Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker (AKER)

Tvenge og Blystad inn i Røkkes børsfest

Rentefastsettelse

Mener Aker og Røkke bløffer: – De ville vært med

Aker ASA: Mandatory notification of trade

Rentefastsettelse

Rentefastsettelse

Akers advokat om Sveaas-søksmål: – Over 200 millioner på et grunnløst erstatningskrav

Gigaregning etter milliardærrettssaken: Advokatene krever 258,65 millioner kroner

Møtte kong Charles på Windsor Castle

Kjøpte mine aller første aksjer i 2001. I Kværner. Dvs; min far kjøpte på mine vegne. For kr 10 000. Fulgte med på tekst-tv og ante egentlig ikke hva jeg drev med, men husker at de doblet seg iløpet av en måned eller to. Et par måneder senere og Kværner gikk tilnærmet konkurs, ble slukt av Aker og jeg satt igjen med skarve 10 aksjer verdt mindre enn minst. 25 år senere, sitter fortsatt med de samme aksjene og er 10% unna å være i null.

Litt av en reise.

4 Likes

Aker ASA: Invitation to Presentation of Fourth Quarter Results 2025

Jeg har hørt en annen versjon den tiden du nevner…der aksjekursen lå på ei krone,så kom Røkke og skulle fikse selskapet(tror det var Kvaerner)…der aksjen suste opp til 250 kr pr aksje… :thinking:

Men ja,det finnes alltids gode muligheter og historier oppi tiden :sweat_smile:det gjelder bare om å “flytte” blikket.

1 Like

Var pur ung og lovende og null peiling, så håper virkelig ikke at det var som skjedde :sweat_smile: Hadde nesten vært trist, ikke catche at 10k blir til 2,5 mill;p

Googlet litt og fant ut at jeg i tillegg har vært gjennom et par år (2002-2004) hvor aksjene var en ikke-omsettelig eierandel, etter at Aker Maritime AS sluttet å eksistere. Helt til Aker ASA så dagens lys i 04. Så har faktisk blitt reddet av Røkke x2.

1 Like

Ikke flat nok ballong

Aker ASA reports fourth quarter results 2025

Aker-verdiene var på 67 milliarder i fjerde kvartal