Nå er jeg usikker. Hvorfor tror du det?
Ikke lett å forstå seg på dette. Kursen er jo godt ned nå
Det skyldes nedgang på Aker Horizon
Og hvorfor går Horizons kursen ned?
AKH kurs på 23,5 (som den er nå) tilsvarer AOW kurs på 3,06.
Hvis AKH kurs holder på dette nivået så er det gratis penger å hente ved å kjøpe AOW.
AKH på kr 22 tilsvarer AOW kurs på kr 2,87.
Kursen er vel satt?
Ja, men kun til 0,1304 AKH aksje. AKH kursutvikling kan gi utslag begge veier
Så hvis AKH stiger så vil vi få mere?
Ergo; Kjøp Aker Horizon med begge hender…!
For en langsiktig investor i AKH så er det bedre å selge AKH idag, og kjøpe AOW.
Generalforsamling om 2dager, hva er folkets tanker?
Er GF en typisk trigger ? Noe du har i tankene ?
Er det slik å forstå at å kjøpe AOW under 3,08 i bytteforhold til akh, er en god deal?
Noen som husker når dette ble avgjort?
Er det ikke gunstig og kjøpe AOW nå før fusjonen? Vil ikke Aker H stige når de kjøper Hele kaka?
16,88*0,1304= 2,201152
I praksis tjener man 1% på å flytte fra Aker Horizon til Aker Offshore Wind på 2,18.
Men kjøper man Aker Offshore Wind uten å bytte fra Aker Horizon aksjer kan f.eks. Aker Horizon falle i verdi med 1% eller mer og derfor ha gjort det bedre å sitte utenfor og vente.
Det er dog bedre å kjøpe AOW enn AH nå om man er ok med noen dager lockup til man får Aker Horizon aksjene. Men lite å tjene her, så jeg står over pga. at jeg ser liten egenverdi i AOW da de ikke har fått til så mye og mer blitt et kapitalsluk.
ACH/AOW: SISTE HANDELSDAG FØR FUSJON MED AKH VENTES Å VÆRE 17. JUNI
14.6.2022 07:11 • TDN Finans •
Kopier link
Oslo (Infront TDN Direkt): Siste handelsdag for Aker Clean Hydrogen og Aker Offshore Wind på Euronext Growth, før fusjonen med Aker Horizons, ventes å være 17. juni, gitt at ingen kreditorer har innsigelser mot fusjonen innen fristen ved midnatt 16. juni.
Det fremgår av en melding fra selskapene tirsdag.
Vederlagsaksjene i fusjonen er ventet å bli levert i VPS på eller rundt 22. juni.