Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker BioMarine AS

Tiden vil vise. Jeg tror på høyere kurs når det skiftes børs

Jeg er inne med en liten post og kommer til å sove godt i natt👍

…og alle virker å tro at Røkkebassen & Co står fritt til å støvsuge havet for Krill, uten at det reguleres eller får en vanvittig kostnad?

Selv nå, hvor de bare kaster ut snurpenota og håver inn med gratis Krill, klarer de ikke å tjene rare slantene på dette. Hva når Kina og andre land begynner å fiske Krill?

Jeg tipper kurs 50-55 i løpet av 3-5 år.
…og det det er best case.

1 Like

Skummel utvikling i aksjekursen.
Dette kan fort bli en aldri så liten DaCapo.

Husk at AkerBM styres av Klopp. Klopp tok over Liverpool i 2015 og vant i 2020. Klopp har levert bedre å bedre på veien mot gull, men det tok 5 år.

Jeg har fortsatt troen og sover godt med mine aksjer👍

oh please dooo elaborate.
prising:
31.12.19 - 2,3mrd
31.03.20 - 4,9mrd
notering - 7,9mrd

Noteres på ME…

1 Like

Haha AKER reagerte mer enn AKBM på innsidekjøpet @ 14:14 :sweat_smile:

Oslo Børs har mottatt søknad fra Aker BioMarine AS om opptak til handel på Merkur Market

Oslo Børs – Aker BioMarine AS - Nytt selskap tas opp til handel på Merkur Market / New company admitted to trading on Merkur Market 06.07.2020

Financial calendar

Financial calendar

Aker BioMarine AS: Invitation to Q2 2020 investor and analyst call

AKBM: MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE BY PRIMARY INSIDER

AKBM: MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE BY PRIMARY INSIDER

https://finansavisen.no/nyheter/aksjeanalyse/2020/08/31/7561477/tar-opp-dekning-og-sier-kjop-til-aker-biomarine

1 Like

Kjøpte litt i Aker Biomarine idag etter positiv artikkeli Finansavisen. Oppsiden ser ut til å være ca 60% fra dagens kurs, jvis selskapet leverer på guidingen:

1 Like

Det er veldig brat at flere meglerhus er posivive (utdrag fra artikkel):

Flere meglerhus er bull

Aker BioMarine ble notert på Merkur Market 6. juli med en aksjekurs på 111 kroner, et godt stykke under emisjonskursen på 115,85 kroner fra da selskapet hentet 2,1 milliarder kroner i juni. Prisingen av selskapet ble ved noteringen sett på som overraskende høy, og aksjekursen falt til 104,70 kroner. Børsverdien ble da redusert med 1 milliard kroner.

Den seneste måneden har aksjen steget 7,6 prosent, og flere meglerhus har nylig tatt opp dekning av Røkke-aksjen med kjøpsanbefaling. Carnegie har kursmål 165 kroner på Aker BioMarine-aksjen, DNB Markets har kursmål 130 kroner, mens Arctic Securities er mest bull av meglerhusene med et kursmål på 185 kroner - som tilsvarer en dobling av aksjen.

1 Like

Ved inngangen til 2020 sto Aker BioMarine mutters alene som fornybar-investering i oversikten over Aker-konsernets mest verdifulle eiendeler. Da var Aker BioMarine verdsatt til 2,4 milliarder kroner.
Og etter en aksjekapitalutvidelse på 2,1 milliarder kroner, som reduserte Akers eierandel fra 98 prosent til nå knappe 78 prosent av aksjene, så sitter Aker nå på egenkapitalverdier for 6,5 milliarder kroner i Aker BioMarine.
Fra E 24 idag

Veldig spennende! Mulig det blir for langt løp for mange, men her kan det ligge mye spennende i framtida.