Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Mye kan skje fram til neste PM. Justerer taktikken min underveis :wink:
Snittet mitt er endelig på et behagelig nivå i alle fall…!

Lykke til. Avslutter dagen med en god magefølelse :slight_smile:

Føler snittet mitt også er på et behagelig nivå nå, er mer komfortabelt å se på iallefall🤣 Går inn med mer om den går under 1kr

Er det noen som kan bekrefte om ICSID Worldbank er samme Worldbank som Gambia får pengestøtte fra?

Tipper det:

1 Like

Eg synst ikke meldingen var sterk, eg synst det var en negativ melding.
Hadde meldingen vert positiv, så hadde det stått noe som at Apcl og myndighetene er kommet til enighet, sånn og sånn, men det gjorde det ikke.
Dei går til sak, vel, positivt at noe skjer, men at det mø rettslige instanser til, er for meg negativit, det burde kunne blitt løst utenfor rettsapparatet dersom det skulle vert noe positivt med det.
Så eg tolker det som at det ikke var mulig å løse tvisten, og at rettsak er eneste utvei, da var det jo helt naturlig og ta skrittet, om ikke, så ville det jo sett ut som om selskapet selv mente det var en dårlig sak, sånn tolker eg det…
Men, eg er enig i at dersom det virkelig kommer en positiv melding, så er inngang no lukrativt, selv venter eg noen tiøringer til, så håper eg for dagens aksjonærer at kursen ikle går lavt nok til at eg løser ny ticket

1 Like

Har selv et snitt på 3,6 og sitter verken like dypt snitt- eller pengemessig i forhold til mange av dere.

Det jeg lurer på er, ja, det er en fin anledning fremover for å snitte ned men hvor sannsynlig er det egentlig at vi kommer ut av dette med pengene i behold? Skjønner så klart at ingen sitter på noe svar for dette, men med en arbitreringsprosess som kan dras ut over lang tid vil pengene på et eller annet tidspunkt ta slutt uten emisjon(er).

Ved å bruke (litt) ukomfortabelt med penger for en student kan jeg ende opp med et snitt som er godt nede på 1,x og sitter derfor veldig godt plantet på gjerdet da jeg er veldig usikker på sannsynligheten for en kurs over det…

2 Likes

Skjønner hva du mener. Jeg satt på ca. 20-30 000 aksjer som jeg hadde betalt 116 000kr for. (Snitt på roughly 5)

I dag kjøpte jeg 12 000 aksjer for ca. 14 000 og fikk over halvparten av porteføljen doblet, med snitt på 3,6.

Lite i forhold til mange andre av de gutta her, men nå har jeg pusha grensene mine ganske langt. Håper det lønner seg.

(Grove tall i utregninga her)

Ingen som vet selvsagt, her er det rett og slett bare å bestemme seg for hva man skal tro.

Jeg tror en av hovedårsakene til at kursen er så lav nå er fordi mange ønsker å tjene penger, mens forhandlingene pågår, på andre investeringer.

Det kan komme til å skje veldig lite i månedene som kommer, men Gambia kan også plutselig komme på banen og si at APCL kan beholde lisensene. APCL er den parten som er best tjent med å slippe arbitration, så Gambia kan bruke det som et forhandlingskort. Noe jeg i min godtroenhet fortsatt håper på… Men jeg kan ta veldig feil - noe jeg ser ut til å gjøre oftere enn jeg har rett.

Brukte litt tid på å gå gjennom siste pressemeldinger i detalj. Selv om A1/A4 er uoversiktelig, får jeg sterke signaler ang. SOSP. Du kan også fint lese mellom linjene at ROP brukes som forhandlingsbrikke, for det står nesten svart på hvitt i PM. Senegal ser nå at vi går de rettslige skrittene som trengs for å beholde våre rettigheter. La meg igjen understreke, at ingen kommer godt ut av en arbitration. Myndighetene (Både Senegal og Gambia) vil ikke kunne komme nærmere kommersielle funn på lisensene når aktiviteten settes i bero pga. voldgiftssak.

Videre, så er det gøy å lese om Sierra Leone, og restrukturering av seismikkdata i Côte d’Ivoire.

Mange ser seg også blindt på pressemeldinger og situasjonen i Gambia. Husk at dette er en organisasjon som jobber med flere ting, og langt fra alt børsmeldes. Dem sitter ikke rundt et bord og knasker brødskiver mens de venter på svar fra Gambia og Senegal. Det skjer mye, og jeg tror vi går et spennende halvår i møte. (Selv om vi skulle havne under krona).

Jeg sitter stødig i båten, og krysser fingra! Langsiktig tro :slight_smile:

1 Like

Mye fra meg nå, beklager det.
Endelig kan vi søke opp saken hos ICSID.

https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/38
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/39
https://icsid.worldbank.org/en/Pages/cases/casedetail.aspx?CaseNo=ARB/17/40

Men nå er jeg maksimalt forvirret - Hvorfor er det tre saker, og hva er “APCL Gambia B.V” og “African Petroleum Gambia Limited”?

1 Like

Hvis du har råd til å tape pengene kan du gamble. Jeg visste jeg kunne tape alt og gikk derfor inn med tilsvarende det jeg kan tape. Men begynner jeg å snitte ned nå svir det ganske bra og blir vanskelig å forsvare rasjonelt så avventer kjøp til nærmere krona eller en avklaring :wink:

2 Likes

@Potetsalat: Hehe, er nok fortsatt et godtstykke under dette nivået men ja, skjønner godt hva du mener med å pushe grensene mine. Får bare krysse fingrene for oss alle!

@VargVemund: Hehe, ja det var nå det med å bestemme seg da. Føler litt for å legge inn en litt ekstra for å ikke gå glipp av en plutselig ordning av dette, men kursen skal vel ytterligere ned om ikke lenge.

@Nocturne: Har vel strengt talt råd, men så er det jo en ganske stor gamble å ta mot å sette de samme pengene i “sikrere” aksjer. Kommer nok til å sitte med med litt penger på box for å avvente en eventuelt lavere inngang :slight_smile:

2 Likes
1 Like

Ophir stays optimistic about Ivory Coast PSC

UK explorer and African partners hoping to find further leads on block after unsuccessful deep-water well

UK INDEPENDENT Ophir Energy is not yet ready to give up on a production sharing contract off Ivory Coast despite having come up dry at a deep-water wildcat earlier this year.

Ophir is evaluating the potential for further leads and will recalibrate 3D seismic using petrophysical data gathered from the Ayame-1X well drilled on the CI-513 block as it looks at “potential traps up-dip” of the exploration well on the Ayame West prospect, partner African Petroleum Corporation (APCL) said.

Ayame-1X, which was drilled to a depth of 5394 metres by the Seadrill-owned drillship West Saturn, had been targeting around 240 million barrels of recoverable resources in a number of turbidite channel complexes of Santonian and Turonian age, with an estimated 28% chance of commercial success.

However, in May it was confirmed as having been unsuccessful, although the well did hit good reservoir sands with oil shows.

Ayame-1X was the commitment well on the PSC that Ophir entered in early 2016, taking a 45% operated stake, with APCL on the same share and state oil player Petroci holding a 10% carried interest.

Ophir has a drill-or-drop option on the acreage set to expire next March. The original cost estimate for the well was $30 million, with this dropping to $20.5 million around the time the failure was revealed. APCL said the final gross well cost was around $19 million.

The block sits in a relatively under-explored part of the West African Transform Margin play fairway, with exploration opportunities assessed to be of similar geology and scale to discoveries in the Tano basin off Ghana.

At adjacent Block CI-509, APCL is making an exit after failing to find a farm-in partner. The PSC expired in March last year, but APCL was granted more time by the government to find a partner.

APCL held a 90% operating stake in the block, with Petroci again on 10%.

Meanwhile, the Oslo-listed junior lodged an application with Senegalese authorities to enter into a second renewal phase at the Senegal Offshore Sud Profond (SOSP) production sharing licence.

It is looking to exchange its outstanding well commitment with a 3D seismic acquisition programme and to transfer the revised outstanding commitment to the second renewal phase.

The current first renewal phase for the block expires on 15 December. If the proposal is approved, the second renewal phase will have a two-and-a-half-year term.

6 Likes

Ah, som jeg hater stillheten og informasjonsvaakuumet.

Og dette skal muligens pågå til midten av desember? Jeg synes jeg har vært tålmodig nok :joy:

2 Likes

Nåh, vi touchet såvidt 0,9 i dag. Er du klar, eller tar nervene deg? :slight_smile:

Eg venter enda

3 Likes

Du ser ikke ut til å ha tatt feil så langt.
Det gjenstår egentlig bare å se om SOSP kommer før profetien din inntreffer.

Nei, er ikke klar enda så håper vi kan vente 1 måned til. Regner med å kunne doble innskuddet. Men trenger kapital til IPS konto + denne så snakk om rundt 100k. Må selge noe Nano da men ikke på disse nivåene så personlig håper jeg vi ikke bikker 1 kr før i nov / des… :slight_smile:

1 Like

jeg fulgte rådet ditt i forrige uke ,selv om jeg skrev jeg var uenig :stuck_out_tongue: Jeg solgte på 1,22 da .

Er enig i at trenden er nedover , og at det må komme noe positivt for og dra den opp !
Risken er jo og sitte på utsiden, og ikke få med seg første dobblinga …

Har flere dager hatt kjøp inne på 1-1,03 men idag var jeg såklart opptatt i møte når den duppa ned :frowning:

Vi får se hvor inngang blir :slight_smile:

1 Like