Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Akastor ASA

Nå var det jo jeg som sa i Aksjesladder at jeg hadde kjøpt akastor :stuck_out_tongue:

1 Like

Jeg forstår.

Var det fundamentale eller tekniske forhold som lå til grunn for ditt kjøp?

Lang historie kort, folk som er mye smartere enn meg sa det var bra kjøp. så da følger jeg dem :wink:

Riktig. Syntes forøvrig det var redelig av deg å presisere likviditetsrisikoen i Akastor under episoden.

1 Like

Ja aksjen er ekstrem illikvid.

Så sant så sant. Jeg blir dessuten tidvis forbauset over de store blokkene som skifter hender. For finansielle institusjoner er volumene imidlertid bare lommerusk.

Akastor er vanskelig og har i lang tid vært en value trap. Trader rundt 0,5 PB.

Spørsmålet er om markedet vil være villig til å redusere rabatten om man med mhWirth JVen får realisert den aller største posten.

Jeg eier selv og skal sitte til JV er i boks. Forhåpentligvis står kursen da i 8-10kr.

De har tidligere snakket om børsnotering for MH Wirth. Ble dette mer eller mindre sannsynlig etter JV med Baker Hughes?

Hvilken hensikt vil det tjene å børsnoterte MHW før jv med bkr?

Tror du misforstår her nå.

Før JV med BH ble annonsert eide Akastor 100% av MH Wirth, og var tydelig på at målet var IPO i 2023-2024.

Etter det nå annonserte JV’et, lurer jeg enkelt og greit på om målet er det samme? Altså, sagt på en annen måte; tror vi Baker Hughes deler dette målet, eller om IPO kanskje blir forskjøvet litt pga JV og synergier man ønsker å hente ut først?

Ingen aning. Men magefølelsen min tilsier ikke behov på listeføre mhw etter jv. På den andre siden vil dette i størregrad synliggjøre verdier og tjene både akast og bkr.

Planen er å gå på børs med JVn når tiden et moden for det.

Fra JV-presoen, som kan leses her: https://akastor.com/assets/files/Akastor_Investor_conference_presentation_2_March_2021.pdf

Gikk en 500 000 post på fredag

1 Like

Kontraktomfanget for lavt til å børsmeldes?’

Send mail til Ir.

Nå vet vi hva den steg på idag

De melder ikke over 30 MUSD, samme som slurry pumps som ble annonsert i kvartalsrapport presentasjon.

Nei, vi har ikke sendt noe egen melding på dette da avtalene det her er snakk om er av mindre størrelse. Vi børsmelder stort sett kun større prosjektordre, og oppdatere markedet rundt mer generell ordreinngang i forbindelse med kvartalet.

Kan jeg spørre om grunnen til at du lurer på dette?

God kveld!

Mvh
Øyvind Paaske

2 Likes

Kan det være det den gikk på - volumet var jo marginalt selv for akast å være…