Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker BP (AKRBP)

Sendte mail til selskapet igår og fikk raskt svar tilbake, er ivertfall noe betryggende:

Når det gjelder coronavirus, så har vi iverksatt nødvendige tiltak for å minimere risiko for smittespredning og driftsmessige avbrudd.

Fallet i oljeprisen er selvsagt ikke godt nytt, og det har en sterk negativ effekt på aksjekursen. Samtidig, som du er inne på, Aker BP er godt finansiert, og har dermed stort handlingsrom selv i slike perioder. Så vi bretter opp ermene og akter å gjøre det beste ut av situasjonen.

Vennlig hilsen

Kjetil Bakken

VP Investor Relations

Aker BP ASA

Det er jo klart at de er på tett på ballen slik som alle andre. Såvidt meg bekjent så har også AkerBp personell som sitter i karantene/isolat i påvente av svar på prøver.

Det utføres tiltak over hele nordsjøen for å begrense eventuel spredning uten at jeg ønsker å gå i detalje på disse da de variere fra installasjon til installasjon og selskap.

AkerBp er godt rustet og jeg er ikke så veldig bekymret for de på lang sikt. Er ikke Norwegian vi snakker om. Men jeg ser fremdeles for meg en oljepris i området 10-20$ etterhvert som omfanget nærmer seg USA og oljepriskrigen øker i omfang.

Opp i alt dette så må vi huske på at er det noe verden trenger når vi skal komme oss på fote igjen etter covid19 så er det tilgang på billig olje.

Svaret er jo hva jeg selv tror også, synes det er greit å få det bekreftet fra selskapet også.

Etter hvert som tiden går vil jo viruset avta mer og mer i Asia slik at de kommer tilbake i en mer normal tilstand, så øker det andre steder i verden. Tiltak som settes inn nå vil jo bremse spredning en god del og på et eller annet tidspunkt når det en topp i Europa for deretter å avta også her.
Vi kan jo egentlig ikke tro noe annet.

Tydelig at folk prøver være positive, men dette er en eksepsjonell krise og ingen tvil AKERBP og EQNR skal videre ned. Det er panikk og skrekk, men sannheten er også oljepriskrigen har indikasjoner på å vedvare. Og selv om den tar slutt, så er lagre bygget opp. Personlig tror jeg oljepris er lav resten av året.

Håper det ikke er meg du henviser til når du sier at folk prøver å være positive. Da må du lese litt hva jeg har skrevet på olje tråden den siste tiden.

Aldri nevnt navn :slight_smile: ser bare flere sier vi har nådd bunnen, og dette var gulvet…

Primærinnsidere kjøper aksjer i Aker BP

1 Like

noen som skjønner tegningen i midten? :sweat_smile:

Aker BP updates its investment program

Noen som har en ide om hvor mye som må til for at ett selskap som Aker BP går konkurs ?

med oljeprisen som ligger nå…så kan det bli vanskeligt på sikt å bygge ut allt det av investeringer de har planlagt til nå…

pluss de har en obligasjonslån til forfall i år…

:golfing_man:

1 Like

Hvor mye er dette lånet på siden du nevner det ?
Har de ikke kapital til å forsvare det på denne olje prisen ?

har bare fått med meg om det obligasjonslånet …men ikke skjekket noe nærmere om dette.

men har en plan i å skaffe meg fundamentalanalyser fra forskjellige selskaper senere i år,når Coronaviruset har fått gjordt litt data på økonomien,-akkurat nå er alt et gigantisk spørsmålstegn…

mitt syn på oljeaksjer blir klarere etter vi er forbi april…da Saudi Arabia har lovet å trykke på “storknappen” i oljeproduksjonen og øke den til 12,5 millioner pr. fat om dagen…

så ikke forhast deg i å gå inn i noe som helst akkurat nå.

Takk for innspill får sitte på gjerde til midten av april og se hvordan det utarter seg :slight_smile: Gjelder vell å være inne før folkeavstemning om grunnlovsreformen i Russland 22 april. Tviler på Russland endrer mening før det.

Publication of 2019 reports

Notice of Annual General Meeting 2020

Renteregulering

Glad du ikke fikk rett i denne. Er ikke ofte det må føles så godt å ta feil?

Revised proposal from the nomination committee

Minutes from the Annual General Meeting in Aker BP ASA