Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Overnatting ble det, men det ble med den ene natten

Fatter ikke at dere har baller jeg :smiley:

når man er ned 45% så har man ikke annet valg enn å ha big kahoonas of steel

2 Likes

Til å sitte, eller ikke å sitte ?:grin:

Vertfall til å sitte! :slight_smile: skjønner at dere som long, eller mye i minus gjør det. Men å trade denne, fyttirakkern :tangerine::tangerine:

1 Like

@Kraakko Hvis man ser på kontantbeholdning er nedsiden fremdeles begrenset ifht. oppsiden. Hadde de ikke hatt penger på bok i denne situasjonen vet jeg ikke om selskapet ville ha vært verd 2.50 :grinning:

1 Like

Er ikke store summene involvert, eg er forøvrig helt enig med deg.

Ang kontantbeholdningen som nevnes, så trur eg neppe den kan forsvare noe som heldt ved en negativ mld og flere runder i afrikanske rettssaker som like gjerne kan ende med tap, som seier

Årets laveste sluttkurs, spennede med utviklingen, men uten en snarlig godlåt fra Afrika, blir det en tøff og lang vei tilbake til kursene den har vert oppe i seneste månedene

1 Like

Faller den under 2 kr skal jeg øke. Slik jeg ser det blir risk / reward bare bedre og bedre. Har tid til å sitte til vi får en rettsak og en dom :wink:

2 Likes

Noen tanker om tidsperspektiv på en Evt rettsak ?

Sist tok det vel 9 måneder fra de gikk til sak til de hadde en dom. Frykter det fort kan ta enda lenger. Men i mellomtiden kan det skje ting. Jeg gambler på det ikke blir rettsak men hvis det skulle bli det og kursen daler så er det bare å kjøpe og legge i skuffen og ta frem igjen når det nærmer seg dom? :slight_smile:

2 Likes

Jeg kommer i hvert fall til å sitte på mine inntil vi vet noe mer konkret. Jeg tror rettssak er priset inn i aksjen egentlig, men aksjen faller sikkert som følge av at folk ikke vil vente. Jeg synes prisen er spennende nå og kjøpte inn en slant til nå på 2,10.

2 Likes

Blir nok en rettssak, med mindre de tryller frem en magisk avtale ved slutten av måneden. Får heller ta frem igjen denne aksjen fra skuffen om 1 år…

3 Likes

Noen tanker om hva vi kan forvente oss i morgen?

Hentet fra HO:

Innlegg av: PranX (29.08.17 09:17 ), lest 5077 ganger
Ticker: APCL
APCL H1 - 310817
Hei Allesammen

På torsdag 310817 ligger APCL frem Halvårsrapport, tenkte at vi kunne diskutere forventninger til denne her:

Gambia:

  • Jeg forventer at intensjon om rettslig prosess gjentakes, evt. datofestes. Dette synes jeg er sterkt lederskap, og jeg er personlig glad for at dette blir gjort. Når vi får igang en arbitration så vil virkelig forhandling partene imellom startes, og 3rd party skal vurdere jussen som vi ref. Ledelsen vurderer å ha en sterk sak på.

Tror på utredning av hvordan rettsprocess vil foregå og hva som kan forventes.

SOSP:

  • Jeg tror det fremlegges en LOI for farmin, med forbehold om lisensutsettelse fra Senegal sammen med rapporten. (Merk vi fikk også LoI for farmin siste år ifb med h1 rapporten d. 31.08.17 :slight_smile:

“The SOSP licence continues to generate industry interest and the Company hopes to finalise a standalone farm-out transaction on the SOSP licence shortly in order to enable the licence extension to be granted” (20 Juli-17)

Seismikk/Ressursrapport:

  • Vi har tidligere hørt intensjon om ressursrapport oppdatering i år fra selskapet, får kanskje informasjon om dette.

Financials:

  • Running OPEX burnrate
  • Cash on hand roughly 85-90MNOk
  • Restricted Cash: 5MUSD
  • Debt: No interest bearing debt, liabilities associated with work commitments likely around 20MUSD total (comlitment to spend cash on license work - not a debt)
  • evt. Avsetting til A1 og A4 rettsprosess

Jeg gleder meg til denne rapporten :slight_smile:

VH PranX

1 Like

Halvårsrapporten ser eg som lite interessant, vi vet jo hva som har skjedd siste halvåret.
Det er kun en ting som er av interesse, og det er status på lisensene

5 Likes

https://www.freedomnewspaper.com/gambia-gambias-sleeping-president-becomes-a-daily-caricature-and-ridiculing-in-senegals-late-night-comedy-shows/

1 Like

Noen som vet når de skal presentere 1/2 års rapporten?

@Kronn

De har ca. 120mnok på bok slik jeg ser i 1/2årsrapporten. Mcap er nå 313mnok. Selskapet prises til 2.6x kontantbeholdning og har muligens 120mnok å blåse av på en rettsak. Jeg synes risk / reward er meget attraktiv her og de skriver i 1/2 årsrapporten at siden Gambia ikke har kommet med en formel uttalelse til selskapet, så blir det rettsak :wink:

1 Like

Hvor mye kortsiktig gjeld som snart skal innfris har dem?