Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Litt usikkert! Ble ikke tatt så godt i mot i London, ergo er det litt vanskelig å bestemme seg for om dagens oppgang er fordi det

  • ble meldt funn
  • ikke kommet termineringsvarsel
  • markedet generelt mer positive til utfallet i Gambia
2 Likes

Mulig, men eg tror oljefunnet tett på lisensen til Apcl trigget oppgangen.
Det har hele veien vert knyttet store forventninger når det skjer noe i nabolisenser, og det tror eg også var tilfelle denne gang.
Eg er med på at en manglende terminering også kan være delaktig.

Eg har ikke handlet i papiret på lang tid, og er helt ute, eg er travelt opptatt med helt andre ting om dagen, og får ikke tid til p trade.

1 Like

Joa, men Cairn med interesser i den aktuelle brønnen falt jo på nyheten om “funn”, og man vet jo ikke om det er kommersielt eller noe, derfor mener jeg det er litt suspekt å si at det er derfor APCL steg i går. Hvorfor skal APCL stige på de samme boreresultatene som de med interesse i brønnen faller på? Det virker jo litt merkelig?

Kanskje det forteller noe om aksjonærene i Apcl VS Cairn :joy: Hihi

Neida, du har sikkert rett, blir spennende å se om den fortsetter idag, så lengd Apcl ikke motsf terminering, så er jo aksjen trolig billig, og kolmer HOT, så tar den raskt en dobling tror eg

Det kan også være at den steg på resultatet(til tross for lite info), den strukturen de fant olje i var jo akkurat den APCL håpet på, og mesteparten ligger jo på APCL sin side. Aksjonærene i Cairn hadde vel helst sett at de fant olje i strukturen ovenfor, uten at jeg har satt meg alt for godt inn i denne boringen, men tror potensialet for mye olje for deres del hadde vært større da.

1 Like

Eg mener funnet til far bekrefter potensialet til Apcl og lisensen deres, det meste tyder på at Apcl sitter med en attraktiv lisens der, så gjenstår det å se hvem som skal utvikle lisensen.

2 Likes

Eg kan ikke erindre å ha sett arc på kjøperen i Apcl, eg antar det er aksjer som er tatt i emisjonen, som nå går ut, klarer ikke helt å se hvor dei ellers kommer fra

Vet du emi kursen hvor de var med?
Kan være lånte aksjer for short…

8,5 per aksje i forrige emi om jeg husker rett

Forrige, som i den som var nettopp? Den var på 7,75 tror jeg.

2 Likes

Bra du korrigerer meg

1 Like

Kjenner det passer dårlig å sitte med APCL aksjer i ferien. Spesielt når jeg ikke kommer til å ha mulighet til å være online hele tiden f.o.m fredag. Men jeg får bare krysse fingrene for at alt går i boks og legge salg på høyt 2-siffret før jeg reiser :slight_smile:

Edit: Emi var på 7.75 ja. Tipper de gutta ikke er fornøyd med utviklingen, mildt sagt.

2 Likes

Dette er bare en teori, og det kan og være lånte Timis aksjer.

Det har vert en rekke emisjoner senere år, eg har deltatt i en, den var på 35 øre der vi og fikk opsjoner på 65.

Ikke godt å si, kan jo naturligvis være aksjer kjøpt med en konto og selges med en Annen

Fine fiktive salgsposter(sperreposter) oppover!
Lå 90k til salgs på 3.03, jeg prøvde meg på 50k, så kan dere jo se hvordan det gikk! De 90k til salgs forsvant fort gitt!

2 Likes

Ja, umulig å si. Guessing game mye i denne aksjen om dagen.
Men, det er nok mange som enda sitter med en bra gevinst pt.
Noe sier meg at denne skal kraftig ned igjen før et nytt rykk opp. Men det er min tolkning av 1t chartet. Vi får se om kjøperne holder trykket oppe.

Vi skal ikke lenger tilbake enn til jan-mars i år, så var 3 kr prisen for aksjen.

Eg antar at kursen skal ned, men det er jo fordi eg ikke har tillit til at selskapet har kontroll på lisensensene sine.
Skulle dei derimot ha det, og at alt er i skjønneste orden, vil det være en fatal feil og ikke kjøpe nå, men den risikoen er eg ikke villig til og ta.
Men eg skal gratulere alle som har satset, og glede meg på andres vegne, dersom dei lykkes.

Det nærmer seg at en avklaring rundt HOT må komme, men er vel nærliggende og tro på avslag eller Evt en ny utsettelse, til formaliteter er klargjort

4 Likes

Har snakket på nytt med ministry of petroleum i Gambia. Ikke så mye nytt fra sist samtale, henviste til Reuters og Bloomberg artikkel. Spurte om Fafa Sanyang har vært i kontakt med selskapet og fikk til svar “why would he talk to the company”. Nevnte hvor lang tid saken kunne ta hvis det blir rettsgang og da svarte han "we are just trying to protect our interests and so are they, we want a credible partner. Svarte da “So African petroleum are not a credible partner?”, fikk da tilbake “your words not mine”.

Han sa han heller ikke var kjent med uttalelsen fra Demba Jawo angående energibehovet

Disclaimer dette er slik jeg husker samtalen

13 Likes

du er helt sjef

1 Like

Knallbra!!

1 Like

Du har snakket med minestry of petroleum i Gambia?

Har du kontakter som har koblet deg til dem eller har du funnet kontaktinfo på nettet?