Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Enig med deg Kronn, vi har fått vite svært lite om ROP. Det jeg stusser litt på er i hvilken grad apcl var kjent med saken. Nå var jeg ikke på lunchen som var med pareto, men her kom det vel frem at ROP var bevisst utelatt. Så kan man jo stille spørsmål hvorfor det og om det var tilfeldig at emisjonen akkurat ble gjort på samme dag som det med Total ble annonsert. Om alt går i orden og selskapet får beholde SOSP, A1 og A4 er jo alle fornøyd, men hvis ikke dette blir tilfellet er jeg veldig kritisk til den informasjonen som er kommet fra dem og/eller fraværet av informasjon. Har sendt flere mail til selskapet om dette, men har ikke fått noen svar (over en måned siden jeg sendte). Tok å ringte her om dagen også men da fikk beskjed om at de var i møte, har ikke ringt etter det.

1 Like

@ThomasM - har aldri betvilt oppringningene dine, ei heller svarene du fikk. Ingenting overrasker meg lenger hva Gambia angår :smile:

Når det gjelder avklaringer så sa vel Pace at de melder når det er noe nytt og melde. Forholder meg til det, selv om spenningen er til å ta og føle på. Er ikke superoptimist mtp. hvordan ståa er nå men blir som sagt med skipet til bunns om det blir terminering enn å selge med tap.

Torsdag går vel fristen for HOT forlengelsen ut, trenger ikke komme noe nytt innen da men regner med de melder hva partner gjør i påvente av Gambia (trekker de seg eller signerer de eller utsetter de enda mer?)

Vil tolke at de forlenger eller signerer som bull og megabull mens om de trekker seg vil nok kurs på 2 blank ikke være usannsynlig… :thinking:

1 Like

Flott å høre @Nocturne det setter jeg pris på:grinning:
Blir en veldig spennende uke og håper det kommer noe positivt. Kursanslaget ditt er det samme som jeg tenker, men la oss håpe det ikke kommer noe mer negative nyheter enn det som allerede er fremkommet. Jeg frykter litt at uavhengig av hva som skjer med partner blir dette til å ta veldig lang tid, men krysser fingrene for at vi får en rask avklaring uavhengig av om det er positivt eller negativt :slight_smile:

Eg skal være så pass bullish t eg tror på en forlengelse, noe som naturligvis er Bull i forhold til alternativet som er og avslutte.
Det første som eg mener nå må på plass, er en redegjørelse på lisensene, eg klarer ikke helt å se at en partner inngår samarbeid med Apcl så lenge det er uoversiktlig med eierandelene, da det igjen vil kunne få konsekvens for utvikling og ikke minst ett kostnadsspørsmål og mulighet for sanksjon med tanke på brutte forpliktelser.

Så ett statment på eierforhold, så inngåelse av avtalen med partner, så kommer Kronn på kjøperen enten det er på kurs 2-3 eller -5-6-7-8kr

1 Like

Innlegg av: Chrysler300C (17.07.17 09:39 ), lest 344 ganger
Ticker: APCL
RE^1: APCL:Tyst
At det er stille , og at presidenten har gått ut og kritisert media er veldig positivt :slight_smile:

Ikke minst at det ikke foreligger noe terminering !!

Her er det dialog , og en dag smeller det til ! :slight_smile:

Noen som vet om dette stemmer? Kan ikke se at presidenten har uttalt seg.

Denne han snakker om?

1 Like

Takk. :slight_smile:
Det ser sånn ut. Trenger ikke nødvendigvis å være knyttet til APCL og lisenser though.

1 Like

Kom over en artikkel som er rellevant for Apcl og myndighetene i dei respektive landene :

http://www.wapexx.com/fg-lost-6bn-to-dprs-poor-administration-of-divested-oil-blocks/

1 Like

Ke tenker for om morgendagen? Tror personlig på forlengelse…

Håper på noe positivt, mange som sitter tungt lastet med røde tall

Jeg har mest tro på at:

1: Det blir en forlengelse av eksklusivitets-perioden, uten noe særlig nytt om Gambia og Senegal.

2: Det blir en signering i Senegal og forlengelse av eksklusivitetsperioden i Gambia

I tillegg er det jo mange andre komboer fra f.eks at partner trekker seg til at det hele har vært et forhandlings-spill fra gambia og hele HOT blir signert.

Håper at ledelsen har fått med partner om å gå videre i Senegal, slik at den prosessen kan start uten å bli holdt igjen av det som skjer i Gambia.

1 Like

Spennende. Jeg tok et lite lodd her nå.

1 Like

Jeg er ute av Apcl pdd. Håper personlig at det kommer en positiv melding

2 Likes

Jeg solgte meg også ut i dag, jeg hopper heller inn om det kommer noe positive nyheter. Blandede følelser :I

1 Like

Jeg kjøpte meg faktisk inn med litt mer. Først tenkt som en trade, men det gikk ikke helt den veien…

1 Like
7 Likes

føler på meg at vi ser 3 tallet imorgen jeg…#OPTIMIST

3 Likes

NIIIIIIIICE! Så de har hatt møter! Fra “nei, vi vil ikke snakke med dem” til “vi har møtt dem”. @watts Blir nok noen % opp! :wink:

4 Likes

Dette er jo utrolig bra! Nå er det bare å krysse fingrene for at det kommer noe ut av dette for APCL. Jeg er veldig spent på hvordan det ligger ann juridisk og om det er så enkelt som at Gambia kan si opp avtalen. Selv om APCL har sine forpliktelser i forhold til avtalen, så er det ikke sikkert at f.eks. Gambia myndighetene har opprettholdt sine forpliktelser. Det sier seg selv at det er vanskelig å kunne opprettholde en frist dersom motparten velger å ikke stille opp på møter osv. Som også nevnt tidligere så har det vært mye kontroverser med tidligere regjeringer, så her blir det spennende å se hvordan partene står juridisk og om de kan komme til noen løsning.

Selv om det på langt nær er bankers, så vil jeg si dette definitivt er positivt. Til tross for at de nevner at “de har ikke endret standpunkt”. Da kan vi forvente ihvertfall at det blir en del oppklaringer.

Forhåpentligvis kan dette vises på kursen allerede i morgen. Må ærlig innrømme at jeg har vært nærme å selge deler av beholdning og redusere tapet, men akkurat nå er jeg glad for at jeg har pengene inne fortsatt.

Dette var et tapt skrappelodd som plutselig fikk et par ekstra udekkede tall. Da er vi tilbake i gamet.

1 Like

Megaspennende. Slik som denne svinger så skal det ikke mye optimisme her før den skyter fart :rocket:.
Kjøpte som nevnt litt i går just for fun så får vi se. Planen er kjapt inn og. Kanskje jeg greier å holde meg til planen for en gangs skyld.