Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

“Keeping up with the Gambians” :grin:

3 Likes

Dersom dette ikke går veien kan vi muligens ta igjen det tapte ved å lage en TV-serie av dette, tror den kunne blitt populær, med mindre folk hadde følt det ble litt for urealistisk :thinking::joy:

2 Likes

Fine!

28.3 Notice of Termination
Before terminating this Licence pursuant to Clause 28.2 (a) the Minister
of Petroleum shall, by written notice to the Licensee, give not less than
thirty (30) days notice (or such longer period not to exceed one hundred
and twenty (120) days as may be required to give the Licensee a
reasonable opportunity to remedy the relevant breach if that breach is
capable of remedy) of his or her intention to terminate this Licence stating
in detail the grounds of the intended termination.
28.4 Cure Rights
The Minister of Petroleum shall not terminate this Licence under Clause
28.2 (a) if the Licensee remedies or removes the grounds for termination
to the reasonable satisfaction of the Minister of Petroleum within the time
period specified pursuant to Clause 28.3.

1 Like

At disse tingene ikke er opprettholdt hersker det ingen tvil over, men tror APCL må ha noe mer å gå på for å vinne i retten, noe man ikke skal se bort i fra at de har.

Dersom det er forhold som har ført til at det har vært tilnærmet umulig å få til boring innen tiden som har vært utenfor APCL’s kontroll, som f.eks vanskelige arbeidsforhold skapt av myndighetene har man plutselig en meget god case. Vi vet den forrige regjeringen skapte store problemer, og vi vet det i lang tid var flere minister som satt fengslet. Da blir det vanskelig å få til noe.

Dersom det har vært forhold utenfor APCL’s kontroll er det normalt at man får en forlengelse, og forlengelsen “skal” være like lang som tiden problemene utenfor deres kontroll har vedvart, pluss tiden frem til man får endelig utsettelse.

Det har skjedd før, og kan absolutt skje igjen. Det beste hadde selvfølgelig vært at Gambia fikk øynene opp for at APCL har en god sak, og at de av den grunn blir litt mer imøtekommende. Hvis begge parter gir og tar litt kan dette ende relativt bra for alle parter(bortsett fra dem som sannsynligvis sitter klare med en brun pose med penger for å ta iver lisensen).

1 Like

Håper virkelig det ordner seg da! :smiley: vurderte å kjøpe noe Apcl her på tirsdag når jeg fikk inm cash, men det ble flere Nano heller. Angrer ikke på det akkurat nå, men det kan se ut som Apcl kan ha en relativt sterk sak? Og som alle vet, cash is king, spesielt i Afrika :grin::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

Oh yeah, dolpin hadde eg min hitil største gevinst, så holdt eg meg unna, ca ett halvt pr senere, ble det kroken på døra, eg hadde en god porsjon flaks der :+1:

Det er klart når man sitter i minus og ting ser dårlig ut, så leter mann etter åpniger for at kursen kan snu igjen, da er det kun fantasien som setter brems.
Nå er det nok mangen med mye tap på høye innganger her, det er nok mangen som har kjøpt aksjen veldig dyrt, som mener Apcl er/ var en kjempe aksje med kjempe potensial, da kan mann undres over at ikke folk heller kjøpte på ett tidligere tidspunkt til en mye lavere pris, aksjemajoritet jo over flere år ligget på 2-3kr eller 20-30 øre, med like stort potensial, eller egentlig høyere potensial, før rotet med lisensene.
Det sier meg at mangen egentlig ikkje har noen kunnskap om papiret, men har kjøpt etterhvert som prosentene i Apcl har komt og flere og flere har hauset på ett tidspunkt da mann egentlig burde selg og ikke kjøpe, vertfall med fasit i hånden

Uff, det er noke mangen som har fått ødelagt starten på ferien, med å tapen en passe peng, på "Afrikabrevet "

@Paddy80 sitter du i Apcl nå ?

1 Like

Ser for meg noe hotel Cesar lignendes, noe langdrygt over flere år :joy:

PS: melder meg som skuespiller, tar gjerne rollen som mangemilliardæren Timis, eg ser for meg en " Jens August stil, med champis og en masse damer

3 Likes

Tradet den 4 ganger, 3 med pluss og siste med minus, røyk på SL. Dette var før nyhetene, satt tight SL som gikk på 4.40

1 Like

Bra du hadde tight SL. Man inkludert meg selv burde hatt det her. #backtrading

1 Like

Rart de ikke sender ut melding før åpning idag

Avventer vell situasjonen, de annser vell dette som at Gambia ville snakke med jurister for å se hvordan saken er før de forhandler vidre og muligens hvor mye de kan skvise Apcl for. Eneste meldingen eg kan se bli gitt i dag Er melding om nytt møte til neste uke.

Merkelig du er så negativ til aksjen @Kronn, men likevel sier du du skal kjøpe aksjen på 1.90? Kanskje risk / reward blir for spennende å holde seg unna for deg også?

Greia er at tap er ikke tap før man realiserer. Har man tid å vente kan dette fremdeles få en god utgang. Det er ikke bare noe man sier til seg selv fordi man sitter med tap men fakta :slight_smile:

Dette er ikke et biotek selskap som har en medisin som ikke virker, dette er en amper diskusjon som kan løses med ulike midler.

Det er bare lese argumentene på hvorfor APCL har en god sak lenger over i tråden her :wink:

4 Likes

Helt enig, Når dette blir løst positivt så spanderer eg en kald pils og en saftig burger på brygga på deg @Nocturne. Om ikke har vi penger å skrive av på skatten. Kjøper mer i dag eg. I dag kan man komme seg inn på en god pris :slight_smile:

1 Like

Takk som byr :wink:

Jeg skulle selvfølgelig ha ventet med å kjøpe i går og fått den 0.35 øre lavere men pytt. Jeg hadde faktisk trodde folk skulle panikksende denne ned under 2 blank i dag. Men det ser ut som den stabiliserer seg over 2 kr og vil nok ligge i range mellom 2 og 2.80 til vi får noen flere nyheter :wink:

1 Like

Hadde håp om å kjøpe mer da den bikket 2.2-2.3 ish, men pengene har ikke kommet inn på konto haha

Hadde det samme problemet igår, men fikk kjøpt idag :astonished:

Kan det se ut som vi har bunnet? Ser sterk ut tross de nyhetene som kom etter close i går synes jeg. Hadde forventet minst 20% ned igjen :smile:

Nu kör vi mot 10kr :smiley:

2 Likes

Eg tenker at risikoen er lavere da, på ett tidspunkt vil jo nedsiden være begrenset,
Men om eg skulle kjøpe, ville det jo kun være for tradingen sin del.

PS: eg er ikke så negativ, men litt bekymret for om det ikke går veien.
Går det veien, er det jo tidenes mulighet til å bli rike

1 Like

Jeg er enig i at risikoen er enorm. Kanskje enda større en før vi ventet på HOT. Samtidig er aksjen gruset såpass mye at en del alt er diskontert i kursen. Som gjør oppsiden enorm.

De fleste som innvesterer her nå bør jo i stor grad være villig til å tape alt, og det tror jeg de som ikke har solgt enda er :wink:

1 Like