Det treffer jo ikke Aow, er når de først får noe det vil gjøre utslag.
Det er det jeg sier. Synd å være inne i et selskap som har eget børsnotert havvind selskap, men når det kommer info om kjempedeals innen havvind for Aker så treffer det ikke havvind selskapet de har etablert
Begynner å se ut som Akso er ett bedre bet, vil dryppe flere plass på de.
Forstå den som kan. Utrolig skuffet over hvor lukket alt virker rundt AOW. Begynner å tvile på investeringen
Jeg har vært ute siden 7,xx på siste rest, vet ikke om jeg kommer inn før det ligger noe mer konkret på bordet heller. Det har også kommet til langt flere interesserte på vind prosjektene Aow sikter mot også, men Røkke er jo en slu person når det kommer til den Norske delen og ikke minst lobbyvirksomhet.
Så lenge kontrakten kom i «familien» ser jeg fremdeles ikke bort ifra at dette vil dryppe på klokkeren. Som du sier «Dyktig slu liten luring» det der. Har tru å fikk noen extra i dag.
Kontrakten til Akso har ingenting med Aow å gjøre, de skal være “byggherre”. Men det som skjer i Aow, har betydning for Akso
Hehe. Dere får vente til 2022 så ser dere hva som skjer.
Men de har ingen portefølje som de nevner, det er noen de skal være med å konkurrere om.
Blir rart å si. Som at eks Kontrakter som EQNR gir Asko skal dryppe over på Aker bp. Denne kontrakten var det vel en konkurrent av AOW som gav til 2 utstyrsleverandører?
Nei. Her tar du feil.
Dette er en kontrakt på noe ikke AOW driver med, nemlig å bygge omformere for å transformere strømmen til land med minst mulig tap (veksel til likestrøm).
Om man skal prøve å legge litt godvilje til på at man kan relatere dette til AOW, så må det være at AKSO har for få ingeniører og at man leier ut personell.
Saklig.
Dette var en ørliten forklaring på kvifor dette ikkje er AOW scope.
“legge godviljen til” betyr ikkje at eg meiner det er aktuelt. Men siden eg ikkje ser kva argument som nevnes som gjer at det skulle dryppe på AOW så tenkte eg om det er slik feks du tenker.
Ingen grunn for å være usaklig bare for at andre er uenig i ditt synspunkt.
Til alle kommentarer om at tildelinger av kontrakter innen offshore wind til AKSO (og ikke AOW); selvfølgelig påvirker dette AOW. Om ikke direkte, så indirekte. Selfølgelig kommer AOW til å bruke engneering-kompetansen i AKSO når AOW skal presentere sine tilbud på fremtidige oppdrag. Og denne kompetansen vil i mine øyne være helt avgjørende for at AOW skal klare å vinne fremtidige avtaler.
Takk! Deilig å høre fra noen som ser lenger frem enn nesetippen👏
Industry Veteran Philippe Kavafyan Appointed CEO of Aker Offshore Wind
Da er også AOW tatt opp her: MSCI_May21_MicroPublicList.pdf (… which will take place as of the close of May 27, 2021)
AOW: NORDEA STARTER DEKNING MED KURSMÅL 9 OG KJØPSANBEFALING
Oslo (TDN Direkt): Nordea Markets starter dekning av Aker Offshore Wind (AOW) med et kursmål satt til 9 kroner aksjen, noe som resulterer i en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av analyse fra meglerhuset onsdag.
Ifølge analysen argumenterer Nordea Markets for at AOW er unikt posisjonert i dypvanns havvindmarkeder som meglerhuset beskriver som av de mer interessante. Nordea fremhever selskapets portefølje på 1,8 GW, som inkluderer havvindprosjekter i Sør-Korea, østkysten av USA, Norge og Skottland, samt det nylige annonserte partnerskapet med Hexicon om å utvikle muligheter i Sverige.
“Dette kombinert med Akers historie av å utvikle leverandørkjeder samt unik tilgang på teknologi gjennom Principle Power, ser vi AOW som en relativ vinner i et raskt voksende marked over de kommende tiårene”, skriver meglerhuset.
Nordea skriver også at de forventer prosjekttildelinger i nøkkelmarkeder fremover, noe som vil ta ned vekstrisikoen til investeringscaset, og legger til at kursmålet på 9 kroner tilsvarer om lag 50 prosent oppside til tirsdagens sluttkurs.
Hvor har du funnet den informasjonen?
dolly la ut på Hegnar Forumet. Tror hun plukket opp fra TDN.