Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Kan godt tenkes at det er en overreaksjon, problemet er at vi er tilbake til start, eller egentlig enda litt lengre, siden det eneste håndfaste Apcl hadde, nå er ingening annet enn en brønn som kostet ca 90millioner kr og som aldri gir igjen noe som helst.

Klart det er noe peng i kassa nå, men usikkerheten er likevel stor synst eg, eg for min del ser meg nok ferdig med Apcl på en god stund, vel vitenden om at aksjen self kan gå høyt oppover igjen, men det blir uten meg

På side 7 her : http://www.africanpetroleum.com.au/system/files/press/erc-audit-jan-2015.pdf er det en oversikt over resursanslag, Ayame var en betydelig del av anslagene til Apcl

We had valued the prospect at NOK 5.7/share - i følge Pareto. Uansett så er det farm-out avtalene for Senegal og Gambia som er de store juvelene slik Mirabaud skriver. Vi får se. Lander de avtalene ser vi fort 20 kr aksjen. Lander de ikke disse ser vi nok kr. 1 (like kontantbeholdning).

De hentet vel 258 mill i emisjonen? Burde ha en del cash på konto :slight_smile:

Nettopp. Og jeg tror ikke emisjonsdeltakerne som betalte 200k+ EUR baserte sin innvestering på denne brønnen som hadde 25% sannsynlighet for treff, og 12.5% sannsynlighet for drivverdighet. Nei, de virkelige verdiene er enda i pipe, og de vil materialisere seg (eller ikke) om 0-4 uker.

Apcl må jo betal 90MNOK ish for den tørre brønnen, desse pengene hadde vi ikke før emisjonen.

Men eg er enig i at det er en stor oppside, med stang inn

1 Like

@Bullishproof
Ja, det var dette med trend linjer. I det chartet du har oppe her er det ikke langt ned til bunn av trendlinjen.

Min erfaring med trendlinjer avhenger av hvilken plattform man henter chartet fra da det er relativt store variasjoner. Jeg har brent meg på dette tidligere. Hvilken skal man bruke.

Med mindre man sitter med Infront Active Trader så tror jeg man skal være forsiktig og ha is i magen for å vente bekreftelse. Med mindre man ønsker litt action :slight_smile:

Når det kommer til chart og forskjeller her så kan du se hva chartet (logaritmisk) hos Nettfonds viser:
To streker, en for intradags lav og en for close negativ dag/lav positiv dag.

Vi får se om støtten holder i området 4 kr eller den skal ned til neste nivå med mer volum. Her lav 2.80 til høy 3.30

Hvorfor tagget du meg?

Det var i utgangspunktet denne:

[quote=“Bullishproof, post:665, topic:2408, full:true”]
Synes denne ser fin ut teknisk, god støtte rundt 3,9. Ser ut til at dette er bunnen av en stigende trendkanal. Slo til på 4,-.
[/quote] og innlegget under med chartet ditt jeg skulle svare på, så derfor.

Vel, om du varierer mellom lineær og logaritmisk chart skjønner jeg at du får stort sprik i analysene. Jeg bruker både netfonds og investing.com og får samme resultat, men har opplevd feil i kurs noen ganger hos investing.com.

Ja, ligger antakelig der :wink:

Får tapet mitt til å fortone seg som småpenger…

when in trouble double :slight_smile:

1 Like

Skal selv øke i morgen om jeg får aksjer under 4 kr :slight_smile:

Den innstillinga liker jeg :smiley: Får legge ligge å browse litt sydenturer på senga i dag :smiley:

1 Like

@TinvesT
Investing og Netfonds er nok nesten akkurat like nøyaktig som Infront active trader.

Tror variasjonen din bunner i lineær / aritmetisk chart.

Jeg bruker alltid lineær ved tegning av linjer, hva bruker dere andre?

Jeg hadde nok fått litt hetta hvis jeg hadde ligget 500K i minus i Nano plutselig :sweat_smile:
Men, uten en åpenbar grunn eller en overreaksjon, og tro på caset, hadde det bare vært å skaffe mer cash og bunkre opp! :grin::+1:

1 Like

Hei, har lenge sittet på sidelinjen i APCL, men vurderer å gå inn i aksjen nå som den har falt 40%. Vet at dette er en høyrisikoaksje (nesten binært?) men har 30k i gevinst som jeg har realisert fra en annen trade og er villig til å bruke denne “risikofrie” kapitalen på APCL. Er denne aksjen “billig” nå ved 4kr? Hvilke triggere ligger i nærmeste framtid? Takker og bukker for svar

1 Like

Det står vel en del potensielle triggere bakover i denne tråden bl.a. @Nocturne og @Kronn har kanskje noen tips?

Den største triggerne nå, og forsåvidt den eneste forventede er :

For min del er Apcl ett kapittel eg anser meg som ferdig med inntil videre, med mindre det dukker opp en god mulighet.

Neste drilling blir vel rundt årsskiftet til '18 eller litt senere.

Eg satt å ventet på oljesprut, så eg er skuffet selv på utsiden av aksjen, hadde håpet på en milestone nå.

Mangen som mener det var " forventet ", men self var det ventet treff

Edit : blir Senegal avtalen signert, så endrer eg synet mitt, å kjøper gledelig igjen dyrere men da med mindre risiko

1 Like