Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Enig i at utfallsrommet er stort, men det er nok mest prekært for de som kom inn nå på 2-3 kr. Jeg har alt opplevd en halvering så 50% til ned kommer jeg nok ikke til å merke så godt. Det får gå som det går sa kjerringa og… :sweat_smile:

2 Likes

At denne ikke kollapset i dag, er for meg et mysterium.
Flagging midt i denne shit stormen og noen klarer å overtale både seg selv og andre til at dette er bra? Merker jeg til stadighet undervurderer hvor risiko kåte mange er.

4 Likes

Tok tapet idag. Ut på 2,85

Fikk snittet ned litt, vil ikke stå utenfor denne helga, mye spenning i denne aksjen. Og så lavt volum etter flagging så føler jeg meg tryggere :neutral_face:

1 Like

Solgte ut 20’ til 2,90, kjøpte tilbake på 2,80, solgte igjen på 2,86. Har et salg på 2,93 liggende, også med tanke på trade. Tenkte å kjøpe tilbake på 2,80. Der er den nesten nå. Er litt usikker, som alltid, siden jeg har en skummel tendens til å tape på trades…

Jeg har større frykt for å miste oppgangen enn for å halvering (som @Nocturne også har opplevd fra før).

Foreløpig er det jo papirtap - hvis jeg selger meg helt og så fyker den opp på melding vil jeg føle et langt større tap enn om den til slutt blir null verdt. Jeg har allerede opplevd følelsen av at den er ekstremt lite verdt. Jeg er selvsagt klar over at jeg burde tenke risk/reward og vurdere andre aksjer utifra hvilke alternative investeringer som finnes.

Men jeg tror fortsatt APCL har høy risk/reward - spesielt med tanke på at jeg allerede har tapt over halvparten av det jeg gikk inn med opprinnelig (og har snittet meg ned så sitter med flere aksjer).

3 Likes

Hadde ventet større fall idag,
Samtidig er det jo ikke nytt at Timis selger, listene har jo vist en klar reduksjon over tid, så flagg mld var vel ventet

Sitter ved gaten i påvente av neste fly og ser APCL har hentet seg inn igjen en del. Er faktisk helt rolig med å tape de siste 57k som beholdningen nå er verdt. Slår alt til kan det fort bli 3-400k. Tenker likt som @VargVemund om risk / reward her :blush:

3 Likes

Risk er enormt stor men skal mye til å finne en aksje på Oslo børs akkurat nå med større pontesielt oppside

2 Likes

Hadde nok sikkert tenkt det samme som deg

Tok tapet, får sette meg på gjæret og vente på ny inngang

Angående den brukeren/innlegget som ringte til Gambia(???) og fikk svar av en person han ikke har peiling på hvem var: hvis det bare er å ringe inn for å få kommentarer, hvorfor finnes det ikke noe nytt i media, dersom de svarer “fritt” på spørsmål fra helt tilfeldige innringere?

Må innrømme det høres litt søkt ut, og jeg ble totalslaktet for å dele innlegget i facebookgruppen feks :joy: Men der er de generelt ganske kjipe mot kritiske røster.

Helt ærlig så er dette forumet den soleklart beste plattformen for diskusjon om APCL jeg har vært borti. Kan ikke forstå de ekstreme tilstandene som er på HO, for så å ta turen hit og lese normale innlegg.

Jeg solgte halvparten av aksjene i går, går inn igjen til uka om jeg får en grei inngang.

1 Like

Spekuler mindre, ring heller selv.

1 Like

Han må få nummeret i så fall!

Må være lov å syntes det er rart at tilfeldige privatpersoner bare kan ringe inn til Gambiske myndigheter for å få kommentarer når konsensus er at Gambia nå har fått “munnkurv”. Ikke har vi navn på hvem der er snakket med. Jeg anklager selvsagt ikke brukeren for løgn, men det høres da en smule rart ut.

2 Likes

Hvis du føler informasjonen er avgjørende for dine investeringer bør du nok komme til bunns i det.
Evt kontakte brukeren som ringte eller ring Gambia selv.

Jeg for min del anser gyldigheten av den telefonsamtalen som irrelevant for mine synspunkter på Apcl sin situasjonen, men mer som en morsom side twist.

1 Like

Det virker som etter Presidenten kom tilbake igjen så har det vært total stillhet fra fjøset. Er som når løvefar kommer hjem så oppfører løveungene seg.

@Kaisovski jeg skjønner godt at du er kritisk til mitt innlegg da jeg ikke har lagt frem noe form for bevis for samtalen. Dette er et forum og enkelt oppsummert bør man ikke stole på noen da alle har sin agenda, men Tekinvestor er det beste forumet jeg har kommet over og jeg valgte derfor å dele samtalen siden det er svært mange flotte personer/skribenter her som jeg ønsker å dele informasjon med som også deler informasjon og tanker med meg.

Når det kommer til innholdet i samtalen får det være opp til hver enkelt å tolke dette. For min del var det ikke så veldig mye nytt i de svarene han oppga, for eksempel så svarte han mitt spørsmål om Fafa Sanyang med et nytt spørsmål (altså han svarte ikke på mitt spørsmål). Når det kommer til spørsmålet med rettsgangen så gir han heller ikke noe ny informasjon (min subjektive vurdering), han sier bare at begge vil ha størst del av kaken som vi i grunn allerede var klar over. Det som kanskje var mest interessant var det med Demba Jawo, men hvordan man skal tolke dette er heller ikke entydig.

Hvis du tror at jeg finner på denne samtalen, så insinuerer du også at jeg er villig til å bryte loven - dette er ikke tilfellet! Forsåvidt så tror jeg det er mange som ikke er helt kjent med verdipapirloven når man ser på innlegg på HO da mange tydeligvis allerede vet utfallet av det meste når det kommer til APCL.

Når det kommer til at tilfeldige privatpersoner kan ringe Gambiske myndigheter for å få kommentar så er kanskje det litt merkelig. Men det må du nesten bare ta opp med dem og jeg føler ikke at jeg har fått vite noe nytt utover det som er tidligere kommet fram. Såklart kan svarene tolkes på mange måter, men at Gambia vil ha en “credible partner” vil ikke automatisk avskrive apcl. Det at han ikke var kjent med uttalelsen til Demba Jawo vil ikke si at uttalelsen er feil/riktig. Enkleste hadde kanskje vært å svart “no comment” på alt, men så skal det sies at jeg delte det jeg fikk “svar på”, jeg delte ikke spørsmål jeg ikke fikk svar på. Nei jeg vet ikke navnet på personen jeg snakket med, mulig han sa det, men dette har jeg ikke skrevet opp. Muligheten for at jeg ble lurt av denne personen er såklart tilstede, men da ble jeg også lurt av en annen person som oppga nummeret (som også jobber i myndighetene, men en annen etat/departement). I tillegg til at personen jeg snakket med bekreftet at jeg var kommet til ministry of petroleum.

Jeg kan jo såklart bare legge ut telefonnummeret så får alle og enhver ringe selv å sjekke, men jeg som trolig deg ønsker at det skal ordne seg for apcl. Da ønsker jeg ikke at useriøse personer skal ringe for i verste fall å ødelegge for apcl. Regner også med at de som faktisk er seriøs og ønsker å komme i kontakt med Gambia klarer dette, da jeg klarte det.

Så kan du fortsatt si at jeg ikke har lagt frem noen ytterligere bevis på samtalen. Nei det har jeg ikke, men jeg kan gi deg en sniktitt på jobben jeg gjorde for å komme i kontakt med ministry of petroleum.

Nå legger jeg denne saken død så får det være opp til hver enkelt å tro eller ikke tro på samtalen. Uansett ikke baser investeringer på den. :slight_smile:

12 Likes

Eg må innrømme at eg var litt tvilende til innlegget om at du hadde vert i kontakt med “Afrika” men eg valgte å la være å kommentere det, nå når eg ser loggen din med rare Tlf nr, er eg glad eg ikke kommenterte det opprinnelige med det samme som eg tenkte om det :+1:

1 Like

Litt irriterende at vi faktisk ikke vet status på lisensene Apcl har, eller har hatt i eie.
I tillegg til Gambia og avisartikler om terminering der, så har vi denne Rop fra Senegal som Total plutselig mener å eie.
Den stør fortsatt oppført på Apcl sin hjemmeside som en av selskapets lisensenser.
Sånhva er egentlig status ?

Det er jo mildt sagt meget avgjørende for og investere eller ikke investere i selskapet, har eg gått glipp av noe rundt Rop, hva er status ?

1 Like