan bli en spennende åpning idag :sweat_smile:

Edit: scratch that. Tydeligvis tidlig på morgenen. P/E 50 fullt utvannet. Det avhenger jo også av Gambia. Ikke like attraktivt når man ser sånn på det.

Edit 2: Regnet litt mer på det

MCAP eks warrents 1,3 mrd nok ved close igår.
MCAP med warrents 1,7mrd NOK ved close

EBIDTA ved 30% margin 2018, ca 44MNOK som gir en P/E eks warrents på 30. 40 med warrents.
Ser ikke ut som de har ambisjoner på noe vekst i 2019 utfra dokumentet de slapp ut? Så blir vel så og si samme utgangspunkt som i fjor?

1 Like

Ble visst en massiv sell on news det her bare…skal vi ned på gårsdagens low igjen?

Det vil da være guld - så skal jeg fylde mere på igen, inden den tager af…:rocket:

Markedet er visst ikke enig.
Hva er det jeg misforstår?
Med en oljemygg som var på randen til konkurs, hva annet er PetroNor interessert i? Og hva annet skal dem ha troa på enn Gambia / Senegal?

For meg betyr sammenslåing en stor derisking. Er bare kursnedgangen vi ser frykt for utvanning ved sammenslåing?

Handler vel om dette: