Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Da avventer jeg nok til etter resultatet på denne avtalen med mindre den synker videre ned til 3 kr de kommende dagene. Takker for svar:)

Aksjen er i spill, og den vil bli tradet, så det kann godt tenkes at inngang no er smart,
Men basert på det fundamentale, så synst eg oppsiden er begrenset, vel vitende om at en fullføring av Senegal / Gambia, vil trekke kursen nordover igjen.

Liker ikke å være negativ, men litt skuffet er eg

1 Like

Vi er nok uenige @Kronn, men så har du nok fulgt selskapet lengre enn meg så kan forstå skuffelsen. Minner meg litt om Biotec, da var jeg skuffet når de ikke klarte lande refusjonsavtale i England, selv om jeg var uten aksjer.

Pareto har NAV verdi på 17 kr aksjen ved Farm out avtaler. Slik prisingen er nå, prises selskapet til ca. 2.5-3x kontantbeholdning. Hvis disse lisensene er så attraktive som enkelte påstår, bør det være billig inngang nå, men for all del, det kan sikkert bli billigere… :wink:

Selv kommer jeg til å vekte meg opp ved første anledning under 4 blank :blush:

1 Like

Fristende med ett lodd her nå, men styrer nok klar siden det med min forkunnskap er lotto. Men om kurs går mot 2 blir de som å få lottokupong for en tier, vanskelig å stå imot da!

Eg var sikkert litt i overkant negativ, nå har eg sovet og eg er litt mer uthvilt, det er sikkert en bra inngang rundt kr 4, men eg velger å avstå

Enig. Høyrisiko denne nå. De må lykkes med farm out avtalene for at kursen ikke skal falle ytterligere slik jeg ser det.

Og dette er Afrika, ikke Norge. Med de uforutsette komplikasjoner, utsettelser og andre hindringer vi har på dette kontinentet.Slik vi også så nylig i Gambia konflikten.

Har derfor valgt å ikke gå inn her, da nedsiden også er stor ved ev. Negativ melding her rundt disse mulige avtalene vi får svar på ganske snart

Slik jeg tolket ledelsens melding var at dette mer eller mindre var en done deal som kun trenger videre formalisering. Avtale med utvinningsselskap og finansiering ble vel i orden i april. Så det er kanskje ikke like mye usikkerhet her som flere gir uttrykk for?

Det er usikkerhet fordi det pågår et politisk spill her som jeg tror et selskap som APCL ikke kommer langt i. Hvordan de bare kunne “miste” ROP lisensen til TOTAL og energiministeren måtte gå på samme dag er noe som er vanskelig å forstå for oss her i Nord, men helt dagligdags i Afrika.

Jeg anser dette som en coin-toss, men jeg liker å gamble, og jeg setter mer penger inn i selskapet i dag. Hvis man skal vinne stort, må man være villig til å tape alt.

#fearless

1 Like

Ingenting er «done deal» i Afrika slik jeg ser det, og selvfølgelig vil ledelsen være positive.

Men for all del, finner de partnere som vil inn her så er det jo også oppside når det skjer, men jeg har valgt å avstå fordi i min verden er nedside risiko også stor nå fremover.

The Capital Group Companies, Inc. (“CGC”) is the parent
company of Capital Research and Management Company
(“CRMC”). CRMC is a U.S.-based investment management
company that manages the American Funds family of mutual
funds. CRMC manages equity assets for various investment
companies through three divisions, Capital Research Global
Investors, Capital International Investors, and Capital
World Investors. CRMC in turn is the parent company of
Capital Group International, Inc. (“CGII”), which in turn is
the parent company of five investment management companies
(“CGII management companies”): Capital Guardian Trust
Company, Capital International, Inc., Capital International
Limited, Capital International Sárl and Capital
International K.K. The CGII management companies primarily
serve as investment managers to institutional clients. For
a more complete description of our organization, please
refer to our web site at www.capgroup.com.

Neither CGC nor any of its affiliates own shares of your
company for its own account. Rather, the shares reported on
this Notification are owned by accounts under the
discretionary investment management of one or more of the
investment management companies described above.

Pursuant to the Norwegian Securities Trading Act Section 3-2
and Regulations of 18 December 2002, we hereby disclose the
following information.

On 12 May 2017, the outstanding shares of the issuer
increased. Please note CGC’s management companies did not
dispose of shares. The aggregate holdings of CGC’s
management companies are 6,118,812 shares, amounting to
4.05% of the outstanding shares. Please see the attached
schedule A.

Capital Research and Management Company 6,118,812 4.05%
Capital Guardian Trust Company 0 0.00%
Capital International, Inc. 0 0.00%
Capital International Limited 0 0.00%
Capital International Sàrl 0 0.00%
Capital International K.K. 0 0.00%

CGC Total 6,118,812 shares / 4.05%

For the purpose of this Report, the total voting rights
figure of 151,174,204 shares was used to calculate the
percentage of holdings. We believe this figure is current;
however, if this number is not accurate, please contact us
as soon as possible so we may make the necessary revisions.

Should you have questions or require additional information,
please contact us at (213) 615-0469, or send a fax message
to (213) 615-4056. Alternatively, you may contact us via e-
mail at [email protected].

Vet de nåt som vi inte känner till? Blir sugen på att köpa lite kanske…

Kjøper de seg opp? Slik jeg tolker vedlegget har de uforandret antall aksjer, men pga utvanning etter emisjonen har de gått fra 5,19% til 4,05% andel nå.
Mulig jeg tar feil her, er ikke best på lese slike meldinger.

Jeg var litt kjapp der @blaahval - klippet det bare rett fra Shareville. Tror du har helt rett: Endret.

On 12 May 2017, the outstanding shares of the issuer
increased. Please note CGC’s management companies did not
dispose of shares. The aggregate holdings of CGC’s
management companies are 6,118,812 shares, amounting to
4.05% of the outstanding shares. Please see the attached
schedule A.

1 Like

det er likevel ikke utenkelig at det kan komme flere flaggmeldinger etter emisjonen, hvor noen reelt har kjøpt seg opp? Men det bør i såfall komme i dag?

Det kom EN flaggemelding etter emisjonen såvidt jeg husker. Kommer nok flere hvis kursen forblir lav (emi-deltakere vil vel også snitte seg ned nå til 50% pris :slight_smile: )

1 Like

Med å ikke ha deltatt i emisjonen blir dei utvannet og faller under flagg grensen.

1 Like

5 Likes

Ga meg litt tidlig ser jeg, men fikk med meg overkant av 15% før jeg lastet opp for fullt i Funcom igjen.

3 Likes

Det var sykt digg å se APCL ta seg litt opp igjen gitt… Kjøpte nye 11’ aksjer i går, snittet ligger fortsatt ca 1 kr over dagens kurs. Kanskje selge litt av det jeg kjøpte i går nå…?

Kjøpte selv i dag på 4.35. Rører ikke noe før den er oppe i 10 kr minst.

2 Likes