Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Kan forsåvidt være enig med deg, at i forhold til hva aksjen en bitteliten stund var oppe i, så kan nedsiden virke begrenset.
Men om utfallet blir verst tenkelig, altså motsatt av hva småaksjonærer ser for seg, så sitter Apcl snart igjen uten en eneste lisens, men med rundt 150mnok på bok, som trolig risikeres i rettssaker og sanksjoner, så, mener du fortsatt nedsiden på selskapet med en mcap 350 -400MNOK er begrenset ?
Eg mener den er skyhøy, men det er også oppsiden, med litt tur, så kan pengene mangedobbles, men i aksjer det kan skje, så er altid risikoen like stor.
Alle som har kjøpt på tur nedover, ink meg, har jo hatt trua på at det er gode kjøp, samtidig som aksjen bare fortsetter videre ned.

1 Like

hehe, godt poeng. Jeg redigerer påstanden min litt! Og til info er jeg ute av apcl med tap og har heller investert neo og etherium :slight_smile:

Etter å ha vært tilskuer la jeg inn ordre på kjøp på 2,0x nå, håper den dipper ned så jeg også får en bingokupong :slight_smile:

Afrika sier de skal kaste ut APCL, en av hovedaksjonærene har solgt seg ned i lang tid. Selskapet melder at alt er ok…

Merker jeg ikke stoler på selskapet.

Det er jo det har handlet om siden disse problemene begynte i sommer. Stoler man på ledelsen og det de sier så sitter man / kjøper man. Stoler man på Gambiske politikere og pressenyheter som kommer fra uoffisielle kanaler, ja, da selger man / kjøper man ikke. Når jeg gikk inn i APCL var det for å gamble på at de skulle lande farm-out avtaler på A1 & A4 og SOSP. Det var ingen garanti da heller for at det skulle bli noe av det. Det er ingen garanti nå heller om vi får beholde lisensene eller ikke. Mao. er det en like stor gamble nå som da. En coin flip. Det kan ordne seg, det kan gå til helvete. Det må man være klar over, absolutt, men er det noen som har noen andre forestillinger om situasjonen?

Jeg har ekstremt vanskelig for å tro at Jens Pace sitter på informasjon han ikke deler med markedet, eller at de fører oss bak lyset. Her føler nok APCL seg like snytt som aksjonærene. Så vi får bare smøre oss med tålmodighet og satse på advokatene til APCL vet hva de snakker om.

2 Likes

Jeg tror også at APCL føler seg like snytt som aksjonærene. Det ser ut som at det kommer til å gå mot en rettssak, jeg har ikke stor tro på at Gambia kommer til å ta en helomvending, har egentlig innsett at vi kommer til å sitte en stund på disse aksjene… For dette kan ta flere måneder/år

Veldig kjedelig å se utviklingen på aksjekursen for tiden. Håper vi kan få en avklaring i løpet av uken, hvis ikke forventer jeg at apcl gjør ord om til handling. Om apcl stiller med sterke kort, vil en rettsak uansett være nedslående på aksjekursen over en lengre periode.

1 Like

Eg synst det er vansklig situasjon, og en situasjon bører preg av mye usikkerhet, noe som sjeldent er bra.
Som ikke aksjonær så vil eg skylde på selskapet, at dei ikke har levert til gjeldene frister.
Som aksjonær, vil eg mene at myndighetene har gjort det vanskelig for Apcl, men det er likevel apcl som er skadelidende.

Dobbel post

3 Likes

Eller begrens tapet før alle pengene forsvinner?

1 Like

Hvis man har innvestert penger i APCL man ikke har råd til å tape har man gjort noe ekstremt idiotisk :smile:

Om man taper penger når man heller kan unngå å tape penger er man idiot mener nå jeg.

1 Like

“Om man selger når man heller kan tjene penger er man idiot mener nå jeg.”

Altså, APCL er gambling på dette stadiet, ingen vet om det vil gå til konk eller himmels. :slight_smile:

@Evilfreud - det @Patsen sa :wink:

Hva endte den på ?

2,39 endte kursen på

1 Like

Har noe hørt noe angående sosp?

Tar seg opp her nå, og teknisk ser det bra ut.

Har tatt en liten post idag, men usikker på om den blir på overnatting