Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

For pokker. Jeg som seriøst vurderte økning på 1.1 med halvparten av porteføljen min.

Av og til skal man bare stole på magefølelsen!

Du får nok muligheten, eg ser ikke noe i meldingen som endrer noe som helst

2 Likes

Penger klar hos megler. Må bare trykke kjøp.

Meldingen i dag gjorde et klart opprykk, og bærer signaler av en veldig selvsikker Pace. Fint å endelig få effektuert voldgiftssaken.
Jeg er dog skeptisk på hvor jeg skal sette inngangen min - Markedet mener visst at dette er kursdrivende info, men svinger veldig. Jeg er redd for å gjøre noe dumt (igjen).

Kanskje jeg skal vente til depression tilstander før jeg snitter ned :rofl:

1 Like

Hvis jeg skal si noe så er det at det nok er best å ha is i magen her om man vil ha billigst mulig inngang. Med all respekt så var det ingenting nytt i meldingen som vi ikke visste om, annet enn at Pace virker like sikker som i conference call i sommer om at dette går veien. Likevel tror jeg markedet reagerte med å sende aksjen opp fordi det var positiv news ifht. gårsdagens news og ikke minst, aksjen er utbombet og oversolgt. Jeg tolker dette som en dead-cat-bounce og at vi sakte men sikkert kommer til å sige nedover igjen uten news. Likevel er jeg enig i at det kanskje er lurt å snitte ned med ½ parten snart, og spare en pott til / hvis den faller under krona. Det vil nok være min strategi. Håper å kunne få ned snittet til rundt 3-3.50ish.

2 Likes

Jeg kom fram til det samme, men jeg er litt eksperimentell i dag.
Satte inn en pott på 1/2 av porteføljen, som jeg “margintrader”.

Målet er å trylle volumet større ved å utnytte marginene.

1 Like

Jeg syns dette snur veldig om på hele caset jeg … Igår/idag tidlig virket APCL nesten bunnløs og ALT var svartmalt … Folk snakket om under krona , og ned mot 50øre på div forum ! Kunne/kan såklart skje , men med dagens melding så står APCL sterkere og dette ser Senegal ! De fikk en liten smell i trynet nå føler jeg … Og det legger press på SOSP lisensen vår, som nå Senegal burde godkjenne for og ikke komme i samme situasjon på både ROP og SOSP . Den kan komme raskt , og det kan også bli samtaler med Gambia igjen !
Så er det også mulig ny borring i mnd fremover også + litt aktivitet på resterende lisenser :slight_smile:

Helt klart , krona kan komme om ting drar ut . Men det kan raskt komme positive meldinger og kursen går opp i 2-4kr … Jeg risikerer 20-30% nedside mot det . Har snitt på 1,18 ( kjøpte på slutten igår , og på 1,10 idag )

1 Like

Du er ganske heldig med så lavt snitt. Har du ikke vært inne i APCL før?

jo , jeg gikk inn fra 3 kr , før den datt mot 1,9 . Hadde da snitt på 2,5 ish vel … Vært litt inn og ut , og unngikk faktisk begge EMI’ene , med litt flaks .solgte på 8,50 på vei opp, men starta også handle for tidlig igjen, før jeg solgte på 3 kr igjen ! så totalt sitter jeg med tap… Men har fått tradet litt og surra på og tatt igjen noe :slight_smile:

Så reelt er jo ikke snittet 1,18 … :stuck_out_tongue: desverre ! men per nå er inngangen på det :slight_smile:

1 Like

Tror fortsatt det er salgsmumughet, eg tror eg før aksjer i apck under krona.
Nada niks null har endret seg med dagens mld

Det er jo psykologisk viktig å ikke tenke på reelt snitt. Hvis jeg tenker tap så er mitt reelle snitt nok langt under det som står i Nordnet akkurat nå (gikk inn på 8.50 første gang og ut på 11 kr ish) men begynte også å kjøpe igjen for tidlig…

Må nok regne litt på det så hjelper det på psyken når snittet ikke ser helsvart ut :smile:

helt klart at børsmeldingene til APCL var vel i overkant positive asså … Det virka jo som det kun mangla en liten signatur før alt var i boks ! Så på 6-5-4kr lasta jeg jo på en GOD del ,før jeg tok ett tap og gikk ut på 3kr igjen !

At denne meldingen ikke gir noe endring vil jeg tro er kun ett svar fra deg på eget ønske om og komme inn under krona Kronn … min mening :slight_smile: Men om det er stille 2 mnd igjen nå , så kan det jo skje , jeg er klar over det !

Nå gir det litt forhåpninger igjen iallefall , og APCL har gitt markedet svar . så da får vi se fremover ! Jeg tror helt klart SOSP går i boks ! :slight_smile:

1 Like

Spennende dager, uten tvil.
Har fått ned snittet mitt (reelt snitt) til 3,5kr.

Ikke så ille, egentlig. Nå fantaserer jeg bare om at aksjen hypes til 12kr igjen :hugs:

Meldingen sier ingenting annet nytt enn at arbitration-prosessen har fått et saksnummer. Pace er fortsatt er confident. Det endrer ikke mitt syn. Men, det er kanskje en god mulighet til å få ned snittet…

1 Like

Eg forstår det, og eg ville kanskje tenkt det samme, imot det hadde vert omvendt :wink: Men, det for min del, mer at eg føler eg kjenner lusa på gangen etter noen år der eg har følg selskapet relativt tett

ja , syns og huske at du var en av de som var her tidligere ja :slight_smile:

Men har du ikke noe tro på at dette legger litt press på Senegal da ? Syns det var en sterk melding idag jeg …

De vil vel nødig ende opp med rettsak der også vel , om ROP lisensen er litt i gråsonen som det er snakket om . :slight_smile:

Lurer også på om jeg skal sette en stop-loss på hele porteføljen ved kr 1 eller noen øre over.

Om kursen kommer til 1kr og dette utløser et stoploss-ras, så kan det være en utmerket mulighet til å øke volumet på kort tid.

men hvor mye nedside anser du at det er under 1 kr da? :stuck_out_tongue:
Jeg tror det er minimalt … Jeg hadde tenkt på at den kanskje kunne sige dit uten noe informansjon , men nå har vi fått det og kan igjen da få noe positivt fremover :slight_smile: Er du i tvil ville jeg kanskje heller vekta meg noe ned nå over 1,2 og skulle den få en tur ned på 1 blank eller under , så ville jeg fylt på .

Men hvert sitt valg :slight_smile:

Nedsiden er nok marginal, men om det utløser et ras som tidligere spekulert, så kan det være en kort periode (maksimalt minutter) hvor kursen er latterlig lav. 0,9-0,7kr. Selvfølgelig avhengig av volum og beløpsgrenser.

Igjen, dette er bare høyst spekulativt, og 1kr er bare en “symbolsk” grense.

tja … jeg tenkte at om det kom , så ville det kommet på dumpene til NTF eller SEB som vi har sett flere av , men de virker ferdig solgt … Ikke solgt på snart 2 timer vel .

Nå ligger det 800k på kjøp over 1,10 (som er synlig iallefall) så skal jo litt til og dra den såpass ned ! 1,4 mill totalt på kjøp mot 3-400K tidligere idag .

Lykke til anyway :slight_smile: !