Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Det er nok psyken som spiller inn nå ja, når man er så mye i minus er man villig til å la det gå hele veien, for det er vel få som er villig til å selge med så mye tap…

2 Likes

Jeg vurderte å trade litt med den potten på 10k jeg kjøpte i går men det ser ikke ut til at det er vits. Magefølelsen sier dette kan svinge begge veier så jeg er rett og slett litt rådløs.

Enten kommer det en melding om at de formelt terminerer vår kontrakt, eller så kommer en melding om at de vil møte oss likevel :smile:

1 Like

Det hadde sett litt lysere ut om Apcl var f.eks Dno, med produserende felt og inntekter.
Her er det jo egentlig ingenting, utenom lisenser med rot.

Det vil trolig være kapitalkrevende uansett hva som skjer

Er ikke uenig med deg der, men det er jo det som gjør oppsiden så stor også! Det som skjer fremover nå har så enormt mye å si for selskapet, er jo litt “make it or break it”, hadde det ikke vært det hadde jo ikke oppsiden vært like heftig.

1 Like

Helt enig, så spørsmålet er jo om en er villig til og risikoen eller ikke, eg er ikke, men følger spent med👍

1 Like

Litt som en som står rundt ruletten og ser gamblerne som satser på noen få tall! Og så… like før kulen stopper legger du inn et bet :wink:

Jeg ønsker oss alle lykke til! Jeg er inne med over dobbelt volum i forhold til det jeg hadde for en uke siden, men til under halvparten av prisen. Det vil jo si at jeg totalt sett taper enda mer hvis det går feil vei. Men så kan jeg også trade litt på veien.

1 Like

Styrer unna denne nå, da nedside risiko er for høy slik jeg ser det.

Myndighetene har terminert med APCL grunnet brudd på lisensbetingelsene, enten dette har vært varslet korrekt eller ikke. Det store spørsmålet som ulmer bak er hvem som har mest penger til å sikre seg disse feltene , APCL eller de store aktørene ?

Jeg har antatt sistnevnte og anser lisensen som tapt, selv om APCL sikkert kan hevde ugyldig varsling/oppsigelse. Bekymrer meg også for videre aktivitet i Afrika kan følge samme/tilsvarende mønster.

Må de videre i en rettsprosess så vil det ta år og koste masse penger, penger de ikke har og må foreta ny emisjon for å fremme. Farm out på felt hvor myndighetene har tilbakekalt lisensen er også utelukket.

APCL må også komme på banen snart igjen. I investorpresentasjonen hevder de møter/dialog med myndighetene, mens minister senere samme dag varsler at de ikke har planlagt videre møter. Selskapet må klargjøre om det faktisk er en dialog nå mellom partene.

Muligens pessimistisk, men jeg klarer ikke å se mye positivt for selskapet i denne situasjonen. At en plutselig skulle bli enige med APCL igjen når større (og langt mer kapitalsterke) aktører banker på anser jeg som svært lite sannsynlig.

Har APCL tidligere mottatt signaler fra myndighetene av negativ art rundt lisensen og ikke varslet børsen så er det jo alvorlig. Virker litt rart at en opplyser om terminering av lisens i et intervju og at den ene parten ikke skulle ha hørt noe om dette tidligere.

1 Like

Det er mye som er uklart akkurat nå, har sikkert lest over 100 teorier om hva som har skjedd og hva som kommer til å skje… men på samme måte som klamydia så tar ting tid før det blir bra(eller dårlig)… nå er det ingen andre enn Gambia og APCL som sitter med fasiten, det er mange spennende dager/uker i møte, ser mer på dette som gambling nå enn en investering haha, bare at her er ikke betten din tapt før du har solgt

3 Likes

Fulgt denne formasjonen siden bruddet ned. 5min candlestick. For dere som tørr å trade bør kjøpe nær støtte, men med kraftig fall i forkant tror jeg det vil bli brudd ned:

Edit: Ble brudd opp :slight_smile:

1 Like

Nå har de vist ikke bestemt seg alikvell? “Renewal or otherwise of their license will depend on the energy needs of the country. But the government has not made any decision about renewing it for now,” he explained"

Fra; http://thepoint.gm/africa/gambia/article/africa-petroleums-contract-with-gambia-not-renewed-minister

På tide å kjøpe mer xDD

2 Likes

Godt med litt opp igjen…

1 Like

Greit å ha økt litt på 2,4 :grinning:selv om jeg gjorde noen dårlige Trade intradag​:confused:

2 Likes

Noe nytt som skjer? :smile:

sikkert bare noen hus som trader litt :joy:

Fantastisk uttalelse fra informasjonsministeren. Virker som de nå prøver å snu seg bort fra tidligere uttalelser. Bare å fylle på! :rocket:

3 Likes

Rene sirkus tilstander :triumph:

Og valget vil basere seg på “the country’s need”? Jeg vil da vel absolutt tro at de har behov?

Dette er interessant.

Her er det noe skikkelig muffens. Det føles som om de øverste embetsmennene i Gambia ikke kommuniserer med hverandre, det kommer jo uttalelser fra alle vinkler nå haha… full forvirring, er ikke rart de må søke om juridisk hjelp :joy:

3 Likes

phew! kom meg ut med 75% av beholdningen , Nå sitter jeg med rundt 20K ,- igjen. Mulig denne skyter til himmels men det får bli med en liten pott isteden. :wink: Lykke til til alle!

2 Likes

Tenk scenarioet : siste ukens rykter er grunnløse, Apcl beholder lisensen og HOT blir gjennomført samtidig som drilling blir satt igang tidlig '18, og aksjen står i 10-12kr igjen på bare minutter :thinking:

4 Likes