Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PetroNor E&P Limited (PNOR)

Tok ut en ny liste i dag(noe jeg har gjort med jevne mellomrom siden henderson meldte 5%. Til de av dere som lurer på om M&G og Sarella har solgt noe siden da så kan jeg berolige med at det har de ikke :slight_smile: henderson begynner nå å nærme seg sluttsolgt og tar jeg høyde for det siden siste liste jeg tok ut den 24.11 så har topp 20 øket beholdningen med ca 1M aksjer siden da.

Betyr kanskje lite for de som ikke tør noe bet her, men er greit å ta med seg for de som er med og sitter og vurderer det ene eller det andre.

Man skal ikke se bort i fra at ett sluttsalg for Henderson kan gi en aldri så liten boost, men de daglige salgene deres er ikke spesielt høye(snitt ca 160k siden forrige liste) så det er nok i første omgang “bytteklubben tapsfradrag” som rår over kursen den siste tiden. Plutselig er både de og Henderson ferdige og det burde gi en liten fart i alle fall.

Det viktigste er selvfølgelig nyheter av fundamental verdi, men frem til da så har jeg tro på overnevnte.

9 Likes

Tusen takk - Dette var fint å høre!
Vinker farvell til Henderson, og takker for billige aksjer :slight_smile:

2 Likes

The term of the current first renewal phase of the SOSP PSC is due to end on 15 December
2017. Should the Senegalese authorities agree to the Company’s proposal then the second
renewal phase will be for a term of 2.5 years with a work programme commitment of
acquiring, processing and interpreting 3D seismic and the drilling of one exploration well.

Det er nå bare 1 måned igjen til SOSP går ut. Så er spørsmålet om de får fornyet denne. Hvis de får det kan vi fort se 2-300% opp. Hvis ikke kan vi fort se -50%. Har lyst å øke litt her i forkant men ønsker meg egentlig aksjer ned mot 0.80… :smile:

3 Likes

Ser ut som at vi har brutt barriæren ved 1kr. Vi slipper nok ikke unna svigningene som vi også har hatt ved 1.02 / 1.05, men jeg tror nok vi skal stabilisere oss mot 0.9 mot slutten av måneden, om vi ikke får noen kursdrivende nyheter snart.

Har du justert kursmålet fra 0,9 til 0,8, @Nocturne ? :slight_smile:

Hehe, jeg ønsker selvfølgelig flest mulig aksjer og har ikke noe formening om nøyaktig nivå for kjøp men ønsker meg rundt 80.000 aksjer til så 0.80 hadde passet meg meget bra altså :slight_smile:

(Hadde jo ikke sagt det om jeg ikke hadde troen på at dette ordner seg altså. Kan fort gå russiske prosenter med den minste positive melding :slight_smile: )

3 Likes

RE - men ønsker meg rundt 80.000 aksjer til så 0.80

Det er jo lov å håpe, men uansett så spiller det jo ikke så stor rolle om man får kjøpt på 0,80//1 eller 1,2 hvis ting ordner seg for da vil kursen uansett gå mange hundre %.

De fleste vil gjerne kjøpe på bunn og selge på topp, men det er noe også de fleste aldri får oppleve så har man trua så er nok dagens kurs å anse som god. En særlig lavere kurs virker ikke å komme uten nyheter.

Det er nå under 1 måned igjen til avtaleperioden for SOSP går ut (15.12) og av samme grunn kan en avklaring kan komme hvilken dag som helst.

Jah, helt enig med deg. Jeg kjøper 80k på krona hvis jeg får tak i. Jeg bare venter på at triggere i min andre aksje skal materialisere seg før APCL stikker til himmels :slight_smile:

3 Likes

Jeg vil snakke hypotetisk aksjekurs.

La oss si at Gambia og Senegal ordner seg. Kanskje med andre prosenter, kanskje med andre vilkår, men at dem ordner seg til det gode.

I April / Mai i år hadde vi prøveboring, og aksjekursen pumpet til 12kr. Dette var på ei brønn med veldig lav CoS. La oss si at vi borer i samme område som hvor CAIRN hadde funn tidligere i år, til neste sommer - Hva slags aksjekurser er det realistisk å snakke om?

12kr? 20kr? 30kr?

EDIT;
Jeg appellerer til dere med bedre sans for teknisk analyse enn meg.

Det er ikke realistisk å snakke om noe i Apcl :joy:

1 Like

Jeg er på den hypotetiske bølgen i kveld :slight_smile:

1 Like

:+1: det vil være ett håpløst case med kun gjetninger, hva vil Apcl Evt måtte gi fra seg i prosenter av lisenser i en farm out og hvilket kostnader kan Apcl Evt få dekning for, da tenker eg historiske.
Hvem betaler drilling osv
Det blir som og tippe ett tall

1 Like

Haha. Det første som står for tur er vel SOSP forlengelse eller ikke. Deretter er det den notoriske rettssaken, jeg håper personlig og har en våt drøm om at Gambia gir seg og kommer til enighet før eller mens den pågår. Er tungt inne i APCL og selger meg ut så fort jeg har muligheten :rofl:

1 Like

Jeg har ikke store forhåpninger til SOSP. Vet derfor ikke om jeg tør kjøpe før avklaring foreligger. Er redd halvering av kursen om de mister den og bare står igjen med rettsak i Gambia. Den tror jeg derimot de vinner, og derfor sitter jeg med aksjene jeg har :wink:

3 Likes

Unner oss en happy ending(ikke på den skitne måten) på dette eventyret :rofl::rofl:

3 Likes

Heyh!! Happy ending e happy ending uansett, ikke diss det! :joy:
Men håper for deres del at det kommer noen knallnyheter der sånn helt plutselig :+1:

1 Like

Knallnyheter tas gjerne imot! Evt hva som helst nyheter så det skjer noe. Lei av å se -79% og at aksjekursen ligger på 1kr kontinuerlig :stuck_out_tongue:

Vet ikke hvor idiot jeg er når et 6-siffret tap ikke svir så mye… #Ineedhelp #Jegkantjenedettilbake

7 Likes

Hva skjer? Ny pump’n’dump eller news på gang`?

Ikke noe annet enn at CAIRN har sluppet en lovende pressemelding om oljefeltet.

Bra i APCLs favør, om dem får lov å operere :roll_eyes:

2 Likes

Har det kommet noe nytt rundt rettssaken?