Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Det viser risikoen, og eg er overrasket over at så mangen har valgt og ta den.
Eg forstår at dei som har vert med en stund, sitter videre og håper, men at nye kjøper basert på håpet, er meg litt underlig.
For dei som har vert her på forumet over lang tid, vet at eg er en som har tatt rimelig store risikoer i papir eg har kjøpt, og tatt sjangser som har vert helt på grensen, Apcl med sin utvikling siste tid, har selv eg blitt mørkeredd av.
Men det er spennede å følge, eg håper det ender godt og at det løser seg, men det ser vitterlig mørkt ut

2 Likes

Blir vel et veldig stort fall for så å få korreksjon igjen. Skal lure på hvor dette ender…

Hva f… er dette for noe? APCL sier de har møte med ministeren i dag og ministeren sier han ikke vil møte dem? Og Reuters rapporterer jo dette som om de følger APCL med argusøyne. Hvorfor denne interessen for en liten oljeknøtt? Nei, OK. Da blir det rettsak da?

Som jeg sa tidligere @Kronn - skyhøy risiko, men også stor oppside. Er klar for alt :wink:

Apcl lyver er, er ikke verre

3 Likes

Godt du har fasiten :smile:

2 Likes

@Evilfreud har alltid fasiten :wink:

2 Likes

Noen lyver, og jeg må innrømme at jeg ikke stoler mye på apcl

Rettssak, ja! Det vil jeg anta! Da ser vi nok ikke tosifret på en stund :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dropp hele Gambia, ta penga de sitter på, bor en brønn på SOSP og finn noe olje til oss :smiley: da ser vi tosifret :wink: KJØRR!

1 Like

Enkelte i denne tråden burde evaluert sine konstante smart-ass oppgulp :wink:

Ikke veldig sannsynlig at ledelsen i APCL diktet opp at det skulle være et møte mellom partene i dag. Og dermed løy direkte til alle aksjonærene :joy:

Ser det som mer sannsynlig at Fafa & co, omsider skjønte omfanget av dette røret og at juridisk vurdering av hva de egentlig har å fare med her, er smart før en møter APCL.

4 Likes

Dette er virkelig helt latterlig! Det positive er jo måten Gambia opptrer på, som jeg vil tro bare vil svekke dem i en eventuell rettsak. Det negative vil vel være det samme som alltid, ting tar tid…

3 Likes

Så du legger mer lit til en historisk korrupt, shady afrikansk regjering? Hmmm… :sweat_smile:

2 Likes

Det er ikke bare APCL Gambia har på nakken. De har flere rettsaker gående, så dette ender umulig bra for dem, men kanskje for oss?

Flere bra innlegg her som belyser godt hvor vanskelig det har vært for Apcl å oppfylle forpliktelsene på lisensene. Håper ting kan ordne seg for dere som har valgt å bli sittende ! Det fortjener dere virkelig nå som risikoen er større enn noen gang. Lykke til alle sammen!

1 Like

Gambia er som en mix av balotelli, adebayor og sterling… :rofl::call_me_hand::call_me_hand::call_me_hand::call_me_hand:

2 Likes

O man… lille judas, crazy Balo osv :joy:

Vi tradet vel Dolphin begge 2 en liten stund, bare tilfeldigheter at jeg kom ut med pluss, dager etter gikk alt “åt skogen”.

Det som er vanskelig er når man sitter i minus og kvier seg for å selge, for tenk om de klarer det likevel?! Da er det surt å ha solgt. På en annen side så kan man på ett tidspunkt selge halvparten, for å sikre noen kroner ved stang ut, blir det stang inn på APCL så er man likevel solid i pluss!

Helt sant. Jeg har satt en S/L på potten jeg kjøpte i dag men tipper aksjen åpner panikk-ned med mindre det kommer en PM i morgen tidlig som kommenterer / demper fallet pga. den nye Reuters artikkelen.

Det som er problematisk med å ta tapet her er at ledelsen virker så skråsikre på at dette går i boks. Enten er de helt på jordet eller så sier de det de kan uten å utgi noe kurssensitivt. Jeg velger å stole på at de vet hva de snakker om, uansett hvor dumt det måtte vise seg å være.

Kommer nok til å sitte med aksjer her en god stund ser det ut til, men det er greit, så lenge liket fiser osv.

3 Likes

Forstår virkelig ikke hvorfor Reuters bruker tid på APCL når ingen av de norske mediene ser ut til å bry seg.

2 Likes

Det er mye vi ikke forstår for tiden, det er som å se på et realityprogram, The Gambians & Their Oil saga - spent på kursen imorgen og eventuelle pressemeldinger/flere artikler… +++ Fortsettelse følger

1 Like

De har jo vært gjennom dette en gang før, så man skal ikke se bort i fra at de vet hva de snakker om

“The factual background is that African Petroleum Gambia Limited acquired a 60 per cent interest in hydrocarbon licences covering exploration Blocks A1 and A4 offshore The Gambia via a farmin agreement with Buried Hill Gambia BV in 2010. The first exploration period for the Gambian licences expired on 31 December 2013 and, notwithstanding prior efforts to secure amendments to those terms, in January 2014 The Gambia issued letters purporting to terminate the licences. African Petroleum Gambia Limited disputed these actions and commenced separate arbitrations at ICSID in relation to each licence in February 2014.”

Her er forøvrig det som høyst sannsynlig er kontrakten på begge lisensene, om noen er int i det juridiske rundt dette(noe jeg antar alle med interesse for aksjen er)

http://www.mop.gov.gm/sites/default/files/Model-PSA-2010-Draft-1-1.pdf

2 Likes