Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Mye enig i det du skriver, men glem ikke at aksjemarkedet er følelsesstyrt.
Sanntidskursen nå er ikke nødvendigvis representabel for utviklingen av caset neste halvår.

Jeg har som tidligere nevnt tro på løsning, men pokker ta, hvor mørkt det ser ut om dagen. :frowning:
APCL var den første store investeringen jeg gjorde - Det er MANGE uskrevne regler i forhold til investering jeg har lært i etterkant at jeg brøt.

Surt er det - Veldig surt. Tar på meg godt ullundertøy, vindtette klær, og går vinteren i møte.

3 Likes

Helt enig i hele innlegget dit, også ang sanntidskursen, eg mener den skal fortsatt nedover, og dwt er gjerne lett og si når aksjen er i negativ utvikling, samtidig som det er lett motsatt vei i positiv trener.
Men eg mener den ikke er representabel fordi eg mener Apcl ikke har synlige verdier som forsvarer dagens kurs, samtidig som en rabattert kalitalinnhenting må til gjennom vinteren, tror eg

2 Likes

Enig. Godt mulig vi ser 0,9x i løpet av vinteren.

Morsomt du nevner 0.90 - har det som target for å doble min beholdning :slight_smile:
Vil da sitte med et snitt som jeg tenker er helt OK om det går veien.

Er litt skummelt å skyte inn mer kapital her men samtidig har ingenting endret seg vesentlig siden Gambia satte foten ned, annet enn at de kanskje må ha en emisjon til neste år.

Er veldig glad i ettertid for at jeg ikke har hatt kapital å skyte inn underveis,
og heller fokusert på andre aksjer som har gått bra :slight_smile:

2 Likes

Modig.

Jeg kommer nok aldri til å doble, men å øke med noen tusen blir nok fort aktuelt på de nivåer.
Pusher allerede grensen til den berømte “ikke sats mer enn du kan tape”.

Modig eller komplett idioti. Bare tiden vil vise :slight_smile:

2 Likes

Eneste årsaken til eventuelt å selge (for min del) er at man:

  1. Kanskje kan få billigere inngang senere

  2. Kan investere kapitalen et annet sted for bedre avkastning i mellomtiden. Dette er største årsak for min del, men den er ikke god nok til å selge meg ut. Personlig har jeg dårlig erfaring med å hoppe fra aksje til aksje, men har solgt ca 20% så jeg ikke skal forbanne meg for mye hvis kursen går langt ned.

1 Like

du kan vel bestille gjennom DNB.

1 Like

Jeg må smile litt… :joy:

2 Likes

Begynner å bli meget interessant nå… lurer på om jeg skal snitte ned snart, har en kostpris på 6kr :rofl:

2 Likes

Uffff…
Litt vemodig altså, men vi snakker tragikomisk kursnivå. :sweat_smile:

Hvor er vi på denne kurven nå? :sweat_smile:

2 Likes

Jeg venter litt til - 0.90 kommer kanskje fortere enn jeg så for meg… :slight_smile:

3 Likes

Vi er vel rett forbi Denial og inn i PANIC zonen!!! :smiley:

1 Like

det er vi uenige om :see_no_evil:

2 Likes

Jeg har veldig lyst til å snitte ned, men jeg aner ikke hvor bunnen er…

ser ut som 1,10 holdt ganske så bra ! Jeg fylte på der , og er inne med ett snitt på 1,18 totalt

Tror det er bra hold i APCL sine kontrakter i Gambia , og at de får SOSP , pga ROP som de ble tatt ifra .
Men TTT i Afrika ja …

jeg tror det skal hardt gjøres og få den til 90 øre , men man vet jo aldri … Snitt ned med halvparten nå , og evt siste halvpart om den faller mer ? :slight_smile:

1 Like

Noen som har mulighet til å dele denne artikkelen?

2 Likes

re: “Denial” fasen i forhold til APCL aksjen.

“Selg taperne” og “behold vinnerne” er min strategi, men her på dette forum er strategien åpenbart å kjøpe seg ytterligere inn i aksjen for hver dag aksjen synker videre. Klarer ikke å se noen større triggere her som skulle tilsi at ned trenden snur her med det første. Tror vi bikker godt unna krona og blir der en stund og så vil selskapet sannsynligvis emittere igjen innen maks 6 mnd med ditto “kursjustering”

Masse penger og tid ut til rettssak i årene fremover, nye emisjoner, Gambia ?, vel dette er Afrika…

Finn bedre aksjer er mitt råd.

3 Likes

Nå snur det gutter! :smile:

RT: 1.31.

2 Likes