Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Aker Offshore Wind Holding (AOW)

Ocean Winds and Aker Offshore Wind Reach Key Electric Business License Milestone for Floating Offshore Wind Project in South Korea

2 Likes

Lover godt:

Aker Offshore Wind: Presentation of Q4 2021 Results

1 Like

Aker Offshore Wind: Fourth-Quarter Results 2021

Hvorfor er den ned i dag?

Q4-rapport idag. Brenner mye cash, fortsetter det sånn har de cash til ca 2 kvartaler til:

image

2 Likes

Er jo helt vanlig en oppstartsfase i et vekstselskap Alle vet jo at de ikke tjener penger.

De færreste ønsker å sitte i et vekstselskap som ikke kan vise til noe som helst og som attpåtil må hente penger midt i det pågående børsklimaet.

Veldig enig. Tror heller ikke failure i første runde av scotwind er særlig fordelaktig mht. fremtidige runder verken i Skottland eller resten av verden. Kan umulig være prising de har “tapt” på?

Hva tenker dere, folkens - tror dere at AOW vil få en bit av Sverigekaken når den tid kommer? Hvis det går i dass, så er det vel ikke mye håp for AOW? Eller?

Cash for 6 måneder er ikke allverdens. Sør Korea og Japan tar vel noen år å realisere. Så enten må de låne penger eller hente inn penger fra aksjonærene.

Har de solgt alt de eier i PP?

Cloudberry tror jeg er bedre posisjonert for det svenske markedet, de har jo noen prosjekter der fra før.

1 Like

Eier vell 36 eller 37 prosent fortsatt av PP

Regjeringen skjøt seg selv i foten da de nekter å bygge kabel fra Sørlige Nordsjø mot kontinentet. Da vil neppe privat kapital investere i havbasert vind på norsk sokkel. Å bli tvunget til å selge kraften til norske konsumenter og bedrifter til en pris som ligger langt under produksjonskost til havs, uten andre opsjoner, er det kun molboer som gjør. Eller er det en ny subsidienæring norske politikere ønsker seg? Sannsynligvis blir det slik da. Jeg skulle ønske meg at vi hadde politikere med noen flere hjerneceller. Jeg skulle også ønske meg at i allefall et par-tre politikere hadde et snev av kommersielle gener slik at de kunne påvirke resten av molboene på Løvebakken. Har vi virkelig fortjent et slikt supperåd av noen politikere? Ikke vil de ha mer vannkraft, ikke vil de ha atomkraft, ikke kullkraft, ikke gasskraftverk, ikke vindmøller på land, men vindmøller til havs er greit om bare strømmen ikke eksporteres. Ja, vel, da er det vel bare for Røkke å flytte hele vindkraftsatsingen til et annet land, glemme Norge og investere i andre land?

2 Likes

Financial calendar

Her er det bare å hoppe på/snitte ned.
Dagens aksjonærliste viser større interesse blandt store kunder og posisjonering før raketten går.

Er vel best å vente til etter neste kapitalinnhenting:)

Fint usikker på det du.