Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Akastor ASA

Akastor ASA: Invitation to Presentation of Fourth Quarter 2025 Results

Akastor ASA: Resultat for fjerde kvartal 2025

Akastor ASA: Fourth Quarter Results 2025

Akastor ASA: Declaration of extraordinary cash dividend

AKAST: Ex-dividend NOK 0.4 today

Akastor ASA: AKOFS Offshore AS signs contract for Aker Wayfarer

Akastor ASA: Annual Report 2025

Akastor ASA: Notice of Annual General Meeting

Akastor ASA: HMH announces launch of initial public offering (IPO)

Dette er jo en vanvittig rabatt på nav.

Om hmh noteres på dette nivået blir vel akastors andel lik hele dagens verdi av akastor.

Fin gjennomgang her:

Ellers ikke noe nytt fra SEC siden 23mars. EDGAR Entity Landing Page

Disclaimer: Er min største investering p.t.

1 Like

Virker jo som en trygg investering.ingen nedside.

1 Like

Det har ligget i kortene lenge, og de har nå over tid bevist at de er i stand til å realisere eiendeler til verdier over bokført.

Akastor ASA: HMH announces pricing of initial public offering (IPO)

Akastor ASA: Closing of initial public offering (IPO) by HMH

Seig start for HMH etter notering. Ned fra IPO 20 usd på onsdag til 18,82 på torsdag; børsen stengt på fredag.

Har vanskelig for å se at oljeservice skal trende ned med det første, så jeg tenker jeg blir sittende; muligens trade litt på bevegelser.

@hgsd300 Siden jeg brukte HMH som eksempel så vil jeg bare nevne at de nettopp hadde en IPO på 20 usd og ble notert å Nasdaq. Den sank etter lansering, og var helt nede i 16,32 intradag sist onsdag. Selv kjøpte jeg på 17,09 på torsdag.

HMH var eid 50/50 av Baker Hughes og norske Akastor. De er fortsatt hovedeierne. Så om man vil ha en eksponering mot HMH så kan man alternativt kjøpe Akastor siden man kan ha de på ASK. Akastor er pt. min største post, bare så det er nevnt.

Fire store aktører i det siste flagget kjøp over 5 % totalt ca 25.

SEC Filing - HMH Holding Inc.

https://encompasscap.com/

Citadel - Identifying the Highest and Best Uses of Capital Citadel https://www.citadel.com

Når det nå produseres olje og gass alt hva remmer og tøy kan holde de aller fleste steder så er det mer slitasje på utstyr, og det vil være større behov for vedlikehold og reservedeler.

Akastor ASA: Minutes of Annual General Meeting 2026

Financial calendar

Kjøpte som sagt en post i HMH 9 april til kurs 17,07, og solgte nå 21 april kurs 20,49. De har vært opp i 21 intradag på onsdag om jeg husker , stengte på fredag ned 0,4% til 20,13 på lavt volum, og er over IPO på 20 dollar.

Verdt å merke seg at flere insidere kjøpte til dels store poster rett etter IPO, i tillegg til aksjene det var tildelt.

Top Brass at HMH Holding Make Bold Insider Moves on Class A Shares - TipRanks.com

Oversikt over tildeling og kjøp for de respektive her.

1 Like