Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Skulle kjøpt her?

4 Likes

tok en liten post på 1,65 :slight_smile:

1 Like

Heftig svingninger👍

1 Like

@VargVemund - tror du ikke det kommer noe news her nå snart? Fra Gambia mener jeg?

Jo jeg tror det. Men jeg er jo en godtroende lykkejeger og gambler… Personlig synes jeg det virker rart at selskapet ikke har klart å overholde forpliktelsene så Gambia skal kunne trekke seg ut uten terminering. Det virker derimot ganske sannsynlig at Gambia bruker eldgamle triks (medieutspill feks) i forhandlingen.

Men det skal sies at jeg har mindre verdier i Apcl nå enn jeg hadde for noen måneder siden; selv om jeg har 5 ganger så mye investert som i starten. Så jeg har et ganske stort papirtap!

Ja Apcl er høyrisiko, har vurdert å gå ut fordi en rettsak kan ta tid, men jeg tror fortsatt på en løsning utenom rettssystemet. Og er redd nettopp en melding kan komme som gjør at aksjen løsner, og at jeg ikke rekker å handle (spesielt siden jeg er i Usa for tiden - blir lite handler på meg :slight_smile:

1 Like

Er mer spent på situasjonen rundt SOSP. Ang. Gambia tror jeg ikke vi får en løsning før om leeeenge. Så på kort sikt ser jeg på senegal som mer spennende :smile:

Fortsatt short Tesla?

Ja - men med put-opsjoner istedenfor vanlig short med lånte aksjer: BEAR Tesla 10X Von.

1 Like

sikkert lurt, bare husk at opsjonene går ut en eller annen gang :+1:

Bear tesla 10x von er en type sertifikat som dette:

http://www.six-structured-products.com/en/know-how/product-know-how/leverage-products-without-knockout/constant-leverage-certificates

som er “open ended”.

Likevel: takk for heads-up!

2 Likes

Det er vel ikke rart det ikke har kommet noen uttalelse fra Gambia enda, all den tid presidenten har vært på pilgrimsreise og kom hjem i går?

https://africatimes.com/2017/09/06/barrow-fresh-from-hajj-trip-returns-to-the-gambias-challenges/

5 Likes

SEISMIKK:SIERRA LEONE GÅR TIL MARKEDET FOR 2D-UNDERSØKELSE -UPSTREAM 09:01

Oslo (TDN Finans): Myndighetene i Sierra Leone er i markedet for en 2D-seismikkundersøkelse uten nøyaktige spesifikasjoner.

Interesse må registreres hos landets petroleumsdirektorat innen utgangen av september.

Det skriver bransjeavisen Upstream fredag.

Prosessen støttes av konsulentselskapet ERCL, som er eiet av Getech og basert i Storbritannia.

Ifølge avisen er det uklart hvor mange kilometer med seismikk som skal innhentes. Dette vil ifølge en bransjekilde avhenge av tilbudene fra de forskjellige seismikkselskapene.

Den planlagte seismikkundersøkelsen kan muligens danne grunnlaget for en fremtidig lisensrunde, skriver Upstream.

Hittil er det kun to blokker som det er gitt lisenser for offshore Sierra Leone. Den ene er operert av African Petroleum Corporation (APCL), mens den andre opereres av APCL-datterselskapet European Hydrocarbons.

3 Likes

Dette er spennende! Bare å smøre seg med tolmodighet. Kursen skal opp igjen, spørsmålet er bare når… :sunglasses::+1:

1 Like

Jeg prøver meg på 5k aksjer til til potten. Snitter ned og krysser fingrene. Får se om jeg får dem.

2 Likes

To artikler i dag relatert til APCL. Ikke tid til å sjekke opp og koster også penger, men sikkert dette som har ført til oppgangen. Litt synd fordi jeg har litt penger klart til kjøp, så kanskje jeg kunne fått med oppgangen fra begynnelsen i dag her.

Hadde inne kjøp ned mot 1,6 men hjelper lite det nå

1 Like

kom meg inn på 1,80 og ut på 2 blank. avventer nå, mulig jeg går inn igjen senere

1 Like

Skal de presentere noe i dag?

Derfor ble aksjen pumpet igjen :

http://www.newsweb.no/newsweb/attachment.do?name=African+Petroleum+Corp+Limited+20170913.pdf&attId=166878

Storaksjonær selger?