Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Øl skal vi absolutt ta. Få med @Kronn også, så tar vi en båttur i Yachten når APCL melder farm-out :slight_smile: Traden var vellykket i denne omgang ja. Fikk også litt gevinst i TRVX, så har nå 5k mer aksjer i APCL enn ved sist topptur, uten tilførsel av ny kapital :smile:

3 Likes

Deal! 5k ekstra er kjekt det, vellykket!

1 Like

Følger litt med på denne, spennende chart her nå.

På den positive siden:
En mulig Morningstar med dagens bevegelser så langt. Dermed ekstra spennende å se hvor denne slutter I dag.
Videre har den vært under emi kurs og kan gi en kortsiktig bounce.

Negativt sett:
Tungt MACD kryss
Salgs volum
RSI under 50
Ligger ann til dødskryss 10 gjennom 20

2 Likes

Hmm, ikke helt komfortabel med utviklingen

Starter å se mørkt ut for rep emi

hva tenker du på ? vurderer du utgang pga TA over eller ?

http://www.netfonds.no/quotes/tradelog.php?paper=APCL.OAX

Se helt nederst

Nei, eg hadde bare håpet den kunne holde seg over 8

1 Like

Forholder meg helt rolig her. Skal ha rep emi aksjer og blir det ikke noe rep emi snitter jeg ned. Om 1 måned vet vi om kursen er 3 eller 30 kr. Risk / reward er for høy til å ikke være med på dette synes jeg :wink:

1 Like

:blush: 3 kr ja, da skal jeg ha meg en fin post​:ok_hand: 4,5 er innenfor reint teknisk.

Begynner å frykte at denne skal ned ett stykke enda. Kan sikkert selge å kjøpe seg inn igjen på 5-6 kroner om det nå går en stund uten nyheter.

1 Like

Står på HO at alle får aksjer i rep emi nå, ikke bare de som hadde aksjer 02.05, men jeg finner ikke info om dette på newsweb?

Noen som kan se for seg sannsynligheten for at farmout på A1, A4 og SOSP går i boks innen halvannen måned? De virket jo ekstremt optimistiske på presentasjonen, og har jobbet med dette i 7 måneder.

Risk/reward er jo ekstremt positiv hvis det feks er 75% sjangs for at farmout går i boks. Samtidig har man 25% for positiv brønnmelding.

Sammenlagt 100% der da :smiley: :wink:

Enkel matematikk det ja :joy: Hvis man antar at “regnestykket” er riktig, så vil det gi ca 3/16 sannsynlighet for at kursen går ned til 2-4 igjen. Så får man flere boringer etterhvert hvor hypen tas opp igjen og nye muligheter åpenbarer seg. Spørsmålet er jo hva som skjer med de tre lisensene hvis avtalen om farmout ikke går i boks. Det vil jo bety at myndighetene ikke spiller på lag, og da mister man kanskje disse lisensene på sikt?

Nei vi får håpe at farmout kommer på plass asap, da vil selskapet ha ekstremt mye mindre usikkerhet rundt seg, og en stabil kurs over 12 en stund. Kanskje til og med 20+

Det er feil, info om dette
Står i key info og lyderså her :

The key dates and information relating to the subsequent
repair offering are as follows:
2 May 2017: Last day (inclusive)
3 May 2017: Announcement date
3 May 2017: Ex-date
3 May 2017: Date of approval
4 May 2017: Record date
Maximum number of new shares: 5,550,000
Subscription price: NOK 7.75 per share

Det vil si at aksjen gikk ink retter 02.05,
Og eks retter 03.05, så da er det dei som eigdeaksjen 02.05 som får og ingen andre, men i praksis vil flere få aksjer til lik pris om aksjen faller til 7.75 eller under

1 Like

Det er denne eg har størst tro på, nye avtaler tar eg somen bonus

I mitt hode har jeg tatt farmout som en “selvfølge”… men jeg har jo ikke peiling. Så du tenker det er under 1/4 for at farmout går i boks?

Da begynner det virkelig å bli risikifyllt hehe. Blir helt ulidelig spennende framover.

Jeg tenker også farm out går i boks. Det er det jeg satser på. Brønnen tror jeg er tørr, bare rent statistisk skal de bore tørt her. Men så har jo folk funnet olje i nærliggende felt så det kan godt være begge deler går i boks. Slik jeg ser det:

Bear: ingen farm out + tørr brønn = 3-4 kr aksjen.

Bull: Farm out + olje = 30+ kr aksjen.

OK: Farmout eller brønn, men ikke begge deler = 20 kr aksjen.

Mao. er risk reward her meget god IMO :slight_smile:

1 Like

Eg tror en farmout kommer, men eg tror på drilling res først, og håper på det, det vil sette Apcl i en styrket posisjon for videre forhandlinger, med treff i pågående drilling.