Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Satt inne med en liten post. Solgte på åpning. Syntest oppdateringen var lite oppmuntrende. Håper det ordner seg for APCL, men jeg avventer eventuell ny inngang. Lykke til de som er inne.:grinning:

1 Like

På grunn av lisensforpliktelser? Hvilke andre større poster i kortsiktig gjeld…?

Løpende utgifter som ikke er betalt havner fort på kortsiktig gjeld.

Emisjon kommer tror jeg også. Lisensforpliktelsene er en ting, men hvis det blir rettsak kan det bli en langdryg og kostbar affære. Jeg håper imidlertid at de kommer til en fredelig løsning før jul :slight_smile:

1 Like

Kommer garantert ikke fredelig løsning, og rettsaken trenger ikke være dyr. Finnes nok av advokater som gjør rettsaken gratis mot en % av erstatningen/gevinsten.

Emmisjonen kommer fordi den vanlige driften og letingen de driver med koster penger og kassen snart er tom.

1 Like

Lenge siden vi har hørt noe fra @Sunhome og @Q10ps - er dere enda med gutter?

1 Like

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg sitter med nøyaktig samme antall som for 1-2-3mnd siden… I etterpåklokskapens navn skulle man selvfølgelig tradet på veien, men jeg føler meg relativt trygg på SOSP, og jeg tror sannelig vi får noe ut av Gambia også, dog kan nok det ta veldig lang tid, men tid har jeg nok av :slight_smile:

4 Likes

ser ut som vi beveger oss ned mot 1kr her

1 Like

Føler meg trygg på at aksjen skal godt under krona, eneste positive nå mot tidligere, er at det er noen kroner på bok, men med løpende kostnader og Evt borekost oppigjen på en rettssak, så forsvinner lakene fort fra kontoen.
Da eg i '14 begynte å følge selskapet, så hadde Apcl 8-10 lisenser med sinnsyke potensial, nå er det ikke mye greier igjen, og aksjen er langt over i mcap nå enn da eg startet med Apcl.
Håpløst å si hva rett kurs er, men at mcap skal ned mot 100 millioner, det tror eg, det vil igjen gi 60-70 øre aksjen

4 Likes

Brudd ned fra støtte rundt 1,40. Tror også APCL har mistet både momentum og mulig lisenser.
Fallhøyden er stor,også på dagens nivå.

1 Like

ja og jo lenger og lenger ned man kommer er det kanskje flere som vil selge og ta tapet også.

… noe som bare kommer til å presse kursen ytterligere.
Jeg tror jeg har gjort alt feil når det kommer til denne aksjen, men det blir nesten bare teit om jeg skal selge nå. Det er stort sett bare smuler igjen av investeringen, og jeg vil hate meg selv om papiret plutselig snur på grunn av endring i SOSP / A1-A4 og jeg står utenfor.

Det finnes mange ting jeg skulle gjort annerledes, men herfra står jeg lenket fast i skuta, uansett retning. Oppsiden er langt større en nedsiden for min del. Jeg kan liksom ikke ende opp med å skylde penger til børsen :grin:

4 Likes

Må understreke at jeg har ikke mistet den langsiktige troen på caset, men det er mørkt og dystert om dagen :slight_smile: Is i magan, som mor sa.

1 Like

African Petroleum is well funded with approximately US$14 million cash at bank, together with
US$1 million in restricted cash, as at 30 September 2017.

lol

3 Likes

“Well funded” som i “godt finansiert”, eller som i “brønnfinansiert”? :stuck_out_tongue:

En liten joker i Sierra Leone, ellers er vel det meste som forventa. Her blir det vel bare å tålmodig vente å se hvor kursen ønsker å bevege seg. Tenker at hvis kursen faller fryktelig mye så blir det nok å legge inn litt ekstra småpenger her. Likevel, ikke noe hastverk.

3 Likes

Ganske enig med meg der, kanskje lurt å vente til etter neste emisjon (med mindre Pareto kjører en pump i kjent stil før emi)

Edit; skal dog sies at sist de hentet penger så var kursen 12 (Med god hjelp av Pareto) og emisjonen ble gjort på 8,5 (noe som tilsier at neste emisjon må gi stor rabatt av dagens kurs)

2 Likes

My thoughts exactly. Spiller liksom liten rolle om man har -80% eller -90% så det får bare gå som det går :wink:

5 Likes

Er det noen som har tatt ut aksjonærliste i det siste?

Jeg er interessert i å se posisjonen til Henderson…

1 Like

Nå tror eg alle som har vert med i Apcl siste årene, sitter i minus.
Aksjen nærmer seg tidenes lav.
Da eg begynte p følge aksjen i 14, så lå aksjen rundt 20-25 øre, med noen rallyer oppover 30 før den igjen falt, idag ville 20-25øre, vert det samme som 2-2,50kr da det har vert en sammenslåing av aksjer underveis, for å forsvare Oslo børs sine regler om minste value på aksje.
Eg er redd Apcl er i ferd med å blo en tragedie for dei fleste.
Under 2kr, eller det som va 20 øre, er det ikke mye volum fra litt tid tilbake, er Evt tradere som kan ha tjent seg noen krone

Synst det er litt kjipt, “kjenner” flere som eg hadde unnet en god avkastning, men som nok sitter med røde tall nå

Aksjeverden fremstår nok som brutal for Apcl’ere

3 Likes