Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Likte bare ikke at den sluttet under 3kr

Antagelsen min ble rett, nå blir det en lang og dyp dal, og eg har begrenset tapet, med og ta med meg min lille lottobong ut.

2 Likes

Har blitt mye lottokuponger på oss i det siste @Kronn :sweat_smile:

1 Like

Skjønner ikke helt at folk tør trade denne nå. Enten blir det himmel ellers så blir det helvete. Kommer det en negativ melding når man er inne eller prebørs rekker man ikke begrense tapet uansett.

Derfor anser jeg pengene som tapt alt og avventer en positiv melding. Jeg liker å bli positivt overrasket… :wink:

2 Likes

Problemet mitt er at eg siste tiden har sett pengene min fordufte, sett i ettertid, i en hodeløs inngang i Iox, da må risikoen begrenses andre steder

2 Likes

Bakgrunnen for å investere eller ikke investere i APCL er den samme i dag som den var noen uker siden. Gambia har (ikke helt uventet) ikke kommet med en tilbakemelding, men utover det holder samme argumentene som før.

Personlig har jeg derfor benyttet anledningen til å snitte ned.

Noen andre?

2 Likes

Skulle gjerne snittet ned men føler jeg er inne med så mye jeg er villig til å satse på mynt / @Kronn som jeg er komfortabel med :wink: Har ikke solgt en eneste aksje siden Mai men kjøpte på forrige dipp ned på 2-tallet.

3 Likes

Tenkes om dagen i morgen da?

Uten noe melding så fortsetter det vel sånn det har vært siste uka med +/- 15% svingning. Veldig stor usikkerhet. Her må man bare ta en sjanse for kommer det en melding så rekker du ikke selge/kjøpe før kursen er <2 eller >5.

2 Likes

Ja, da blir det rettslige skritt om Gambia ikke svarer innen de neste to ukene :slight_smile:

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=433127

3 Likes

Syntes innholdet i meldingen var positivt ladet. Hva tenker dere?

Hvis de har konsultert eksterne advokater og de mener APCL har en så god sak at de bør sette i gang en rettslig prosess så tolker ikke jeg det som noe annet enn positivt. Kan også være med på å fortgang i en uttalelse fra gambiske myndigheter.

Ser ut som det tolkes negativt i markedet…

Markedet liker ikke usikkerhet. En rettslig prossess kan dra ut i mange måneder / år og utfallet blir jo igjen litt bingo (selv om jeg også tror APCL har en veldig god sak her). Så da velger man heller å ta tapet og finne andre papirer. Jeg sitter rolig, ingenting nytt siden sist uke, og solgte man ikke da, selger man heller ikke nå… :slight_smile:

2 Likes

“I reassure our shareholders that we, after taking external legal advice, are very confident of our legal position in terms of these licences. We are therefore taking the appropriate measures to ensure we move swiftly to protect our rights on these licences should we not receive formal feedback by the end of the month, or should that feedback not be in line with our expectations.”

Solgte halvparten av det jeg hadde tidligere på 2,80. Kjøpte det tilbake på 2,30 i dag.

2 Likes

Apcl mister lisensene. Gambia utlyser ny prosess for å dele dem ut til noen andre. Hvordan kan det tolkes positivt?

3 Likes

Sier det før og sier det igjen, den emisjonen Apcl gjennomførte, vi kommer aldri til og være i nærheten igjen, av og se en så godt gjennomført emisjon på ett heilt fantastisk tidspunkt, deltagerene gikk i fella som vanligvis kalles Afrikabrevet, dei svarte på mailen vi andre slenger i søppelbøtta

7 Likes

Nedsiden er jo fortsatt stor, men det er også en eventuell oppside nå da så jeg respekterer de som tar et lodd på denne kursen!

1 Like

Commenting on the update, CEO Jens Pace said:
“It is clearly frustrating to be in a position where we feel it necessary to issue updates to the
market on account of unconfirmed local media reports. We were given guidance by the President
of The Gambia that formal feedback would be provided to the Company following cabinet level
discussions and so we remain hopeful that this will be forthcoming. I reassure our shareholders
that we, after taking external legal advice, are very confident of our legal position in terms of
these licences. We are therefore taking the appropriate measures to ensure we move swiftly to
protect our rights on these licences should we not receive formal feedback by the end of the
month, or should that feedback not be in line with our expectations.”

Derfor :slight_smile:

1 Like