Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

ttt

Jeg er ikke den beste på det tekniske, men siden vi ikke kan vente nyheter her og det er relativt få av oss som følger denne virker det som gjør jeg et forsøk:

Ser ut som at dette er viktige nivåer(kanskje også 4,5 som ikke la inn):

3-3,33-3,7-4-4,5-5

Nå sluttet den litt under 3,33 som jeg tror er et støtte/motstandsnivå, så da blir vel signalet ned til 3 en tur ila morgendagen.

Ikke TA:

Grunnen til at den falt i dag tror jeg kommer fra at småsparerne endelig får aksjene sine på konto og selger i hopetall. Tror de store sitter mer stille og hamstrer, men har ikke tilgang på aksjonærlister for å bekrefte det. Bare følelsen jeg får av å se hva som sies i diverse forum. Det var en stor som solgte fredag ettermiddag, men vi så positive tendenser i dag tidlig. Får bare vente og se tenker jeg. I “det store bildet”(vanskelig å få et stort bilde ut av noen få dager på børs :P) så er vi nå i bunnen av de fleste støttenivåene og man kan nå handle billigere enn de fleste andre som har kjøpt siden åpningen. Dvs. at man sitter med lavere snitt enn de fleste kortsiktige i aksjen ved å kjøpe nå. Om det er en beskyttelse mot videre fall? Nei, men ville ikke blitt overrasket om vi så den opp mot 3,9-4 igjen ila. noen dager da snittomsetningen ligger i det området og det sikkert er der de fleste vil være i 0(av de som har handlet etter notering).

2 Likes

Det er mange tradere inne i den her, så der er ikke rart ser svinger mye. Kommer selv til å øke i løpet av uken, kjøpte dagen de ble notert på 2,15 og har utbytteaksjene.

@Martins takk for flott bidrag :slight_smile:

1 Like

Vet vel foreløpig litt for lite og oppdaget offshore wind litt for seint den dagen aksjene kom ut… :see_no_evil: Men har trua på havvind og venter på at de skal synke ned igjen i 3 kr så skal eg handle litt :+1:

Er vel det som er problemet til mange, man vet ikke helt hva aksjen er verdt. Jeg sliter litt med det selv også :slight_smile:

2 Likes

Etter noen kvartalsrapporter og oversikt blir det nok ganske klart, men inntil videre er det anyones guess ja. Bransjemessig høres ikke prisingen så ekstremt høy ut da, men det er vanskelig å si når man ikke har full oversikt.

Til å være ESG så er det ikke noe å si på, men det er for lite info ute til å si noe annet om kursen.

1 Like

Trodde på forhånd at vind ville prises mye høyere enn Carbon-delen, men de prises tydeligvis litt utifra størrelsen på subsidiene.

2 Likes

Er vel for at det ikke er noe lignende på børs, de er vel det eneste noterte CCS selskapet som jeg har skjønt det.

Er snakk om å øke karbon skatten i EU? , mtp hvor mye penger som kan komme fra oljeselskapene er veldig bull CCAS. Sjekk ut “Northen lights” prosjektet

Oslo Børs has received an application for admission to trading on Merkur Market from Aker Offshore Wind Holding AS

Oslo Børs – Aker Offshore Wind Holding AS - Nytt selskap tas opp til handel på Merkur Market / New company admitted to trading on Merkur Market 26.08.2020

AKER OFFSHORE WIND HOLDING AS: PUBLICATION OF ADMISSION DOCUMENT

Financial calendar

Så triggerliste hittil:
Pågående:

  • The Redwood Coast Offshore Wind Project (RedCOW) was established in 2018 as a consortium with Aker Solutions and EDP Renewables (now Ocean Winds)

  • Project has the potential to be a flagship project for the state, with an initial capacity of 150 MW by 2025

  • Aker Offshore Wind owns a share of the project development company KF Wind which has secured one out of five Memorandum of Understandings (MoUs) with Ulsan City and three potential sites for development

  • The project has a total potential capacity of 1,500 MW with electricity production from first phase of 500 MW from 2025-26, and is developed in a strong consortium with Ocean Winds and local partner, WPK

2020:

  • Upcoming Scotwind lease round to open in 2020 and aims to provide 10 GW in new installed capacity
  • Agreement in place between reputable energy company and Aker Offshore Wind to jointly bid in the upcoming Scotwind process

(Info så langt om denne konkurransen, som er i gang: https://www.offshorewind.biz/2020/06/10/scotwind-offshore-wind-leasing-round-kicks-off/)
Deres kommentar om vind-markedet: The Sector Deal will ensure that even more of these companies win work not only on here, but around the world in a global offshore wind market set to be worth £30 billion a year by 2030.

Januar 2021:

  • The Norwegian government has opened two areas for offshore wind development with a potential capacity of about 4.5 GW: Sørlige Nordsjø II and Utsira Nord
  • The license award process starts in January 2021

12.02.2021 Q4 rapport
20.04.2021 Årsmøte
09.07.2021 Halvårsrapport

1 Like

Huff for en utvikling.

Ja, bare doblet på en uke :joy:.

Dårlig utvikling siste dager, men rallyet var nok veldig traderdrevet. Dette i kombinasjon med at de som deltok i emisjonen sitter på gigagevinst, gjør at det selges hardt når det først bikker nedover.

Tror likevel denne kan gå fint oppover på litt sikt når ting får roet seg.

Ja, det er trist å sitte med 100% avkastning på utbyttet :slight_smile:

1 Like

Regner du med fallet i AKSO da? :slight_smile:

Btw e24 slipper til en annen vinkel også: https://e24.no/olje-og-energi/i/XgxL8o/norge-maa-lede-an-og-bli-en-klimadiplomat

Nei, det er ikke regnet inn. Med det så ser det fortsatt ganske bra ut :slight_smile: Hadde regnet med ett fall, spesielt når det er generell uro på børs :slight_smile:

Neste trigger blir vel info om

Hvem er samarbeidspartneren og når kan vi forvente info om dette? :slight_smile: